כולנו רוצים להקפיד על תזונה נכונה, אבל לא תמיד יודעים מה זה בדיוק אומר או איך בכלל להתחיל. ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM מה הדבר שעליו הכי חושב להקפיד. "אנחנו מדברים פה בתכנית על תזונה נכונה כבר כמה שנים, ועולות השאלות על כמה ויטמינים צריך, כמה ברזל או סידן, כמה חלבון לאכול כדי לשמור על מסת שריר, וגם על כמה סוכר אפשר", אמרה.

למי קל יותר לרזות? הבדלי התזונה בין גברים לנשים | מאיה רוזמן
"חייבים להוריד אותו": מאיה רוזמן על ההרגל התזונתי הגרוע שלכם

היא הסבירה: "אבל, למרות ההקפדה על כל מה שצריך וכדאי, לדעתי יש משמעות יותר גדולה למה לא להכניס לגוף. אנחנו צורכים הרבה רעלים בתזונה שלנו על בסיס יומי, והם אלו שגורמים למחלות במידה הרבה ביותר. אנחנו מדברים הרבה על סוכר, על מלח, על שומן טראנס מתועש, וכל אלו באמת גורמי מחלות שראוי להימנע מהם".

"אבל מה עם הכימיקלים שאנחנו מכניסים לגוף בשפע בלי לשים לב אפילו?", אמרה, והמשיכה: "לדעתי חלק חשוב מאוד מאוד מתזונה נכונה הוא שהמזון שלנו יהיה נקי מכימיקלים ותוספים עד כה שאפשר.חומרים משמרים וצבעי מאכל. כל אלו מיותרים לחלוטין במזון שלנו, וגורמים רק למחלות".

"ידעתם שיש חומרים משמרים שגורמים לסוכרת והשמנה? ידעתם שיש צבעי מאכל שגורמים לשינוי התנהגות בילדים או לכאבי בטן?", אמרה.

"שלא לדבר על כך שחלק מן החומרים הללו נחשבים למסרטנים, ואפשר גם אפשר להסתדר בלעדיהם. תוספת חומרים משמרים למזון – לא נועדה לשפר את הבריאות שלנו כמובן, אלא רק כדי שהמוצר לא יתקלקל מהר. ברוב המקרים אלו כימיקלים שמזיקים לבריאות".

"צבעי מאכל", הצהירה. "הם כמו צבע של קיר, בכמות קטנה. מוסיפים אותם רק כדי למשוך את קהל היעד שהם הילדים... שרוצים משהו צבעוני. רובם מזיקים לבריאות, אבל יש גם טבעיים. איך יודעים? אם זה לא רשום במפורש על האריזה אין דרך לדעת, אף אחד לא אמור ללמוד בעל פה את כל הקטלוג של התוספים. מה עושים? אם יש על האריזה מילים ומספרים שלא מבינים, פשוט וחד משמעית – לבחור במוצר אחר".

"לכל מוצר יש תחליף, ותמיד עדיף זה שעשוי מרכיבים טבעיים", הסבירה, ואמרה: "אין יתרון לרשימת רכיבים קצרה פרט לעובדה שיותר קל לקרוא אותה, אבל גם רשימת רכיבים קצרה יכולה להיות גרועה כמו למשל בסוכריות גומי רק סוכר וצבעי מאכל מסרטנים. שני רכיבים. אבל יש יתרון לרכיבים שכולם טובים. עוד הרחבה – בפודקאסט החדש שהקלטתי עם הבן שלי במיוחד בשבילכם".