דו"ח האמינות השנתי של Consumer Reports, המבוסס על סקר שכלל למעלה מ-300,000 כלי רכב, מציג השנה תפנית מפתיעה: סובארו תפסה את המקום הראשון בדירוג האמינות, כשהיא מדיחה את טויוטה ולקסוס שהחזיקו בצמרת במשך שנים רבות.
על פי הדו"ח, מתוך שבעת הדגמים של סובארו שנבדקו, הפורסטר והאימפרזה הציגו ציוני אמינות גבוהים במיוחד, בעוד שהקרוסטרק, לגאסי, אאוטבק ואסנט דורגו מעל הממוצע או ממוצע. "המכוניות של סובארו חולקות רכיבים אמינים רבים," מסביר סטיבן אלק, האחראי על ניתוח נתוני הרכב ב-Consumer Reports.
טויוטה ולקסוס, שדורגו במקומות השני והשלישי בהתאמה, נפגעו השנה מציוני אמינות נמוכים של דגמים מסוימים. אצל טויוטה, הטנדרים טקומה וטונדרה המחודשים, יחד עם הרכב החשמלי bZ4X, הורידו את הציון הכללי. מעניין לציין כי הדגם היחיד של סובארו עם אמינות מתחת לממוצע הוא הסולטרה החשמלית, שמבוססת על ה-bZ4X של טויוטה.
הונדה מדורגת במקום הרביעי, כששלושה מדגמיה נמצאים מעל הממוצע ושבעה ברמה ממוצעת. אקיורה, מותג היוקרה של הונדה, במקום החמישי עם דגם אחד מעל הממוצע ואחד ממוצע. Consumer Reports מדגיש כי השנה נאסף יותר מידע מאי פעם על רכבים היברידיים וחשמליים. הממצאים מראים כי הטכנולוגיה ההיברידית התבגרה והשתפרה, בעוד שרכבים חשמליים טהורים ורכבי פלאג-אין היברידיים עדיין מתמודדים עם אתגרי אמינות משמעותיים.
הדו"ח מצביע על פער משמעותי בין יצרניות מאסיה, המובילות באמינות עם ציון ממוצע של 57 מתוך 100, לבין היצרניות האירופאיות (48) והאמריקאיות (38). שמונה מתוך עשרת המותגים האמינים ביותר הם אסייתיים. "כקטגוריה, מכוניות סדאן נשארות אמינות מאוד," מסכם פישר מ-Consumer Reports. "גם כשהן עוברות עיצוב מחדש, לרוב יש בהן פחות מהתכונות החדישות ביותר, שעלולות לגרום לבעיות בהשקה. הסדאנים נשארות בחירה מעשית."
בהמשך דו"ח האמינות של Consumer Reports, נחשפים נתונים מעניינים לגבי ההבדלים בין סוגי ההנעה השונים. הדו"ח מצביע על כך שרכבים היברידיים מובילים בקטגוריית הרכבים המחושמלים מבחינת אמינות. על פי הדו"ח, טכנולוגיית ההנעה ההיברידית הוכיחה את עצמה לאורך השנים. "בעוד שהם נשארים חסכוניים מאוד בדלק, ההיברידים של היום מציגים אמינות דומה למכוניות בנזין רגילות, למרות המורכבות הנוספת שלהם," מציין פישר מ-Consumer Reports.
הדגמים ההיברידיים המובילים באמינות מגיעים מיצרניות כמו יונדאי, קיה, לקסוס וטויוטה. בין המצטיינים נמצאים טויוטה קורולה היברידית, טויוטה RAV4 היברידי, יונדאי אלנטרה היברידית ולקסוס NX היברידי. קיה סורנטו היברידי מוביל בקטגוריית רכבי ה-SUV עם שלוש שורות מושבים, כשטויוטה הייילנדר היברידי צמוד אליו.
לעומתם, מודגשים גם כישלונות בולטים: הפורד F-150 היברידי מדורג כדגם הכי פחות אמין בסקר, עם בעיות מתמשכות בתיבת ההילוכים ובסוללה ההיברידית. גם הפורד אסקייפ היברידי נמצא בתחתית הדירוג, בניגוד לגרסת הבנזין שלו שזכתה לציון מעל הממוצע.
רכבי פלאג-אין היברידיים (PHEV) מציגים תמונה מורכבת יותר. על פי הדו"ח, לקטגוריה זו יש 70% יותר בעיות מרכבי בנזין רגילים. למרות היתרון של נסיעה חשמלית בעיר ונסיעות ארוכות ללא חרדת טווח, העובדה שיש להם שתי מערכות הנעה נפרדות מגדילה את הסיכוי לתקלות.
Consumer Reports מציין כי בבדיקת האמינות נבחנים 20 תחומי בעיות אפשריות, החל מרעשי בלמים וגימור פנימי פגום, ועד לבעיות יקרות יותר כמו מנועים, תיבות הילוכים, סוללות חשמליות ומערכות טעינה. הציונים משוקללים לפי חומרת הבעיות ומשפיעים על הדירוג הסופי של כל דגם.
"הממצאים מחזקים את ההמלצה שלנו להמתין שנתיים-שלוש לפני רכישת דגם חדש לחלוטין," מסכמים ב-Consumer Reports. "זה נכון במיוחד כשמדובר בטכנולוגיות חדשות כמו רכבים חשמליים ופלאג-אין."