כמדי שבוע, ד"ר מאיה רוזמן חזרה לנפץ עוד כמה מיתוסים בנוגע לתזונה היומיומית שלנו, והפעם: האם פטריות הן באמת מקור לחלבון המומחית הבהירה: "מבחינת הטעם, הצבע והמרקם, כנראה שפטריות באמת יכולות להחליף מנות בשריות כמו המבורגר, כדאי לשים לב לכך שמבחינה תזונתית זה לא באמת תחליף". 

מהאדמה לצלחת: שלושה מתכונים קסומים על בסיס פטריות
אל תשאירו בחוץ: כך התפוח שומר על טריותו לאורך זמן במקרר

עוד הסבירה כי "הפטריות מכילות רק 3-2% חלבון, לעומת 25% חלבון בבשר. החלבון בפטריות אינו חלבון איכותי שמתאים לבניית שרירי גוף האדם. אמנם יש בהן ברזל, אבל אין בהן ויטמין B12 וגם לא ויטמין D. בפטריות יש רק 20 קלוריות ל-100 גרם, מה שאומר שאפשר לאכול אותן חופשי בזמן הדיאטה, בסלט, בירקות מוקפצים, בפשטידות. רק כדאי לשים לב לכמות השמן שמוסיפים להן".

לאחר מכן הוסיפה כי "מה שכן יכול להיות מקור לחלבון טבעוני הן קטניות, בשילוב עם דגנים, אגוזים ושקדים. אפשר להכין המבורגר מכל אלו יחד עם פטריות, ואז זה המבורגר שבהחלט מהווה תחליף תזונתי".

"לסיום", אמרה, "אני רוצה להזכיר מחקר שפורסם לאחרונה בירחון האמריקני לתזונה קלינית ובו מצאו שצריכת פטריות, בין שאר הירקות הנצרכים במשך היום, עזרה למנוע פירוק עצם אצל נשים לאחר גיל המעבר. כבר משהו טוב אם לא חלבון".