עם בואם של הבקבוקים הרב פעמיים לחיינו, נראה כי המודעות לצריכת מים במהלך היום עלתה. ועם זאת, עבור המאזין בתוכניתה של מאיה רוזמן ברדיו 103FM, גם הם לא היו הפתרון לחוסר השתייה. "הבעיה היא שאני בקושי שותה, בעיקר בעבודה אני לא מגיע למצב שאני שותה. אני מסוגל משעה 09:00 עד 17:00 לשתות שתי כוסות מים. אני מבין את החשיבות של שתיית מים, זה פשוט לא נמצא בראש, אני כל כך עסוק בדברים אחרים. קניתי בקבוק רב פעמי, במשך שבוע מילאתי כל יום אבל גם את זה אני בקושי עושה", סיפר. 

"אני מבין שזה לא טוב לגוף שלי. עד כמה זה נוראי?", תהה המאזין, וד"ר רוזמן השיבה: "אתה לא מרגיש את זה לבד? חוסר בנוזלים כמו שאתה מתאר יכול לעשות כאבי ראש ועצירות". המאזין הודה כי למרות חוסר השתייה בחייו, הוא לא סובל מתסמינים כלשהם. 

ד"ר רוזמן הבהירה כי "הגוף שלנו עשוי מ-70 אחוזים נוזלים, מים. ירידה בכמות המים גורמת לירידה בתפקוד השרירים, המוח, הכול. התייבשות בזמן ספורט מורידה את היכולת של השרירים בשלושים אחוזים". העניין הוא, שאם לא תשתו מספיק ולכליות לא יהיה איך לסנן את חומרי הרעל והפסולת שיש בגוף אז גם הכליות יינזקו, מה שלפעמים יכול להסתיים בנזק בלתי הפיך. "ושלא נדבר על העור שמתייבש", הוסיפה המומחית.

לדבריה, הפתרון הוא ב"להכריח את עצמך לתקופה קצרה, וזה יהפוך להרגל. "פעם עשיתי לי חוק לשתות כל חצי שעה כוס, בהתחלה זה היה 'אוי איכס', זה היה ככה כמה ימים ואחר כך נהייתי צמאה שלא יכולתי להוציא מילה מהפה בלי לשתות את הכוס שהייתי רגילה אליה", שיתפה רוזמן, "לפי ההמלצה של ארגון הבריאות העולמי, גברים צריכים 3.4 ליטר נוזלים ואפשר לספור אפילו את מה שיש במזון, אבל אתה לא מגיע לזה".

המאזין, אשר הקשיב להסברה המפורט, הסביר כי "אני לא מרגיש את החשק והצורך לשתות". ד"ר רוזמן התייחסה לאמירתו, והדגישה: "תכריח את עצמך לתקופה קצרה וזה יהפוך להרגל, זה לא טוב ככה. העבודה היא לא במקום הראשון, הבריאות היא במקום הראשון".