פותחים מבערים: התאומה של פורש טובה, מהירה וחזקה יותר

RS e-tron GT, אחותה התאומה של פורשה טייקן, עברה עדכון גרסה שהפך אותה לאאודי חזקה ומהירה יותר, הראות החוצה מזכירה קצת טנק מרכבה, אבל כל לחיצה קלה על הדוושה פותחת מבערים של 15F, הנהיגה על אחריותכם בלבד

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
האאודי החדשה
האאודי החדשה | צילום: יתיר דוידוביץ'
4
גלריה

את הגרסה הקודמת בחנו בדיוק לפני שנתיים וסיכמנו: "היא לא מכונית מושלמת, לא כמכונת נהיגה ולא כמכונית GT. היא גם מוגבלת בטווח. יותר מהכל ה-RS החשמלית מגניבה הצצה לעתיד של חוויית הנהיגה במכוניות מבוססות סוללה והעתיד נראה ורוד". עכשיו, עם שינוי משמעותי בכמה אזורים וגרסת Performance חדשה, יש לנו הזדמנות לראות אם ההבטחה מתקיימת או שעדיין צריך לחכות.

האאודי החדשה
האאודי החדשה | צילום: יתיר דוידוביץ'

מבחינת העיצוב, לא עושה רושם שהרבה השתנה, למעט נגיעות קלות בפגושים ובחצאיות הצד. אפילו גרסת-העל החדשה לא מקבלת שום חתימה ייחודית או פריט עיצוב שיבדיל אותה מסתם e-tron GT חלשה עם 584 כוח סוס. זה לא הופך אותה למכונית לא יפה, היא הייתה ונותרה מכונית ספורטיבית מרהיבה, כזאת שמושכת מבטים אפילו בגרמניה.

בסוף נמצאה האבידה. לא ברור אם זה משום שאנחנו מגיעים מישראל, אבל המכונית חיכתה בצבע חאקי, ורכיבי הקארבון (שעולים לבדם כמו מכונית סופר-מיני) הגיעו בדוגמה של צבעי הסוואה. הרגשנו במילואים. אז מבחוץ לא הרבה השתנה, וזה נכון גם מבפנים. מערכת המולטימדיה דומה, התפעול דומה, ורק כמה שינויים מינוריים במסכים המוצעים במערכת המולטימדיה ובלוח המחוונים חושפים שזו גרסה חדשה.

האאודי החדשה
האאודי החדשה | צילום: יתיר דוידוביץ'

גם המושב לא גבוה ולא מספק תמיכה טובה לירכיים. תא המטען בעל נפח סביר, לא יותר. כמה מזוודות טרולי, אבל אל תצפו להכניס פה משפחה על ציודה, עם נפח של 350 ליטר בלבד. מלפנים יש תא גדול יחסית עם כ-80 ליטר.

טיסה נעימה

בואו נעשה קצת סדר. מכונית הבסיס בהיצע היא e-tron GT, מעליה e-tron GT S ואחר כך מגיעה ה-RS GT. זו הייתה גרסת הקצה בעבר, ובה נהגנו לפני שנתיים. אז היא התפארה ב-646 כ"ס, שלא מגרדים את 843 הסוסים החביבים שמוצעים בה היום. מעל כל אלה, אלי הטוב, ישנה הפרפורמנס החדשה. עם 925 סוסים באורווה, המכונית הזאת הייתה גורמת גם לשלמה המלך להתבייש.

אנחנו מרבים לספר לכם על המומנט המיידי של מכוניות חשמליות, ומי מכם שנוהג במכונית חשמלית יודע עד כמה הכוח זמין. עכשיו תשלבו את כל הסוסים, פלוס הנעה כפולה שאוחזת ברצפה כמו שפעוט אוחז בהורה ביום הראשון של הגן. לכל זה תוסיפו צמיגי פירליP-Zero 265 על חישוקי 21 אינץ'. מה קיבלתם? צוואר תפוס.

עוד לפני מצב Boost ו-RS, המכונית הזאת מזיקה לאספלט כמו שיירה של טנקי מרכבה, וזה רק הולך ומחמיר ככל שתדרדרו אמצעים. הנתון הרשמי הוא 2.5 שניות ל-100 קמ"ש, ואם מצאתם כביש ישר ושקט, אתם תגלו שהשיגור העיקרי הוא של האיברים הפנימיים לכיוון כללי של עמוד השדרה.

האאודי החדשה, מבט מבפנים
האאודי החדשה, מבט מבפנים | צילום: יתיר דוידוביץ'

אפילו ביחס לדור הקודם של ה-RS e-tron GT, מדובר באירוע שאין מילה אחרת לתאר אותו מלבד "אלים". לכל החגיגה מצטרף צליל חשמלי "דינמי" נוכח ומגניב שנשמע כמו אפקט סאונד מ"מלחמת הכוכבים".

