שבוע אחרון של אוגוסט כבר כאן וזה סימן שממש אוטוטו השגרה הברוכה תשוב אלינו (במידה ויפה בן דויד תרצה). זה השלב אולי המתיש היותר כשמצד אחד כולנו בתחושת מיצוי ושחיקה של סוף הקיץ, החופש הארוך ומגוון ההרפתקאות שעברנו בחודשיים האחרונים ומצד שני יש המון פעולות חדשות לעשות לקראת השנה החדשה, כל משפחה והשינויים הצפויים שלה וההיערכות הנדרשת. כהורים אנחנו פועלים תמיד במקביל ובמולטיטסקינג שלא באמת אפשרי וזה עוד מבלי להזכיר את הדבר הזה שבזכותו אנחנו מתקיימים - עבודה!

או טו טו זה נגמר: טיפים להורים בשארית החופש הגדול

בקיצור הלשון בחוץ והשחיקה בשיאה.

שלא תבינו, גם מי שנהנו רוב הקיץ וחגגו עם הילדים באופוריה חווה את התחושה הזו בשלב הזה. אין באמת מתכון או מסלול עוקף.

אז כמו תמיד במקום לדבר על מה לא, נעבור לדבר על מה כן.

קבלו 5 טיפים שייקלו על המצב:

  • טיפ ראשון - תבחרו ערך שיוביל אתכם ותתחילו לפעול לפיו בביטויים שאתם תבחרו. למשל- לי חסר אוויר וסבלנות ולכן אבחר בערך רוגע שלווה שחרור, כלומר אפעל בהתאם לאדם המשוחרר והרגוע הזה שבחרתי להיות. ביטוי יכול להיות: לקחת נשימות עמוקות 3 פעמים ביום, להתחיל את היום עם מדיטציה, לעשות הפסקה קפה יזומה כל איקס שעות וכו'. בחירת ערך מוביל מדייקת את הצורך ועוזרת להוריד לקרקע ולתרגם אותו למעשים בשטח.

  • טיפ שני - שנו את השיח הפנימי, בעצם ממש תפקפקו בו. במקום לספר לעצמכם שהילדים שלכם ממש לא מחונכים, חסרי גבולות ובאופן כללי אתם לא מצליחים להשתלט עליהם, תהפכו את המילים והמחשבות לכאלה שהייתם רוצים לחשוב (לא באופן הזוי אלא תואם את המציאות). לדוגמא - נכון הילדים יצאו ושברו את הכללים אבל זה רק זמני, תכף הכול יתאזן שוב והם בסך הכול רוצים להינות כמו ילדים בגילם.. פתאום כשמשנים את השיח הפנימי, מוצאים מקום לאמפתיה, להומור, לקלילות ולפרופורציות. 
  • טיפ שלישי - שתפו שתפו שתפו. כולם עוברים את אותם קשיים וברגע שפורקים עם עוד חברים, בני משפחה, קבוצות פייסבוק וכו' זה באמת מקל ועוזר לקיטור להשתחרר ולצינור הרגשי להתנקות ולהתפנות. נסו את זה!

  • טיפ רביעי - על כל חוויה מבאסת ושלילית שאתם חווים, תפצו לפחות ב3 חוויות טובות ומנחמות. כן, זה היחס שנמצא במחקרים, 1:3. תחפשו דרכים לאסוף עוד חוויות טובות וחיוביות כמו צפייה בקומדיה, מפגש עם אדל קרוב ואהוב, שיר מרים ברדיו, הליכה בים וכו'.

  • טיפ חמישי - תהיו ברגע. על מיינדפולנס בטוח שמעתם ולא זה לא משהו רוחני מידי או מתאים למחבקי עצים... פשוט תהיו. תשהו. תבינו שהחיים קורים בדיוק בדיוק עכשיו ואף רגע לא חוזר אז תהנו ותנו כבוד לכל מה שקורה סביבכם- קרן שמש מלטפת, צחוק של ילד, מגע של מים קרירים וכל מה שאתם מרגישים יהיה בעוצמה מלאה. נוכחות היא חיסרון של הדור שלנו בו הכל מהיר וסף הגירוי גבוה מאוד. תנו לנוכחות הזו לחלחל ותראו שאפילו הדברים שלקחתם כמובן מאליו פתאום מקבלים משמעות אחרת.

קיטשי? אולי. עוזר להעלאת המורל? ללא ספק. 

אז איזה טיפ אתם הולכים לאמץ לחייכם?

סוף קיץ שמח וחזרה לשגרה טובה ומוצלחת לכולנו.

ליטל גרינברג - אמא יכולה באינסטגרם