עד כמה הזוגיות שלכם באמת טובה, ועד כמה טוב לכל אחד מכם בתוך הזוגיות הזו? האם קיימים רגעים שאתם מרגישים, שפשוט התרגלתם אחד לשנייה, והשגרה מושכת את הזוגיות קדימה? האם יש ימים שהזוגיות נראית בלתי אפשרית ואתם חושבים שהפתרון היחיד הוא פרידה? אז עצרו רגע עם המחשבות הרעות ותתחילו לעבוד!

מהי הנוסחה לזוגיות מוצלחת?
 
ניחשתם נכון! אין נוסחת קסם, מערכת יחסים טובה מבוססת על עבודה מתמדת, השקעה בלתי פוסקת, והקפדה על יסודות, שמהווים את הבסיס היציב של הזוגיות והמשפחה. אמנם אין דבר כזה מערכת יחסים מושלמת, בכל זוגיות יש משברים, קשיים ובעיות, אבל אם היא תעמוד על אותם עמודי בניין מחוזקים, תוכלו לעבור ביחד גם את הרגעים הקשים, ולהיות חברים טובים ביום וחיות מין מלאי תשוקה בלילה. אספתי עבורכם ארגז כלים לזוגיות טובה: מדריך שכדאי לקרוא, אבל אל תעצרו כאן, אחרי שקראתם, שתפו את בן או בת הזוג – זכרו מערכת יחסים מורכבת מעבודה משותפת – "it takes two to tango".

מערכת יחסים מורכבת מעבודה משותפת (צילום: ingimage ASAP)
מערכת יחסים מורכבת מעבודה משותפת (צילום: ingimage ASAP)

במקום הראשון: כנות, תקשורת פתוחה והכלה
 
שלושת היסודות האלה מצטרפים ביחד לחבילת חובה בכל זוגיות. התנאים הבסיסיים לזוגיות טובה הם כנות, תקשורת פתוחה והכלה אחד את השנייה. לתקשורת פתוחה זקוקים בזוגיות מתוך הבנה שבן או בת הזוג לא יכולים "לנחש" על מה אתם חושבים, ומתוך נקודת הנחה, שבעזרת תקשורת אפשר לצמוח ביחד ולחוד. בעזרת שיחות פתוחות וכנות תוכלו לשחרר את הדברים המעיקים בלי לשמור אותם בבטן, תוכלו להגיע להבנה משותפת מה בני הזוג אוהבים ומה פחות, ללמוד אחד את השנייה באופן מתמיד ולהשאיר את הדברים כל הזמן על השולחן. תקשורת טובה חשובה גם בשעת ריב, לדעת איך לריב, זה לא פחות חשוב מלדעת איך לדבר ברגעים טובים יותר. כמובן שתקשורת פתוחה וכנה צריכה להיות הדדית, ומהצד השני מצופה להקשיב ולהכיל את שעל ליבו של הדובר, כמו כן מומלץ בחום לשלב גם אמפתיה והבנה.

שותפות: חברות עמוקה

זוגיות ונישואים צריכים להגיע מתוך בחירה, חשוב לזכור שאתם לא מנהלים מלחמה ואתם לא חייבים להיות בתוך מערכת היחסים הזו. אם הזוגיות נמצאת במקום של מאבקי כוחות כל הזמן, צריך לבדוק למה ולנסות לפתור את העניין, אחרת מהר מאוד תגיעו למצב של שחיקה, דכדוך ובריחה מה'ביחד'. חברות עמוקה ושיתוף פעולה יהוו בסיס טוב לזוגיות ולמשפחתיות טובה, אוהבת וחמה. את החברות תוכלו להעמיק על ידי יצירת חוויות משותפות, בחינת מטרות עתידיות משותפות, הכרות מתמדת וכל שאר היסודות שכתובים פה במדריך שישמרו את השותפות לאורך השנים.

זוגיות ונישואים צריכים להגיע מתוך בחירה (צילום: ingimage ASAP)
זוגיות ונישואים צריכים להגיע מתוך בחירה (צילום: ingimage ASAP)

פירגון ועידוד: להרים אחד את השנייה

החיים קצרים וכולנו רודפים אחרי האושר, כל אדם רוצה להיות מאושר. אם תהפכו את בני הזוג שלכם למאושרים, גם הזוגיות תפרח. אחד הדברים הבסיסיים שהופכים כל חברות לטובה הוא לדעת להרים אחד את השנייה, לתמוך, להחמיא, לפרגן ולעודד ברגעים קשים וגם ברגעים טובים. אם תבחרו בצד השני של הפרגון - תורידו אחד את השנייה ו"תשמרו על הפנקס פתוח", תגרמו לזוג להרגיש שהוא בתחרות אתכם, במשך הזמן יאבד הרצון לשתף אחד את השנייה, לא יהיה חשק לחוות חוויות משותפות, תשרור ביניכם אנרגיה שלילית ובמשך הזמן תחושו שחיקה וחוסר הנאה מהזוגיות. תוציאו את הטוב אחד בשנייה, תמצאו מילה טובה להגיד, תעודדו את בני הזוג שלכם כשרע להם, והאנרגיה החיובית שתעטוף כל אחד מכם בנפרד, תחזור חזרה לזוגיות בעוצמות כפולות של שניים. 

