נדמה ששאלת השאלות בסבב הבחירות הנוכחי היא האם נתניהו יצליח או לא יצליח להגיע למספר הקסם 61. והאם זה הסבב האחרון, ואחריו נראה ממשלה יציבה ל-4 שנים. כולם רוצים לדעת מי המנצח. מיד ננסה לענות, אבל כולנו נגלה שיש שאלה אחת נוספת לא פחות חשובה.

תחזיות נוספות באתר של עמי גוטמן>>>

יותר משחשוב מי מנצח, חשוב הפעם מי יפסיד. התשובה היא שכולם - ועם ישראל הוא המפסיד העיקרי. אם נדמה לכם שמערכת הבחירות מנומנמת, זה צפוי מאד להשתנות בקרוב. ממש בימים הקרובים זה יתחיל, ונראה שיאים חדשים של פילוג וקיטוב. נראה הרבה פייק-ניוז מופץ, וההמלצה היא לא להאמין לשום דבר שאתם שומעים. 

קלפי בחירות (צילום: אינג אימג')
קלפי בחירות (צילום: אינג אימג')

אירן וגורמים נוספים ינסו לזרוע כאוס אצלנו. לא מן הנמנע שנראה מתקפות סייבר שונות במהלך החודש וחצי הקרובים, אבל בעיקר הסכנה היא התערבות בבחירות. פרופילים מזויפים ובוטים ילבו את השנאה הפנימית היוקדת ממילא בקרבנו, והם עושים זאת ע"י יצירת והעצמת שקרים מעוררי שנאה. גם לאחר הבחירות יהיו טענות כנגד הליך הבחירות, וניסיון לערער על יסודות הדמוקרטיה שלנו. גם הפוליטיקאים ירכבו על הגל, במקום להרגיע את הרוחות. שימו לב שאתם מקשיבים רק לגורמים המוסמכים ולערוצי התקשורת האמינים. זכרו ש"ידיעה" שקראתם ברשת החברתית, אינה בדוקה ומהימנה כמו ידיעה כאן ב"מעריב אונליין" למשל.

סקר מעריב האחרון (7.10) הראה כי גוש נתניהו חוצה את הרף, והגיע ל-61 מנדטים. ומה חושבים הכוכבים? נראה שבבחירות עצמן הגוש של נתניהו, שכולל את הליכוד, הציונות הדתית-עוצמה יהודית, ש"ס ויהדות-התורה, מגיע קרוב מאד למספר המיוחל, אך לא זוכה בו. כלומר חסר לו מעט מאד, והוא כמעט נוגע במספר הקסם.

בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)
בנימין נתניהו (צילום: אבשלום ששוני)

הדבר מצביע על התחזקות הגוש, ונראה גם התחזקות ממשית של הליכוד. נתניהו יכריז כי ניצח, אך בפועל יתקשה להרכיב ממשלה. בשלב זה יחפשו עריקים, יופעל לחץ על גדעון סער וגורמי הימין בגוש השינוי לעשות את "המעשה הנכון", ולעבור צד. יוצעו מתנות מרחיקות לכת ליחידים וגם למפלגות. ינסו למשוך גם את בני גנץ, אבל ככל הנראה כל המאמצים יעלו בתוהו.

מצד שני גם יש-עתיד מתחזקת, וכך המחנה הממלכתי של גנץ-סער-אייזנקוט. כל אחת מהמפלגות תפעל לנסות להשיג קואליציה, אך ללא הועיל. סער יפעל רבות אצל חלקים מהליכוד, וינסה למשוך אותם מנתניהו. במקביל יעשה מאמץ רב להביא את החרדים לגוש השינוי. והכל יהיה רק כמעט, והדיבורים דיבורי סרק. ש"ס תעמוד באופן מוחלט לצדו של נתניהו, אך ביהדות-התורה יתכן שתתגלע מחלוקת. יש גורמים במפלגה שיחשבו אולי להצטרף לממשלה שאינה של נתניהו. אבל המפלגה מסוכסכת, ולא מגיעה למסקנות מאוחדות.

יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד (צילום: מרק ישראל סלם)
יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד (צילום: מרק ישראל סלם)

בשורה התחתונה לא ניתן להשיג מספיק ידיים שיצביעו בעד ממשלה בגוש השינוי. כל גורם שנכנס לקואליציה אפשרית, גורע גורם אחר. סער ואלקין לא ירצו את הרשימה המשותפת, החרדים לא את ליברמן, וכך הלאה. התוצאה היא הרבה תסכול, וכך שני הצדדים מייצרים הרבה לחץ ורעש, אבל לא ממשלה. ינסו לעשות הרבה מהלכים, חלקם ממש מלוכלכים, אבל לא יקימו ממשלה. זהו "היריון" מעיק ומתמשך, שבסופו אין "תינוק", ולא נולדת ממשלה בישראל.

גוש נתניהו מגרד את ה-61, מתקרב מאד ורואה את "הארץ המובטחת", אבל לא נכנס בשעריה. ובינתיים יאיר לפיד ממשיך כראש ממשלת המעבר עד לבחירות הסבב השישי. המשבר הפוליטי בישראל יגיע לנקודת הקיצון שלו, אך יש סיכוי שבבחירות סבב שישי כן ייצרו כבר ממשלה. כשנדע מתי הן, תקבלו שוב תחזית הבחירות, ובינתיים עוד חזון למועד.

בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ומה קורה בתוך כלל המפלגות? ראשית נאמר שכל המפלגות הקיימות עוברות את אחוז החסימה, למעט בל"ד שהתפצלה מהרשימה המשותפת. אבל בעבודה כועסים על מרב מיכאלי שלא תביא תוצאה מרשימה, אחרי שטענה שהיא תחזיר את מפלגת העבודה למעמד של מפלגת שלטון מרכזית. מיכאלי עוד תצטער שלא התאחדה עם מרצ, והפיצול לא מקנה כוח ממשי. לעומתה זהבה גלאון זוכה לעדנה במפלגתה, כשהיא מעבירה אותה את אחוז החסימה ואולי אף מעבר לכך.

גם בציונות הדתית מרוצים מההישג. צריך לומר שנתניהו אמנם "ישתה" אותם בימים האחרונים לפני הבחירות, אך הם "ישתו" את המפלגות החרדיות, ובכך ישלימו תמיכה. איתמר בן-גביר זוכה להרבה קולות מהמגזר הדתי-חרדי. לכן בש"ס תיתכן ירידה בהשוואה לכנסת היוצאת. אכזבה תירשם גם במפלגות הערביות, שיחד יורדות בכוחן. הרשימה המשותפת תספוג את עיקר אובדן המנדטים, כשרע"מ אינה מתחזקת. ומה תעשה הדר מוכתר? כמה מנדטים תוציא יש עתיד? אלה היו עיקרי התחזית, היכנסו וקראו את התחזית המפורטת לכל מפלגה ומפלגה באתר של עמי גוטמן:

תחזית הבחירות האסטרולוגית באתר של עמי גוטמן