אאודי הפנימה את הביקורות, והגרסה החדשה זכתה לסוללה חדשה וגדולה משמעותית - 97 קוט"ש נטו. הסוללה החדשה, לצד מנועים מתקדמים, אמורה לשפר את נקודת התורפה המרכזית של המכונית הזאת, בטח בגרסאות ה-GT - טווח.

מכוניות GT אמורות לכסות מרחקים. ה-GT הקודמת הייתה עוצרת לטעינה כל 250-300 ק"מ, וזה פשוט לא הספיק. המכונית החדשה, לעומת זאת, הפתיעה אותנו עם נתון טווח משודרג משמעותית.

על הנייר הגרסה הזאת אמורה לנסוע 592 ק"מ בין טעינות. אנחנו הצלחנו לכסות מרחק של 350-400 ק"מ מספר פעמים ונשארנו עם כמות יפה של חשמל בסוללה. אפילו עשינו מבחן טווח שדימה נסיעה קבועה ב-120 קמ"ש באוטובאן והניב נתון מבריק של כ-440 ק"מ.

מהעבר השני, ברגע שתצפינו מעבר ל-150 קמ"ש (עניין רלוונטי בגרמניה) תגלו שהסוללה שותה יונים. במהירות של 250 קמ"ש אתם תגיעו מהר מאוד, אבל לא בהכרח רחוק.

נאחזים באוויר

גולת הכותרת של הפרפורמנס היא מתלי אוויר מתקדמים המשדרגים את התנהגות הכביש. באופן מפתיע, הרגשנו שהיא מעט פחות נוחה ביחס ל-RS הקודמת. נכון, הגרסה החדשה קיצונית יותר וגם לא שמנו אותן אחת מול השנייה, אבל היא מציעה שיכוך מעט נוקשה בנסיעות עירוניות ולפעמים סוגרת מתלה דווקא במצב הנסיעה הנוח ביותר.

תלונה נוספת נוגעת לשדה הראייה ולגובה הרכב הנמוך. שני אלו הופכים נסיעות בעיר וניווט בחניונים לאתגר. נכון, יש פה חיישנים בשפע ויותר מצלמות מאשר בבית "האח הגדול", אך בסוף היום, כמו שבטח למדתם בצבא, הפתרון היחיד הוא מכוון קרקעי. למרות התלונות הקטנות, על הכביש המהיר היא מבריקה. היא שקטה מאוד, נוחה מספיק ומעניקה חוויית GT לעילא.

ומה בנוגע לנהיגה?

מתלי האוויר פה בעיקר כדי לשמור את גוף הרכב יציב בסיבובים, והם ירימו את הצד החיצוני של הרכב כדי לשמור על גוף הרכב מאוזן. התוצאה היא מכונית נטולת תת-היגוי, בטח על הכביש הציבורי. ההגה מדויק ומעניק לנוהגים ברכב דיוק מילימטרי בכבישים המפותלים. ההגה הוא לא התקשורתי ביותר, אך בשכלול הפרמטרים תקשורת / דיוק / משקל - הוא מקבל ציון טוב מאוד.

בניגוד לטרום מתיחת הפנים, ה-RS מציעה תגובה נהדרת להרפיית דוושה בסיבוב. היא מגיבה כמו מכונית בנזין טובה עם חידוד של כניסת החרטום ומעקב נאה של הזנב אחריו (יש הקוראים לזה Rotation). כמכונית יש תחושה שהיא קלה ודינמית בהרבה מ-2.4 טונותיה.

למרבה הצער, זה לא מתבטא בזנב שמח, וקשה להוציא את האחוריים לטיול, לפחות על הכביש הציבורי. זה מוריד לה נקודות בסעיף הכיף, אך מי באמת היה רוצה לאבד זנב במכונית שחוצה כבישים מפותלים במהירויות אוטובאן?

תלונה קטנה לפני סיום: הבלמים הקראמיים טובים מאוד, אבל עם ההתעללות שהם עברו אפשר היה להרגיש שפה ושם הם התקשו לרסן את כל הסוסים ולהתמודד עם המשקל האדיר.

בסיכומו של שבוע עם הפרפורמנס אפשר להגיד שההווה של מכוניות ה-GT החשמליות הוא ורוד. גרסת הביצועים מסמנת וי די גדול כמעט בכל פרמטר. היא מציעה ביצועים היסטריים, התנהגות כביש מעולה, חוויית שיוט נהדרת וטווח מרשים. וזה מבלי לדבר על קצב טעינה מהירה מהגבוהים בשוק, עד 320 קילוואט.

כל הנתונים האלו הופכים אותה למכונית אוטובאן מדהימה, וכאן אולי האתגר שלה בארץ. כי בעיר, על כבישים שבורים ובפקקים, זה לא בדיוק כוס התה שלה. אם אתם מוכנים להתמודד עם המינוסים האלו ואתם יכולים להרשות לעצמכם אחת, אנחנו בטוחים שתוכלו לשכור גם מכוון קרקעי צמוד.

תגיות:
רכב
/
גרמניה
/
אאודי
/
מכונית חשמלית
/
מכונית
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף