כמו טסלה רק במחיר אטרקטיבי: הסינית שתתן לכם חווית יוקרה אחרת

HT מבית Aion: תא נוסעים מרווח, אבזור מפנק, ביצועים מרשימים ומערכות בטיחות מתקדמות: אם חלמתם על רכב יוקרתי שלא פוסח על אף קריטריון ברשימה, HT החדש כבר כאן, והוא לא מאכזב - גם לא במחיר

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
 מבחן איון HT‏
מבחן איון HT‏ | צילום: אודי עציון
2
גלריה
מבחן איון HT‏ 2 4
מבחן איון HT‏ 2 4 | צילום: אודי עציון

עיצוב

בסין נמכר ה־HT גם בגרסת כנפי שחף בדלתות האחוריות, בהעתקה בוטה מטסלה מודל Y. אולי משום כך ויתרה היצרנית על הגימיק הזה בשווקי הייצוא, ונשארה עם קרוסאובר עגלגל, על סף הקרוסאובר קופה, וגדול מאוד יחסית לרכב עם 5 מקומות: אורך של 4.93 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.70 מטר ובסיס גלגלים של 2.93 מטר. בניגוד לדגמים האחרים שהגיעו אלינו, הוא נעדר את הסמל Aion בחזית, משום שבסין הוא משווק תחת המותג היוקרתי יותר של היצרן, Hyptec.

תא נוסעים

ברגע שנכנסים ה־HT בולט בישיבה הגבוהה ובחומרים איכותיים יותר מהמקובל בקבוצה, בפלסטיקים ובריפודי העור. סביבת הנהג בוגרת. אין גימיקים. מסך המולטימדיה לא מסתובב על צירו כמו ב־BYD ולא נע על מסילה לכיוון הנוסע כמו בווייה קוראג'. מצד שני, ה־HT לא מסתפק במסך המולטימדיה לכל התפקודים כמו בטסלה ובכמה סיניות אחרות שהעתיקו אותה, ויש גם לוח מחוונים קטן נפרד. אפשר לכוון את המראות, לאותת ועוד בלי להידרש למסך.

ועדיין, לא הכל דבש. את בקרת האקלים מתפעלים מהמסך, יש פס תחתון קבוע עם לחצני מגע, ואת עוצמת המיזוג אפשר להגביר או להחליש גם בלי להיכנס למסך תפעול המיזוג הפנימי. זה יותר טוב מכמה חשמליות אחרות, אבל אין תחליף נוח ובטוח למתגים פיזיים.

הפורמט של מערכת המולטימדיה מזכיר מאוד את זה של טסלה ואקספנג, אבל קצת מבולבל וכרגיל מכיל יותר מדי משימות. את חלון השמש אפשר לפתוח ולסגור רק מהמסך, אם כי לפחות ממסך קיצורי הדרך הראשי. כך גם את דלת פתח הטעינה. רוצים לבחור בין אחד משלושת מצבי הטעינה? נוח, ספורט ובהתאמה אישית? חפשו את השליטה במסך השליטה בניצול האנרגיה ברכב, שם גם מתחבאת האפשרות להגביר את עוצמת הטעינה הרגנטיבית. עם זאת, גם במצב המרבי היא אינה מאפשרת נהיגה בדוושה אחת.

יש המון מקום מלפנים, והתפעול החשמלי של המושבים מסייע. מאחור יש עוד יותר מקום, עם רצפה שטוחה, יציאת מזגן ושקעי USB לטעינה. מרווח הראש, הרגליים וגם רוחב המושב הם הטובים בקבוצה. גם תא המטען ענק: 670 ליטר נפח ויש עוד אחד קדמי בנפח 70 ליטר. חבל שאין מתחתיו גם גלגל רזרבי.

אבזור

נדיב וכולל מושבי מסז' לנהג ולנוסע, שמקבל גם הדום, ריפודי עור נאפה, לצד מערכת שמע עם 22 רמקולים, כולל שניים במושב הנהג, שמאפשרים לשמוע בסטריאו שיחות בדיבורית מהנייד. יש גם מסך מולטימדיה 14.6 אינץ', עם אפל קארפליי מקורי ודונגל בהתקנה מקומית עבור אנדרואיד אוטו, לוח מחוונים 8.88 אינץ', חישוקי 19 אינץ' קלים, גג פנורמי עם וילון חשמלי, דלת תא מטען חשמלית ומפתח חכם.

בטיחות

יש 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת ואור גבוה אוטומטי. הדגם טרם השתתף במבחן ריסוק מערבי. בקרת השיוט והשמירה על נתיב מופעלות בהסטת ידית ההילוכים מטה כמו בטסלה, ומתפקדות יפה.

ביצועים

בסין מוצעת גרסת 340 כ"ס, אנחנו מקבלים אחת עם 245 כ"ס ו־31.5 קג"מ. זה עדיין יותר מגרסאות הבסיס של רוב המתחרות מלבד מודל Y, והביצועים זריזים מאוד, בלי להיות פרועים.

טווח וטעינה

נוחות והתנהגות

כיול המתלים נוטה לצד הרך, מה שמסייע בנהיגה עירונית ובכבישים שיש בהם בורות קטנים, אבל יוצר קצת נדנודים מעל פסי האטה. את הגודל והמשקל מרגישים קצת אם מגזימים בסיבובים, אבל בקצב רגיל ה־HT נעים, בטוח ובעיקר שקט מאוד.

השורה התחתונה

כל דגמי Aion מציגים תגי מחיר תחרותיים מאוד, וה־HT מתבלט בכך עוד יותר: מחיר ההשקה הוא 183 אלף שקל, 20 אלף שקל פחות מאקספנג G6 בסיסית ויותר מ־60 אלף שקל פחות מטסלה מודל Y. יש גם אחריות שהתוקף שלה ארוך מהמקובל, 8 שנים או 160 אלף ק"מ לרכב, 8 שנים או 200 אלף ק"מ לסוללה.

זו תמורה מעולה לכסף, עבור המרווח, האבזור והביצוע הכולל. החיסרון הבולט היחידי הוא שהרכב עדיין לא מיוצר בתקינה אירופית מלאה, ומגיע אלינו לפי התקינה המיוחדת המאפשרת למכור בארץ רכבים מסוגו בקצב של 400 יחידות בשנה. היבואן גם לא מתחייב שבשנה הבאה ישתנה המצב. אם GAC/Aion תצליח להשלים את התקינה המלאה, והמחיר לא ישתנה משמעותית לאחר תקופת ההשקה, יש כאן להיט פוטנציאלי ואלטרנטיבה תחרותית לאקספנג G6, שהפכה השנה לחשמלית הנמכרת בארץ.

תגיות:
רכב
/
סין
/
רכב חכם
/
רכב חשמלי
/
טסלה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף