כשאתם הולכים לבית קפה, האם אתם חושבים על כמות הקלוריות שאתם מכניסים לגוף? מסתבר שזה לא מעט, בטח אם ליד הקפה יש גם מאפה. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה בתוכניתה ב-103FM לערכים התזונתיים בשתייה חמה מבתי קפה: "אם בדרך לעבודה עוברים בבית קפה ולוקחים לדרך קרואסון שוקולד וקפה מוקה, אתם מכניסים לגוף יותר מ־1,000 קלוריות, שלפעמים זו צריכת הקלוריות ליום שלם עם שש ארוחות מסודרות ומלאות, וזה עוד לפני תחילת היום".

כך תימנעו מקמטים בפנים בעזרת תזונה נכונה
מתי הכי טוב לאכול את ארוחת הבוקר?

"אז נכון שצריך להיזהר מהמאפים בבתי הקפה", אמרה, והמשיכה: "קרואסון שוקולד או דניש קינמון מכילים בין 500 ל־700 קלוריות, גבינית אחת או בראוני, מעל 250 קלוריות. אבל המשקאות החמים עלולים להכפיל את כמות הקלוריות - בקפוצ'ינו ללא סוכר וללא קצפת יש מעל ל־160 קלוריות - יותר ממה שיש בחטיף שוקולד, בשוקו חם או קפה הפוך עם סוכר וקצפת או אפילו בצ'אי לטה יותר מ־400 קלוריות".

מאיפה כל הקלוריות האלו? "בעיקר מהחלב", חשפה המומחית וציינה כי "בקפה מוקה למשל, ללא תוספת סוכר וקצפת, יש 14 גרם שומן שזה כמו שלוש כפיות חמאה בתוך המנה, ובקפה עם שוקולד מומס וקצפת 28 גרם שומן בכוס אחת - כמו לאכול שש כפיות חמאה. בכוס כזו גם מתחבאות שש כפיות סוכר. ברור שמדובר בקינוח בפני עצמו, זה שמדובר בשתייה חמה זה קצת מבלבל".

ד"ר רוזמן הבהירה: "אז, חוץ מהטעם, יש גם משהו טוב להגיד? במשקאות על בסיס חלב יש הרבה חלבון - בממוצע, 10 גרם, כמו בחצי גביע גבינה. יש גם הרבה סידן - ממש כמו ביוגורט, ואפילו כמות הקפאין בהם נמוכה יותר מאשר בנס קפה".

"אם רוצים ליהנות גם בזמן דיאטה. אפשר תמיד לבקש הפוך על בסיס מים עם מעט חלב חם מוקצף, להוסיף ממתיק על בסיס סוכרלוז שהוא לא מזיק, ולבחור במאפה פילו עם תפוחים או גבינה. במקרה כזה בקפה ומאפה יחד - פחות מ־300 קלוריות, כמעט בלי שומן וסוכר, וזה בהחלט הגיוני גם בזמן דיאטה", אמרה.

לבסוף, שיתפה לוח קלוריות מדויק:

  • קפה הפוך עם קקאו וקצפת - 400 קלוריות.
  • שוקו חם - 450 קלוריות.
  • צ'אי לטה - 400 קלוריות.
  • קפוצ'ינו גדול ללא סוכר - 160 קלוריות.
  • שוקו מרשמלו - 500 קלוריות.
  • קפה מוקה - 300 קלוריות.
  • סחלב חם - 400 קלוריות.