מה הסימנים, נורות האזהרה האדומות, שהסקס איתו הולך להיות פשוט סקס גרוע, כזה שיגרום לכם להגיד שלום ולא להתראות! הכתבה אמנם עוסקת בסקס גרוע, אבל אתחיל דווקא בהגדרה לסקס טוב.

מה זה סקס טוב?

סקס טוב, יתבטא דבר ראשון בעובדה ששני הצדדים ירגישו שהוא טוב. צריך שניים לטנגו (ולפעמים אפשר אפילו יותר), אבל אם רק חלק מהמשתתפים באקט המיני מרגישים שהיה טוב והשאר לא, אפשר לסכם ולהגיד שהוא לא היה טוב.

סקס טוב, יהיה הדדי ויכלול הנאה וסיפוק שלו ושלה, כשלכל אחד ואחת הגדרות שונות, ודרכים אחרות להגיע לסיפוק הזה. 

סקס טוב יוציא את המיניות שבך, יגרה אותך, יעיף אותך לשמיים.

סקס טוב יחבר ביניכם ויעלה את האנרגיה המינית שלכם תוך כבוד הדדי וסיפוק משותף.

מה זה בעצם סקס טוב? (צילום: ingimage ASAP)
מה זה בעצם סקס טוב? (צילום: ingimage ASAP)

עכשיו אחרי שהגדרנו מה זה סקס טוב, מה הוא סקס גרוע? פשוט מאוד - ההפך מסקס טוב. 

סקס גרוע זה שהוא עסוק בלדחוף לך אצבעות חזק ומהר, כדי להשפריץ אותך כי "הוא מבין בזה!" וגורם "לכל הנשים" שהיו איתו להשפריץ. וכל מה שמעניין אותו זה ההצלחה שלו ב"להביא אותך" לאורגזמה בלי בכלל להתייחס לעונג ולגוף שלך כגוף אלה כ"פרויקט" שצריך לעשות עליו וי.

סקס גרוע זה שהפרטנר דואג רק לעצמו – נכנס, גומר, הולך – זבנג וגמרנו!

סקס גרוע יכול להיות סקס קצר מידי, אבל גם ארוך מידי.

סקס גרוע זה שצד אחד לא נהנה ולא מסופק.

סקס גרוע זה סקס לא קשוב ולא הדדי.

כשהסקס קצר מדי או ארוך מדי ורק צד אחד מרוצה (צילום: ingimage ASAP)
כשהסקס קצר מדי או ארוך מדי ורק צד אחד מרוצה (צילום: ingimage ASAP)

אז איך תדעו שהדייט הזה עומד להסתיים בסקס גרוע?

7 דגלים אדומים שכדאי לשים לב אליהם - לסיים כידידים, ולא להיכנס בין הסדינים:

אי קשיבות

הפרטנר או הפרטנרית לא מקשיבים לשיחה: הוא מסתכל על מסך הטלפון, תוך כדי שאת מספרת לו על היום הנוראי שהיה לך אתמול? היא מגלגלת עיניים ומחפשת את המלצר בזמן שאתה שופך את ליבך? סקס דורש קשיבות – מה שטוב לו, לא תמיד טוב לה, ומה שטוב לאחת לא יהיה טוב לאחרת. כדי שהסקס יהיה מספק וכיפי לשני הצדדים צריך לדעת להקשיב ולדבר אחד עם השנייה, ואם אחד הצדדים אינו קשוב ולא אכפת לו מהצרכים של הצד השני – כך זה יראה גם בחדר המיטות.

אין כימיה

כבר הרבה זמן לא יצאתם לדייט ואתם ממש, אבל ממש חרמנים, אבל הדייט הספציפי הזה גרוע! אל תכפו על עצמכם סקס, רק כי אתם כבר ממש חייבים אותו. אם אין ביניכם כימיה בארוחת ערב, אפשר לתת הזדמנויות נוספות, לצאת לדייטים נוספים, להכיר אחד את השנייה טוב יותר – אבל אל תקפצו למיטה לפני שאתם מרגישים שיש את הכימיה הזאת. כימיה ומשיכה מהווים בסיס חיוני לסקס טוב, כדי שהגוף שלך ישתתף בחוויה, כדי שהפות שלך תרטיב ואת תיהני מהסקס.

