קיה ספורטאז' XL - הותאמה לשוק האמריקני ומפתיעה בגדול

יצאנו לבדוק את קיה ספורטאז' XL החדשה: מעט פחות חסכונית מהגרסה ההיברידית הרגילה, אבל מציעה שיפור גדול בתחום לעומת הספורטאז' טורבו בנזין

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
קיה ספורטאז'
קיה ספורטאז' | צילום: אודי עציון
2
גלריה

בשני המקרים מדובר בגרסאות ארוכות בכ־15 ס"מ מהגרסאות האירופיות של שני הדגמים הפופולריים, כדי להתאים טוב יותר לטעמים ובעיקר לממדים של רוכשי הרכב בארה"ב.

מה שווה הספורטאז' XL?

מעבר לחזית השונה והמעט יותר בולטת, קל מאוד להבחין בתוספת הגודל במבט על הפרופיל. המתיחה העניקה לספורטאז' מראה פחות עגלגל, יותר שרירי ויותר מעניין מרב־המכר של השוק הזה בארה"ב (ובעולם), טויוטה ראב-4.

תנוחת הישיבה גבוהה, כשקל לשלוט בה בזכות המושב בעל הכוונון החשמלי. יש המון מרחב מלפנים, ועוד יותר במושב האחורי, שם יש מרווח של מכונית מנהלים, רק עם גובה של קרוסאובר שגם הילדים שלכם יאהבו, וגם הגב שלכם, כשאתם קושרים אותם בהתקני הריסון.

קיה ספורטאז', סביבת נהג
קיה ספורטאז', סביבת נהג | צילום: אודי עציון

רמת לונג פרימיום (208 אלף שקל), שבה נהגנו, מוסיפה כוונון חשמלי גם למושב הנוסע, ריפודי עור, חיישני חניה קדמיים, טעינה אלחוטית לנייד ושקעי טעינה בדופן המושבים הקדמיים, חלון שמש פנורמי נפתח ודלת תא מטען חשמלית.

המפרט כולל 8 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, ניטור רכב בשטח מת ומניעת סטייה, שמירת נתיב, התרעה על פתיחת דלת לנתיב לא פנוי, אור גבוה אוטומטי והתרעת עייפות נהג. המשלוחים הבאים יגיעו גם עם בקרת שיוט אדפטיבית.

על הכביש הספורטאז' ההיברידי נעים בהרבה מגרסת הבנזין הנפוצה ושקט יותר. כמקובל כיום אפשר לבחור בין שלושה מצבי הנעה: חסכוני, רגיל וספורט. החסכוני בסדר, וספורט כולל ביצועים זריזים יותר, אולם שום דבר שיירגש קרוסאובר חשמלי במחירים דומים. התיבה האוטומטית הקלאסית מוצלחת.

צריכת הדלק שעבורה התכנסנו נעה בין 15.6 ק"מ לליטר בשיוט רגוע, ל־10 קמ"ל בקטעים מאומצים ועד 14 קמ"ל בסיום ימי המבחן. נתון טוב יחסית לממדים, אבל טוב פחות ממה שהיינו משיגים עם ראב-4, שהיורש שלו כבר הוצג בחו"ל.

התנהגות הכביש כמקובל מכוונת לספק ביטחון ולא הנאה. תוספת האורך מוסיפה יציבות, אבל גם הופכת את הספורטאז' הארוך פחות זריז בפניות. מצד שני, זה ממילא לא הרכב שאיתו תתקפו פניות, בטח לא עם הילדים במושב האחורי.

לספורטאז' לונג יש שני דגמים כמעט תאומים: מצד אחד טוסון לונג, שבניגוד אליו מגיע עם הנעה כפולה, קצת יותר גבוה וקצת יותר יקר, ומצד שני גרסת המרכב הרגיל והאירופי, שזולה ב־3,000 שקל בדגם הבסיסי, קלה יותר ומציעה צריכת דלק עדיפה.

לעומת הטוסון הארוך התאום, הספורטאז' זול ב־2,000 שקל במחיר הבסיס. בעוד הטוסון מגיע עם הנעה כפולה שתסייע לו בבוץ ובשלג (בזהירות, לשניהם אין גלגל רזרבי), לספורטאז' הנעה קדמית בלבד. מנגד זאת הסיבה שבזכותה הוא חסכוני יותר, 18 ק"מ לליטר במשולב בנתון הרשמי לעומת 14.9 קמ"ל בטוסון. בשנה הבאה צפוי להגיע הדגם אחרי מתיחת פנים.

בארה"ב כבר נמכר הספורטאז' לונג אחרי מתיחת פנים קלה שתגיע אלינו בשנה הבאה, בעדכונים קלים מהדגם הנוכחי. בינתיים מצליח להיות הספורטאז' ההיברידי המגודל קרוסאובר מוצלח ושימושי, נוח ומאובזר.

לפני כמה שנים ספורטאז' ב־200 אלף שקל היה נראה מחיר די מטורף, אבל בשוק הרכב הנוכחי הוא מצליח להיות זול מהמתחרים. הוא מעט פחות חסכוני מהגרסה ההיברידית הרגילה, אבל מציע שיפור גדול בתחום לעומת הספורטאז' טורבו בנזין, ושיפור גדול בממדים ושדרוג באבזור לעומת ההיברידי המקוצר, שהופכים את תוספת התשלום למוצדקת.

תגיות:
רכב
/
קיה ספורטאז'
/
אודי עציון
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף