רבים מאיתנו נוהגים לשתות שייק ירוק, מתוך מחשבה שהוא גם בריא וגם משביע. ד"ר מאיה רוזמן מסכימה: "שייק ירוק על הבוקר זה הכי בריא שיש. הוא מכיל נוגדי חמצון בשפע, סיבים תזונתיים וויטמינים, נותן תחושת מלאות ושובע, והוויטמינים שבו נספגים מהר מאוד". 

לא רק כדי להתקרר: המיצים שמונעים סרטן והשייקים שמחליפים ארוחה
מתי הכי טוב לאכול את ארוחת הבוקר?
החלטתם על דיאטה ונשברתם בערב?

עוד יתרון של השייק הוא ש"הקיבה לא צריכה לעבוד קשה כדי ללוש את הירקות הקשיחים, כי הם מגיעים כבר טחונים לחלוטין. זה מקל על הקיבה מאוד. ולא רק על הקיבה – ברגע שהירקות מגיעים למעיים, חלק מתכולת הוויטמינים ונוגדי החמצון לא נספגים אם הם מגיעים לשם כחתיכות שלמות גדולות רק כי לא לעסנו אותם היטב, ואז הקיבה לא הצליחה ללוש אותם למרקם של מחית".

בהמשך ציינה כי "במצב של שייק כשהכול טחון – אז גם כל היתרונות התזונתיים יכולים להיספג לגוף יותר בקלות. אם השייק הירוק מבוסס על עלים ירוקים וירקות ירוקים בלבד – הוא חופשי וחינמי ולא צריך לספור. סלרי, מלפפונים, כרוב, תרד, חסה ושאר הירוקים. אבל, אם הוא מכיל עוד תוספות בריאות – הוא עלול כבר להגיע ל־400 קלוריות ולא ממש לעזור לירידה במשקל". 

שימו לב לתוספות הבאות: 

  • תפוח גדול - 100 קלוריות.
  • כף טחינה גולמית - 150 קלוריות לפחות.
  • תמר - 50 קלוריות.
  • 5 חצאי אגוז מלך - 100 קלוריות.

סה"כ תוספת של עוד 400 קלוריות לשייק החינמי, כמו לאכול ארבע פיתות קלות עם גבינה. ואם מוסיפים עוד זרעים, צ'יה, חלב שקדים, אז כמובן שכמות הקלוריות ממשיכה לעלות. 

אז לא לוותר – רק לשים לב.