ויטמינים. אנחנו במירוץ מתמיד אחריהם, עוקבים אחרי הכמות שלהם בדמנו בכל בדיקה חדשות לבקרים, ולא מוכנים לשמוע על חוסר אפילו באחד. ויטמין B12, הנמנה עם הוויטמינים החשובים ביותר, משפיע על תפקודים רבים בגופנו, אפילו על אלמנטים שלא הכרנו כמו בעיות זיכרון ומצב רוח רע. האמנם?

הירק הירוק והמופלא שיעיל לא רק לדיאטה | מאיה רוזמן מרימה לחסה  
בריא ללב: מתי הכי בריא לעשות כושר? | מאיה רוזמן

היום בפינת טוב לדעת, חלקה ד"ר מאיה רוזמן עם מאזיניה הנאמנים את רזי הוויטמין החיוני. "מדברים הרבה על פתירת תשבצים, קריאת ספרים, יצירת קשרים חברתיים, ועוד מחקרים שהראו פעולות שיכולות להגן לנו על המוח מפני מחלות כמו דמנציה או אלצהיימר, ולשמור לנו על הזיכרון", סיפרה. "אבל כמו תמיד – יש קשר, גם אם פחות משמעותי, גם לתזונה שלנו. החוסר הכי משמעותי שגורם לירידה בזיכרון ולשכחת דברים הוא בוויטמין B12, הגורם לפגיעה בלתי הפיכה במערכת העצבים, בחשיבה, בזיכרון ובתפקוד המוחי. חוסר ב־B12 גורם לבעיות זיכרון קשות, ששוכחים אפילו שמות של אנשים קרובים ונמצא בבשר, ביצים ומוצרי חלב".

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עוד הוסיפה, כי "ויטמין זה נמצא רק במאכלים מן החי. בכמות הכי גדולה בבקר, אחר כך גם בעוף ודגים, ויש קצת B12 גם בביצים ומוצרי חלב. צמחוניים יכולים לקבל כמות קטנה בביצים ומוצרי חלב, וטבעוניים רק במוצרים מעובדים המועשרים בוויטמינים וכוללים גם B12, כמו למשל, ואין זו המלצה לצרוך בכלל, דגני בוקר, חטיפים מסוימים ומשקאות תחליפי חלב גם לפעמים". 

בסיום, הבהירה ד"ר רוזמן: "חשוב מאוד לדעת שויטמין זה דורש גורם מיוחד שנמצא בקיבה, על מנת שייספג בגוף, ולכן כל מי שיש לו בעיות קיבה גם סובל מספיגה נמוכה. את הבעיה הזו מנסים לעקוף לפעמים בטבליות של B12 למציצה. אם עייפים כל הזמן, אם חלשים, לא ישנים טוב, לא יורדים במשקל, חווים נשירת שיער או אפילו זיכרון ומצב רוח לא טוב, חסר B12".