המשפחתית החדשה של ישראל? טויוטה קורולה קרוס בגרסה מעודכנת

טויוטה קורולה קרוס מתעדכנת, משפרת את ההופעה החיצונית, מחדדת את המראה הפנימי וגם משפרת חוויית הנסיעה. איך היא עושה זאת?

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס | צילום: רוני נאק
3
גלריה

מאז תחילת השיווק של קורולה קרוס בישראל, אי אז בשנת 2022, עלו על כבישי ישראל כמעט 17.5 אלף יחידות (על פי נתוני היבואנית), שנמכרו במקביל לקורולה סדאן המוכרת. עתה, כמודל 2025, מגיעה מתיחת הפנים לישראל ובמקביל, הקורולה סדאן נעדרת מהשוק בשל החרם הטורקי. כך נוצר מצב שבו קורולה קרוס נכנסת למשבצת של הרכב המשפחתי.

עתה טויוטה קורולה קרוס מתעדכנת, משפרת את ההופעה החיצונית, מחדדת את המראה הפנימי וגם משפרת חוויית הנסיעה. איך היא עושה זאת?

עיצוב רענן

במקום הגריל הגדול שהיה ושהתכתב עם דגמי עבר של טויוטה, יש עתה חזית בצורת חלת דבש, יחידות תאורה קדמיות צרות ומסוגננות ופגוש תחתון עם פנסי ערפל ושפה (LIP) המדמה את הקצה של מיגון תחתון. פסי תאורת היום משתלבים עיצובית עם פס רוחבי המוביל את העין ללוגו טויוטה גדול בחזית - שלא יהיה ספק מהיכן הרכב הזה מגיע (מיפן, מה זאת אומרת?).

עוד בתחום העיצוב, מקבלת הקרוס יחידות תאורה אחוריות חדשות עם מסיטי רוח זעירים שעוזרים להחלקת זרימת האוויר ולסילוק המים כשנוהגים בגשמים הסוחפים של החורף הישראלי. כרגיל בכל מתיחת פנים, יש עיצוב חדש לחישוקי הסגסוגת (17 או 18 אינץ' בהתאם לגרסה), כיתוב corolla CROSS בצבע המרכב על דלת תא המטען, עיטורי כרום, מדרגות סף בגרסת אדוונצ'ר ומסילות גג שחורות, שגם נושאות בעומס ולא רק בנטל של להיות יפות. המראה החדש אלגנטי יותר, מתוחכם יותר ומעודן הרבה יותר.

בפנים הארכיטקטורה לא מאוד שונה. זה דווקא דבר טוב, בעיקר לטויוטה עצמה ולמעריציה שלא אוהבים שמזיזים את הגבינה רחוק מדי. כמו בחוץ, גם בפנים השינויים מדודים ומתמקדים בשיפור ועידון חוויית האיכות של המרחב הפנימי. השימושיות מקבלת אקסטרה חיזוק באמצעות החלפת הקונסולה המרכזית בחדשה הכוללת משטח טעינה אלחוטי, מנוף הילוכים שונה וסידור חדש של מתגי השליטה במערכת ההנעה.

טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס | צילום: רוני נאק

כל השאר, כלומר ריפודי המושבים (בד או עור משולב עם בד), חומרי הדיפון והמשטחים השונים - נותרו כמו שהיו בעבר - כלומר איכותיים ומוצקים למגע, כי נוסחה מנצחת לא מחליפים. חומרים מהסוג שתפגשו בעוד ארבע שנים באותו המצב בדיוק כפי שהם כיום כחדשים בתוספת כתם שומני על הריפוד מהפעם ההיא שנכנסת לאוטו עם שווארמה.

תא הנהג בגרסת אדוונצ'ר המצולמת כאן, מספק חוויה דיגיטלית־טכנולוגית מלאה, כולל לוח מחוונים של 12.3 אינץ', שבו ניתן לבחור בין שלושה מצבי תצוגה ושלושה מצבי נהיגה המשנים את הגרפיקה שבו. המידע בו עשיר והאופן שבו הוא מוצג לא יהיה זר למי שמכיר את טויוטה מהעשור האחרון.

מסך המולטימדיה הוא הדבר הבולט ביותר על הדשבורד - תרתי משמע - עם ממדים של 10.5 אינץ' ורזולוציה גבוהה הוא מאפשר שליטה במגע על תפקודי הבידור השונים. עדכון החומרה של הקישוריות, כך מסרה לנו טויוטה, מאפשר הפעלה מהירה יותר של ממשקי אנדרואיד וקארפליי, שהחיבור שלו אגב נעשה עדיין עם כבל USB.

