מהנתונים שהצטברו ברשות, עולה חשש ממשי להטעיה צרכנית הנוגעת להצגת מחיר הרכב תוך השוואה למחיר מחירון של רכב חדש מהיבואן, וזאת על אף שמדובר ברכב שהוחזק בבעלות יד ראשונה בידי חברה ולכן הוא אינו רכב חדש.
"מדובר בהטעיה מהותית שעלולה לגרום לנזק כלכלי משמעותי לצרכנים. הרשות קוראת לציבור לנהוג בזהירות, ולדרוש גילוי מלא ושקוף של כל פרטי העסקה - ובפרט את זהות הבעלים הראשון של הרכב ומחיר המחירון האמיתי של הרכב", הוסיף זריהן.
על פי הרשות פרקטיקת השיווק הזו התגברה לאחרונה בין היתר בשל עודפי מלאי אצל חברות הליסינג, שנוצרו על רקע שינויים כלכליים כמו עליית ריבית, פערי שילוח בינלאומיים, והשפעות מצב החירום הביטחוני.
במידה וגם אתם נתקלתם בהצעות שיווק של רכבי "אפס קילומטר" שלדעתכם עלולות להטעות – בפרסום, בהצגת המחיר או בתנאי העסקה, הרשות מזמינה אתכם לפנות אליה ולדווח על כך.