האם כמות המים שעלינו לשתות ביממה קשורה לגיל שלנו? ד"ר מאיה רוזמן השיבה לשאלת מאזינה בנושא בתוכניתה ב-103FM. "זו שאלה שהיא נורא חשובה, בעיקר בחורף כי אנשים פחות צמאים כשקר ויותר צמאים כשחם, אנחנו יודעים את זה, פחות מזיעים וכו' אז שותים הרבה פחות מים. העניין הוא שאין הגדרה לכמה מים צריך. הכמות של המים משתנה בהתאם לאופי העבודה שלך", ציינה רוזמן.

אילו מאכלים גורמים למיגרנות - ואילו מונעים?
לא בצק וסוכר: זאת הפחמימה הכי טובה כאוכל מנחם

עוד הסבירה כי "מישהו שעובד בתור גנן בחוץ, בשמש ומזיע הרבה - צריך יותר מים. מורה למשל, שמדברת הרבה כל היום ומאבדת נוזלים דרך מערכת הנשימה, צריכה יותר. אנשים שיושבים קפואים במזגן ולא מוציאים מילה מהפה כל היום כי הם מתקתקים במחשב, צריכים פחות. זה גם יכול להשתנות מיום ליום, למשל אולי ביום שבת הייתי בחוץ כל היום, אז אני צריכה יותר מים מאשר יום אחר שהייתי במזגן, ואם עשיתי ספורט אני צריכה יותר".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"פעם אמרו 10 כוסות ליום - זה ממש לא נכון"

לדבריה, "אין הגדרה לכמה מים צריך. פעם אמרו 10 כוסות ליום - זה ממש לא נכון. יש אנשים שעשר כוסות זה יפה עבורם ויש אנשים שזה לא מספיק בכלל. אז איך את יודעת? לפי צבע השתן וכמות השתן. אבל לשים לב שכל הנוזלים נספרים. קפה נספר, תה נספר, גם הנוזלים בתוך היוגורט ובתוך המלפפונים נספרים. כל הנוזלים שנכנסים לגוף נספרים".

בסיום השיחה, סיכמה: "לא צריך לדאוג, רק להסתכל על כמות השתן וצבע השתן ולפי זה להחליט אם צריך להוסיף", והציעה: "עצה בלי קשר - כוס מים שלמה לפני כל ארוחה, זה משביע וגם עוזר לירידה במשקל בלי שום דיאטה".

סייעה בעריכה: ירדן חדד

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים<<<