חוש הומור: תצחקו קצת

בעולם של היום, שמתחלק למנכ"ליות צודקות שנשואות לאבות פגומים, בהחלט אפשר להגיד שאנשים שומרים על חוש ההומור. הצחוק בריא לבריאות וכדאי לאמץ אותו גם לתוך מערכת היחסים. לא כל דבר חייב להיות כבד ושקול, אפשר להקליל סיטואציות מסוימות ולדעת לצחוק על עצמכם וגם על הזוגיות. אם אתם מרגישים שחוש ההומור שלכם לא מספיק מפותח, צאו מידי פעם לסטנד אפ על זוגיות ותראו איך רגעים, שנראו לכם כמו קטסטרופה, קורים גם אצל זוגות אחרים ויכולים גם להיות די מצחיקים ואפילו מגוחכים, אם מסתכלים עליהם מהצד.

תצחקו קצת (צילום: אינג'אימג')
תצחקו קצת (צילום: אינג'אימג')

לא מובן מאליו: השקעה

בהתחלת של קשר רומנטי חדש כולם משקיעים - מתלבשים יפה, מביאים מתנות קטנות, מתקשרים סתם כך באמצע היום להגיד "אני אוהב/ת אותך", מציינים תאריכים חשובים בדייטים ועוד מיני תופינים רומנטיים. במשך הזמן הקשר הופך להיות מקום נוח, וזה בריא וטוב – לא צריך לרוץ לצחצח שיניים מיד בבוקר מחשש שבן הזוג יברח מהריח, לא צריך להתבייש בריחות גוף לא נעימים, אפשר להתנהג טבעי ולהיות עצמך ליד הזוג. כל זה טוב ונכון, אבל חשוב לשמור על אלמנט רומנטי ולהשקיע במערכת היחסים גם אם כשהזוגיות צומחת ומתפתחת, ועל אחת כמה וכמה אם הזוגיות כבר בת כמות שנים מכובדות. זה לא חייב להיות אירועים גרנדיוזיים והצהרות אהבה מרוססות על ידי מטוס בשמיים, גם דברים קטנים כמו דייט באמצע שבוע, פתק עם מילת אהבה מצורף בהפתעה לארוחת הצהריים או אביזר מין חדש ומפתיע. המסר הוא: להשקיע גם כשהזוגיות מבוססת ובמיוחד אם אתם מרגישים שהיא דועכת. 

סקס: אל תזייפו אורגזמות

קשה לשמור על התשוקה, והריגוש שהיו בתחילת מערכת היחסים, במשך הזמן מצטרפים ילדים ואתם הופכים למשפחה, השגרה היומיומית משתלטת על הלו"ז, ובלי שתשימו לב הסקס הפרוע מלא הגניחות, שהיה בהתחלת הדרך, יהפוך לחפוזים לא מספקים אחת למי יודע מתי. חשוב לשמר את האינטימיות הזוגית, אבל איך עושים את זה? כנות ותקשורת פתוחה: זוכרים את הבסיס לזוגיות עליו כתבתי בהתחלה, תהיו כנים וקשובים גם במיטה, אל תזייפו אורגזמות, דברו אחד עם השנייה, תשאלו ותספרו בעצמכם לזוג – "מה גורם לך עונג?".

אל תזייפו אורגזמות (צילום: אינג אימג')
אל תזייפו אורגזמות (צילום: אינג אימג')

פתוח יומן: פנו זמן לסקס! 

לחדש: לבדוק כל הזמן את הגבולות, תנוחות חדשות, להכניס אביזרי מין, משחקי תפקידים וכל דבר שיכול להצית את התשוקה.

לא לוותר על אינטימיות: חיבוק, מגע, ליטופים ומילים טובות וחמימות חשובים אף הם לשימור מערכת זוגית אינטימית. האינטימיות בפני עצמה משמרת את החיבור, האהבה וגם את הרצון לסקס מספק.

סיפוק: סיפוק מיני חשוב מאוד בזוגיות כמו האהבה והחברות עצמה, וודאו ששניכם מסופקים – האם בן הזוג אוהב יותר מין אוראלי? האם יש משהו שאתה עושה שגורם לאשתך להשפריץ?. גם כאן תקשורת, הקשבה וחברות יתרמו.

שלכם,

לימור

לימור בנדל, מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים. כנסו לקבוצת הפייסבוק מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא.