ביצה היא אחד המזונות הפופופלריים ביותר, על כל צורות ההכנה שלה. אבל האם יש הבדל בין חביתה לביצה קשה, למשל בכל מה שקשור לרמת השובע שהן גורמות? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא בפינת המיתוס בתוכניתה ב-103FM: "תיאורטית, ביצה קשה וחביתה שעשויה על ספריי שמן מכילות אותו דבר מבחינת חלבון, שומן וקלוריות. אז איך ייתכן שרוב האנשים חושבים שביצה קשה משביעה יותר מחביתה? עשיתי סקר גם באינסטגרם, רוב המשתתפים ענו שביצה קשה משביעה אותם יותר".

מחקר חדש: מה כדאי לאכול כדי להפחית את הסיכוי לאלצהיימר
פשוט להחליף: שיטה קלה ויעילה לירידה במשקל

"בגלל אותה סיבה", הצהירה, והוסיפה כי "הקיבה צריכה 'ללוש' את הביצה למרקם של מחית, וזה הרבה יותר קל לה לעשות את זה כשמדובר בחביתה, בהשוואה לביצה קשה שצריך להשקיע הרבה יותר אנרגיה וזמן על מנת ללוש אותה ולעכל אותה".

עוד התייחסה לתהייה מדוע תפוח אדמה אפוי יותר משביע מפירה: "האינדקס הגליקמי של תפוח אדמה מבושל, גבוה יותר בהשוואה לאפוי. זה אומר שהוא משביע לזמן קצר יותר ופחות מתאים לסוכרת".

כהוכחה לדבריה, הציגה דוגמה נוספת: "למה תפוח שלם משביע יותר משייק תפוח? כי הקיבה תעבוד קשה יותר לעכל וללוש את התפוח השלם, לוקח גם יותר זמן ללעוס את התפוח השלם, בהשוואה לשייק ששותים במהירות ואז גם לקיבה אין כמעט עבודה".