לכולנו קורה שאנחנו רעבים בין הארוחות, אבל מה כדאי לנו לאכול מבחינה תזונתית? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנשוא בתשובה לשאלה האם אפשר לאכול קופסת קוטג' ותפוח כארוחת ביניים.

רוצים לשמור על תזונה נכונה? זה הדבר הכי חשוב | מאיה רוזמן
ניסים ונפלאות? לא בטוח: כל האמת על מזונות העל | מאיה רוזמן

היא הבהירה: "ברור שקוטג' זה חלבון, שדרוש לשמירה על מסת השרירים שלנו, ושמירה על מסת שריר מסייעת בירידה במשקל. ברור שחלבון מפחית את הצורך בנשנושים, או יותר נכון – תפריט שמבוסס בעיקר על חלבון במשך היום כולו. אבל צריך לשים לב לעובדה שגם בחלבונים – צריך להתייחס לכמות הקלוריות בהם".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"נשנוש ביניים בתפריט שלנו הוא כ-120 קלוריות", סיפרה, והמשיכה: "זה אומר שאפשר תפוח גדול כנשנוש או חצי קופסת קוטג'. אבל קופסת קוטג' שלמה (250 קלוריות) ותפוח גדול (עוד 100 קלוריות) - זה כמו לאכול שלושה כריכים עם גבינה, ועוד נשאר מקום לפרי קטן/עוגיית אוריאו".

"נכון שקוטג' ותפוח זה נראה דיאטטי וגם זה בהחלט קל לעיכול, אבל מבחינת תפריט הדיאטה זה לא בהכרח מסתדר. ושוב - חשוב להדגיש שהערך התזונתי שונה, וכמובן שיש הבדלים מבחינת ההשפעה של האפשרויות על מסת השרירים בגוף ועל המשך הירידה במשקל, ההשוואה היא קלוריות בלבד. גם מי שעושה תפריטי חלבונים, עלול לצרוך אלפי קלוריות, מהן חלק מיותרות לגוף. קלוריות מיותרות – גם מחלבונים, לא רק מפחמימות, הגוף אוגר בתאי השומן".