כמדי שבוע ד"ר מאיה רוזמן הביאה את פינת המיתוס והפעם, האם בקופסאות שימורים אין חומרים משמרים. היא אמרה כי, "כיום המדפים בסופר מלאים בקופסאות שימורים של כמעט כל מזון. המזון בקופסאות פחות טרי כמובן, וכן יש בו פחות ופחות ויטמינים עם הזמן. אבל חשוב להדגיש לגבי קופסאות השימורים כמה דברים מעניינים. רוב השימורים אינם מכילים חומרים משמרים. הם נארזים בצורה סטרילית, והמלח, הסוכר או החומץ בהם שומר על המזון מפני חיידקים".

במקום ארוחה? כל האמת (המרה) התזונתית על השייקים
חבל לזרוק: הטריק שיציל את החסה ששכבה שבוע במקרר

שימורי מלפפונים: לא מכילים ויטמינים, והחיסרון שלהם הוא כמות מלח גבוהה מאוד. בשלושה מלפפונים חמוצים גדולים יש כחצי כפית מלח, וזה לא מתאים אם יש נטייה ללחץ דם גבוה.

שימורי תירס: מכילים בדרך כלל סוכר, אבל תירס לייט מכיל הרבה פחות סוכר וקלוריות והוא מתאים לשילוב בסלט גם בזמן דיאטה. בכף תירס לייט רק 10 קלוריות.

תירס גמדי: אינו פחמימה אלא ירק. רק 28 קלוריות במאה גרם, כ-50 קלוריות בקופסת שימורים שלמה, אפשר לנשנש הכל במחיר קלורי של חצי ביסקוויט.

שימורי הקטניות: גרגרי חומוס, שעועית לבנה, תורמוס ופול מכילים חלבון צמחי איכותי שאינו מתפרק במהלך הזמן בקופסה, כוס קטנת כזו יכולה להחליף מנת חלבון בארוחת צהריים או ערב.

שימורי העגבניות: גם אלו שמתובלים לפסטה או שקשוקה או פיצה, מכילים גם הם רכיבים טבעיים בלבד, יש בהם מעט מאוד מלח ומעט מאוד שומן. אפשר להשתמש בהם גם בזמן דיאטה. מעגבניות מבושלות כמו שיש בשימורים, נספג הליקופן יותר טוב אפילו בהשוואה לעגבניות טריות".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מה השורה התחתונה?

"תמיד עדיף מזון טרי, גם ירקות וקטניות קפואים עדיפים על השימורים. אבל השימורים הם פתרון לא רע למצב היום, או אם אין זמן להכין אוכל ורוצים משהו זמין ומהיר".