אין כימיה? לא בכוח (צילום: ingimage ASAP)
אין כימיה? לא בכוח (צילום: ingimage ASAP)

עייפות

סקס מקושר לחדר המיטות ולשעות הלילה המאוחרות, אבל אין שום קשר בין סקס לשינה. בשביל סקס טוב, כדאי שתהיו ערניים וצלולים. פרטנר עייף מידי לא יצליח להקשיב, לענג ולהיות חלק מחוויית הסקס החייתי שיגרום לך הנאה. הסקס עצמו מעייף, ואם אתם נכנסים לאקט כשעייפות אופפת אתכם, זה מדרון חלקלק שיוביל לזבנג וגמרנו.

תקשורת טובה

אם הוא משעמם אותך, יש מלא רגעי שקט מביכים והשיחה לא זורמת או הכי גרוע, אתם פשוט מעצבנים אחד את השנייה – אם אין ביניכם תקשורת טובה ונעימה, לא מומלץ להיכנס למיטה. תקשורת טובה היא חלק מהכימיה הדרושה, כדי שתצליחו להבין אחד את השני בין הסדינים. שיחה זורמת תגדיל את הסיכויים שתצליחו להבין אחד את השנייה ותזרמו גם בין הסדינים, תוך כדי הסקס.

תקשורת טובה = סקס טוב (צילום: ingimage ASAP)
תקשורת טובה = סקס טוב (צילום: ingimage ASAP)

על טעם ועל ריח

ריח הוא חלק חשוב בכימיה שביניכם. חשוב לקחת בחשבון שריח זה משהו שאפשר לטפל בו – לדוגמא, יכול להיות שבגלל שזה דייט ראשון, הוא פיזר על עצמו מלא בושם שמצא במגירה, כשלמעשה הוא קיבל את הבושם הזה לפני 15 שנה לבר מצווה והוא לגמרי פג תוקף. בנוסף, אם מדובר בריח גוף שנובע מהיגיינה אישית לקויה, זה גם משהו שאפשר לתקן. אם הכל זורם בדייט, יש לכם שיחה טובה, הוא מצחיק אותך ואת נמשכת אליו – תני לזה עוד כמה דייטים ותעבדו על עניין הריח. לעומת זאת, אם יש סימנים נוספים והריח בלתי נסבל כדאי לחתוך.

תחושות בטן

יחסים בין בני אדם זה דבר מורכב. משהו בבטן אומר לך שהוא לא האחד, תקשיבי לתחושות הבטן שלך! כמו שכתבתי לפני כן, תמיד אפשר להכיר יותר לעומק, לצאת לדייטים נוספים, לתת לו הזדמנות ולא לוותר, אבל לא יקרה כלום אם לא תקפצו ישר למיטה ותחכו קצת – תתפלאו, אבל זה אפילו יכול להיות לטובה.

ביקורתיות

מיניות וסקס קשורים קשר ישיר בלהעלות כל אחד מכם למעלה, להעיף אתכם לשמיים. אם הדייט ביקורתי, מוריד אותך למטה, שלילי ומשפיל – אל תכנסי איתו למיטה בשום פנים ואופן. באופן כללי, מומלץ להתרחק מאנשים שליליים וביקורתיים ואם זה כולל השפלה, זו נורה אדומה חזקה מאוד שמסמנת לא רק לא להיכנס לחדר המיטות, אלא להתרחק. מערכת יחסים היא מערכת הדדית שצריכה להכיל אהבה, תמיכה והקשבה – גם "סתם ידידים" וחברים צריכים להיות עבורכם משענת ומערכת תמיכה שמעודדת אתכם, עוזרת לכם לקום אם אתם נופלים ולא זאת המפילה אתכם למטה.

שלכם,

לימור

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. כנסו לקבוצת הפייסבוק מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא.