החרם הטורקי של ארדואן: אלו הרכבים שלא יגיעו לישראל

שובה של הקורולה הוא מכה למאמצים של ארדואן לבודד את ישראל. אבל רשימת הדגמים שהאמברגו הטורקי מונע מכירה שלהם בישראל רק הולכת וגדלה, אלו החשובים שבהם

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
טויוטה C-HR
טויוטה C-HR | צילום: יח"צ
5
גלריה

כדי להתגבר על האמברגו תתחיל טויוטה לייצר את הקורולה ההיברידית בתקינה קנדית באחד ממפעליה ביפן. זאת אחרי ששאר דגמי הקורולה בתקינה צפון אמריקנית מיוצרים רק במפעל החברה במיסיסיפי שבארה"ב.

מדובר בייצור מיוחד לישראל, שמאפשרת לצד מכירת רכבים בתקינה אירופית גם בתקינה קנדית - תקינה אמריקנית + מד מהירות בקילומטרים לשעה.

רג'פ טאיפ ארדואן
רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס

טויוטה לא הייתה מבצעת את השינוי, המחייב התארגנות לוגיסטית מורכבת, ללא הבטחה של היבואן הישראלי לרכישת אלפי מכוניות בשנה. וכך תגדל התחרות בשוק המשפחתיות, שבו שולטות כעת יונדאי אלנטרה ההיברידית וסקודה אוקטביה ההיברידית הקלה. האם התחרות תוביל לירידת מחירים, כך שנוכל לרכוש קורולה היברידית בפחות מ-170 אלף שקל? נדע בנובמבר.

הדור היוצא יוצר גם במפעל החברה בסלובקיה, מה שאפשר את המשך מכירת הדגם גם לאחר הטלת האמברגו. אבל המפעל בסלובקיה יעבור עם סיום ייצור הדור השישי הסבה לייצור חשמליות, לקראת השקת רנו טווינגו החדשה וגרסת דאצ'יה שתבסס עליה.

יונדאי i10
יונדאי i10 | צילום: יצרן

עם אורך של 4.29 מטר שמציגה מכונית הקונספט שמקדימה את הדגם הסדרתי, נראה שמדובר במכונית מרווחת למדי, עם עיצוב שמזכיר מאוד את הולוסטר. הייצור יתחיל ב-2026, אבל רק במפעל הטורקי של יונדאי.

יונדאי i20
יונדאי i20 | צילום: קינן כהן
רנו קליאו אסטייט
רנו קליאו אסטייט | צילום: יח''צ
תגיות:
רכב
/
ישראל
/
פורד
/
רנו קליאו
/
יונדאי i10
/
טיוטה קורולה
/
רג'פ טייפ ארדואן
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף