המדיח הפך את השגרה שלנו בבית להרבה יותר פשוטה - לא צריך לעמוד ליד הכיור ולשטוף בעצמנו את כל הכלים שהצטברו, מסדרים את הכלים במדיח ואפשר להרים רגליים. אולם כמו כל מכשיר חשמלי אחר, גם הוא דורש תחזוקה נאותה על מנת שימשיך לעבוד כראוי וכדי להימנע מתקלות וקלקולים מיותרים. אלה גם יסייעו להאריך את חיי המכשיר, לעבוד ביעילות ולהשיג תוצאות ניקוי טובות יותר. איך עושים את זה? המומחים של Beko ופיניש עם כל הטיפים השימושיים שיעזרו לכם.

הדיחו את המדיח
שמרו על שגרת ניקיון קבועה של המדיח ואל תתעצלו לנקות אותו מעת לעת. מדיח כלים מטונף לא יפיקו יפיק ביצועי ניקוי טובים, לעומת זאת מדיח נקי ייתן הספק מירבי ולא ידיף ריחות לא נעימים. שמירה על ניקיון מוצרי חשמל באופן כללי הוא אחד הכללים העיקריים להארכת משך חייו של המכשיר.  בהתאם למידת השימוש שלכם במדיח הכלים, כדאי לנקות את המדיח פעם בחודשיים עד שלושה חודשים כדי לשמור עליו תקין וללא ריחות. גם אם תדלגו על החלקים האחרים, ניקוי פילטרים הוא חובה למדיח כלים היגייני ורענן.

שטפו תחת זרם מים את הממטרות, הפילטר, והרשת של המדיח (צילום: יחצ Beko)
שטפו תחת זרם מים את הממטרות, הפילטר, והרשת של המדיח (צילום: יחצ Beko)

בחרו בכלי ניקוי ידידותיים למדיח 
לפני שאתם ניגשים לפעולת ניקוי מדיח הכלים, הקפידו להכין עזרי וחומרי ניקוי קלים כמו ספוג, כמה חתיכות של בד יבש, מברשת שיניים, סבון כלים או כל חומר ניקוי אחר שאינו גורם לשריטות או שוחק את המכשיר. אין להשתמש בספוגי אלומיניום/ ממתכת או בחומרי ניקוי מחוספסים  שעלולים לגרום לשריטות ואפילו לקורוזיה במכשיר. 

הכינו את המכשיר לניקוי
על מנת לנקות את החלק הפנימי והחלק החיצוני של מדיח הכלים, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להוציא את כל החלקים הנשלפים. משכו את הסלסילה התחתונה החוצה והניחו אותה בצד. שחררו את ממטרת המים העליונה על ידי סיבוב החבק כנגד סיבוב השעון. את הממטרה התחתונה ניתן להסיר על ידי משיכה כלפי מעלה. לאחר מכן, הסירו את מסנן הניקוז ואת רשת המתכת הדקה המכסה את המארז.

ניקיון ותחזוקה נכונה יסייעו למדיח הכלים להשיג תוצאות טובות יותר (צילום: יחצ Beko)
ניקיון ותחזוקה נכונה יסייעו למדיח הכלים להשיג תוצאות טובות יותר (צילום: יחצ Beko)

נקו את כל החלקים הפנימיים
אספו את הממטרות, הפילטר, והרשת של המדיח ושטפו אותם תחת זרם מים. ניתן להשתמש בסבון כלים אם נדרש. החלק שאותו הכי חשוב לנקות במדיח הכלים הוא מסנן הניקוז, אליו מתנקזים כל חלקיקי המזון שנשטפו מהכלים המלוכלכים. הצטברות הלכלוך במסנן יכולה לגרום לריחות רעים ולמנוע מהמדיח לנקות את הכלים ביעילות. הבאים בתור הם הממטרות או זרועות הריסוס. ישנה חשיבות רבה לכך שהחורים שבממטרות יהיו נקיים ויאפשרו זרימה תקינה וריפה וחופשית. הקפידו לתת למים לזרום דרך חורי זרוע הריסוס כדי לוודא שהם לא חסומים. יבשו את החלקים במגבת מטבח או תנו להם להתייבש באוויר לפני החזרתם למקום. 

אספו את הממטרות, הפילטר, והרשת של המדיח ושטפו אותם תחת זרם מים (צילום: יחצ Beko)
אספו את הממטרות, הפילטר, והרשת של המדיח ושטפו אותם תחת זרם מים (צילום: יחצ Beko)

העבירו מגבון על המשטחים הפנימיים
השתמשו במטלית לחה רכה, על מנת לנגב את הדפנות הפנימיות של מדיח הכלים. הקפידו לייבש אותם לחלוטין לפני ההרכבה מחדש של החלקים. לחות הכלואה בתוך מדיח הכלים עלולה לגרום להצטברות חיידקים ולריחות לא נעימים.

נקו את המשטחים החיצוניים במדיחים שאינם בילט אין
אם מדיח הכלים שלכם אינו בילט אין, יש לנגב היטב גם את המשטחים החיצוניים שלו. ניקוי החלק החיצוני של מדיח הכלים הוא די פשוט. כמו ברוב המכשירים האחרים, אפשר להשתמש במטלית לחה או בצד הרך של ספוג שהרטבנו במים חמים. לאחר מכן, יש לייבש את המשטחים היטב בעזרת מגבת או מטלית יבשה, כדי למנוע סימני מים.

הפעילו את תוכנית הניקוי העצמי באופן קבוע
כיום ברוב מדיחי הכלים ישנה תוכנית ניקוי עצמית לניקוי פינות שנתקשה להגיע אליהן בעצמנו. תוכנית הניקוי העצמי מפזרת חום שמחסל את כל החיידקים שהצטברו בתוך המכשיר כולל אלה שבמערכת המסנן והניקוז. זכרו: אין להשתמש בחומר ניקוי רגיל למדיח כלים כאשר מפעילים תוכנית לניקוי עצמי. יש להפעיל את התוכנית ללא שימוש בחומר ניקוי, או עם חומרי ניקוי עצמיים בלבד.

מומחי Beko מסכמים: "שמירה על מדיח הכלים ותחזוקתו הנכונה תמנע תקלות מיותרות, תאפשר למדיח לעבוד ביעילות מרבית ותאריך את חייו. תפעול נכון של המכשיר ושימוש נכון בתוכניות השונות שהוא מציע, יאריכו גם הם את חייו ויסייעו למדיח לעבוד בצורה היעילה והחסכונית ביותר". 

מנקה מדיח, מלח ומפיץ ריח של פיניש (צילום: גדי אוהד)
מנקה מדיח, מלח ומפיץ ריח של פיניש (צילום: גדי אוהד)

המוצרים שישמרו לכם על המדיח ויבריקו לכם את הכלים 

מלח למדיח: למה? תוסף הכרחי לפעולת המדיח, תפקידו הוא לרכך את המים הקשים ובכך למנוע היווצרות אבנית כמו כן, ריכוך המים הקשים מוביל לתוצאות ניקוי טובות יותר. בכל סוגי המדיחים ישנה נורת אזהרה שתהבהב כאשר חסר מלח.

מנקה מדיח נוזל: למה? מנקה את החלקים הנסתרים של המדיח – צינורות, זרועות התזה ומסננים במטרה לקבל תוצאות אולטימטיביות ממדיח הכלים. פעולת מנקה המדיח נעשית כאשר המדיח ריק ובתכנית הדחה בטמפרטורה גבוהה מ 55⁰. ההמלצה היא פעם בחודש ניקוי המדיח על-ידי מנקה מדיח.

מנקה מדיח טבליות: למה? לעומת מנקה המדיח הנוזלי, הדורש הפעלת המדיח כאשר הוא ריק, מנקה מדיח טבליות פועל כאשר המדיח מלא בכלים ובכך למעשה חוסך הפעלה נוספת של המדיח.

מבריק למדיח: למה? מונע סימני הכתמה של טיפות מים על גבי הכלים בזכות היעילות שלו בייבוש הכלים. בכל מדיח קיימת נורת אזהרה כאשר יש חוסר בתוסף המבריק.

מפיץ ריח למדיח: למה? הרבה פעמים אנו נתקלים בריח רע שבוקע מהמדיח, וזאת בשל העובדה שלא תמיד מדיחים את הכלים באותו הזמן שהכנסנו אותם למדיח. מפיץ ריח ייעודי למדיח, ישמור על תחושה רעננה ויפיג את הריח שנוצר בעקבות הכלים המלוכלכים, שמונחים במדיח האטום. 

כל המוצרים ניתנים לרכישה ברשתות השיווק והפארם ברחבי הארץ