מהם הדברים שחייבים לאכול כדי להפחית את סימני הגיל והקמטים בפנים? ד"ר מאיה רוזמן הביאה בתוכניתה ב-103FM את הטיפים החשובים לעצור את הזמן, "הנטייה לקמטים היא כמובן גנטית, אבל יש כמה דברים חשובים בתזונה שהחוסר בהם יכול לגרום להופעת יותר קמטים, או בגיל מוקדם יותר".

החלטתם על דיאטה ונשברתם בערב? זאת הסיבה | מאיה רוזמן
הפרט המפתיע שלא ידעתם על ארוחת הבוקר בבית קפה | מאיה רוזמן

"מים – כמובן. חוסר מים בעיקר בחורף כשפחות צמאים – גורם להתייבשות כללית וגם בעור שלנו, הפחתת כמות הנוזלים בעור גורמת לקמטים. מלח – צריכה עודפת של מלח מזיקה לעור, וזאת בנפרד מן העובדה שהרבה מלח מייבש את הגוף. ויטמין C - הכי חשוב למניעת קמטים מכל הוויטמינים. הוא חשוב לייצור הקולגן בגוף, בלי כמות מספקת של ויטמין C נפגע הקולגן וכך יש סיכון מוגבר לקמטים. במקום לקנות קולגן. יש להקפיד על מספיק חלבון ועל כמות תקינה של ויטמין C. הוא נמצא במקום הראשון בפלפלים בכל הצבעים, פירות הדר מכל הסוגים, קיווי, גויאבה".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"שימו לב: תוספת של קולגן לא יכולה לעזור – הגוף מייצר קולגן בכמות שהוא צריך. עם הגיל נוצר פחות קולגן, וגם אם נותנים לגוף משאית קולגן הוא לא יתחיל לייצר יותר. מצד שני – לא רוצים לפגוע בייצור שקיים ולכן חשוב להקפיד על צריכת ויטמין C וגם על זה:

"חלבון – הגוף מייצר את הקולגן מחלבון. תזונה עתירת סוכר וחסרת חלבון פוגעת בייצור הקולגן שלנו. חלבון איכותי נמצא בביצים, בשר ועוף, דגים, מוצרי חלב, טופו וקטניות. ויטמין A – נחוץ לחידוש תאי העור, מונע חמצון, מעכב תהליכי הזדקנות. בצורתו הצמחית נקרא בטא קרוטן – והמקור הטוב ביותר שלו הוא גזר. גם גזר מבושל או בתנור זה מעולה. ויטמין B6 – החוסר בו גורם לסבוריאה, קשקשים, התייבשות השכבה העליונה של העור. ויטמינים B נחשבים כדרושים למערכת העצבים ולמצב רוח טוב, וכמובן שגם זה משפיע על העור שלנו".