אין מי שלא אוהב מתוק, ומי שאומר לכם ההיפך – כנראה מטעה אתכם. כולנו מכירים את הסכנות שבצריכה גבוהה של סוכר, ומזה שנים רבות מנסים בתעשיית המזון לייצר תחליפי סוכר שיהוו אלטרנטיבה בריאה יותר, אבל מתוקה באותה מידה. מאזין שביקש את עזרתה של ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ברדיו 103FM בנוגע לתחליפים אלה, קיבל את המלצתה לתחליף הסוכר הטובים ביותר. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

ד"ר מאיה רוזמן הסבירה על הממתיקים המומלצים, האחד הוא סוכלרוז והשני סטיביה: "הסוכרלוז עשוי מסוכר וכלור והסטיביה עשוי מצמח הסטיביה. כמעט שאין שום מחקרים לרעתם. הם אפילו לא נקראים מלאכותיים משום מה. אפשר לצרף לרשימה הזאת מניטול, אריתריטול, קסיליטול. כל אלה, הם סוכרים כוהליים שחלק לא נספגים, חלק מופרשים החוצה וגם להם יש מעט קלוריות".

יש דבר כזה יותר מדי ירקות ופירות? תתפלאו, אבל כן
ארוחת הבוקר אכן הכי חשובה ביום? מאיה רוזמן הסבירה
חשבתם שטחינה תעשה רק טוב? רוזמן מנפצת מיתוס

"נגיד אני רוצה לקנות אבקת חלבון", אמרה ד"ר רוזמן למאזין, "בחלק גדול אני רואה סכרין וציקלמט, אין מצב שאני קונה דבר כזה, אני לא אכניס את זה לפה. אם יש לי רק עם סוכרלוז אז למה לא? יש היום את האבקות האלו גם בסופרים וכו', אפשר למצוא, אני מקווה שאמצא כאלו שמכילות סוכרלוז בלבד כי אני לא מתפשרת על זה".

האמור בכתבה זו מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים בכתבה הינה באחריות המשתמש/ת בלבד.