הנעה ובטיחות

בנסיעת המבחן והטיול המשפחתי לשפלת יהודה פגשנו צריכת דלק, עם נוסעים ומטען מלא, של 15 קילומטרים לליטר. עבורנו, ההורים, זה אומר שלא צריך לעצור לתדלוקים גם בנסיעה ארוכה, וזה חוסך גם את הפשיטה של הילדים על מקרר הגלידות בתחנת התדלוק.

המנוע מעביר את כוחו לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית רציפה. ישנו מצב B לסיוע בבלימה, ויש גם בלימה מאחזרת הטוענת את הסוללה ומספקת עוצמת בלימה חזקה באופן מפתיע.

טויוטה קורולה קרוס
טויוטה קורולה קרוס | צילום: רוני נאק

בכל שלבי הנסיעה הקורולה קרוס סיפקה נוחות נסיעה טובה וישיבה גבוהה ומרווחת, בין שזו הנוחות המצטיינת במעבר על פני מהמורות ברחובות העיר ובין שזו ההשתחלות המדויקת לחניה של ההורים של נוגה (החברה הג'ינג'ית שתמיד מצטרפת אלינו לכל הרפתקה). היכולת לבצע תמרונים מדויקים בין מכוניות חונות, לצד אחלה מצלמת חניה גורמות לנהג קורולה קרוס להיות נינוח - וזה חשוב.

מחוץ לעיר חוויית הנסיעה נעימה עוד יותר, עם בידוד טוב של רעשי כביש ורוח, שנעלמים בתוך הקשקושים של הילדים שם מאחור, עבודת מתלים טובה מאוד בספיגת שיבושים ושליטה בתנודות המרכב. איך אנחנו יודעים? קל מאוד. אף אחד לא התלונן על בחילה למרות כמויות החטיפים שנטרפו שם מאחור. נסענו שעה ויותר לטיול בפארק בריטניה ובהמשך נכנסנו לחקר שבילי יער שלא הכרנו. כולנו ירדנו מהקורולה קרוס להוטים להרפתקה ולא מפורקים מהנסיעה.

מה שכן מצליח לחדור לתא הנוסעים הוא רחש עבודת המנוע כשלוחצים עליו. כלומר, כשמחט מד הכוח מגיע לחלק ה־POWER, הצליל נוכח בתא. אפשר להתייחס לזה כאל סוג של חיווי קולי למאמץ של המנוע - בכל מקרה זה אירוע זמני עד שהנהג מרפה מהלחץ על הדוושה.

בתחום הבטיחות אין פשרות. שילוב הדור השלישי והמתקדם ביותר של מערכות הבטיחות של טויוטה יוצר מעטפת בטיחות רב־שכבתית שבמרכזה שלדה סופגת אנרגיה, עוגנים למושבי בטיחות לילדים (ISOFIX), שמונה כריות אוויר ונעילת בטיחות לילדים. בשכבת ההגנה השנייה תמצאו מערכות בקרת משיכה ויציבות, מגבר בלם בחירום, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, התרעה על שכחת ילדים ואי־חגירה ועוד.

בשכבת ההגנה השלישית ישנן כל מערכות הסיוע לנהג ומערכות בטיחות אקטיביות, שתפקידן למנוע תאונה או לצמצם את השלכותיה. כאן פועלות בלימת חירום אוטונומית המזהה הולכי רגל ורוכבי אופניים, בקרת שיוט אדפטיבית עד לעצירה ועם יכולת מבורכת לזחילה בפקקים (הנהג נדרש ללחוץ על דוושת התאוצה לאחר עצירת הרכב לכמה שניות), קריאת תמרורים ויכולת להציב את המהירות בבקרת השיוט. אם היצרן מוציא עדכונים למערכות אלה - הקורולה קרוס תעדכן אותם מרחוק - OTA.

משהו מוכח וטוב

בתרגיל ניהול הסיכונים שנקרא “רכישת רכב חדש" הבחירה בטויוטה קורולה קרוס מצמצמת מאוד את מרכיב הסיכון. יש בה שימושיות משפחתית רבה, בזכות תא מטען גדול, שבלע את כל הציוד לטיול, ומרחב פנימי נדיב, שאירח אותנו ואת הילדים (כולל נוגה הג'ינג'ית) בצורה הכי מרווחת ונעימה שיש. מערכת הנעה היברידית מוכחת המספקת דינמיות טובה וצריכת דלק נמוכה, מעטפת בטיחות רב־שכבתית מתקדמת וגם לא מעט אבזור נוחות מפנק וקישוריות עדכנית. זה, גבירותיי ורבותיי, החלק שבו הנהג, כותב שורות אלה, התענג על זמינות הכוח והמספר הנמוך שהופיע על משאבת התדלוק וגם ניווט בידענות רבה אל היעד וחזרה הביתה תוך הפגנת סמכות הורית שלא ניתנת לערעור.

תגיות:
רכב
/
טויוטה
/
טויוטה קורולה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף