זה לא מנע מהראב4 למסור בארץ עד סוף ספטמבר 5,600 יחידות, קצב גבוה יותר מאשר בשנה שעברה, וזאת אף שדור חדש של הדגם, למעשה הרכב הנמכר ביותר בעולם, נחשף לפני כמה חודשים ויגיע לארץ במרץ 2026. רק שקוריאה הדרומית זה לא רק יונדאי וקיה. גם KGM הקטנה משיקה בימים אלה באירופה קרוסאובר היברידי גדול, שיגיע אלינו בחודש הבא. KGM הוא שמה החדש של סאנגיונג, החברה שצמחה מייצור דגמי חברת ג'יפ לצבא קוריאה הדרומית ומתמחה כבר עשרות שנים ברכבי כביש־שטח, כמו רקסטון.
אחרי שעברה כמה גלגולים בעקבות קשיים כספיים, נמכרה ל־SAIC הסינית ואחר כך למהינדרה ההודית, ולבסוף נחתה לפני שנתיים בידי קונצרן הכימיקלים הקוריאני .KG בעל הבית החדש שינה את שמה והזריק כספים לפיתוח והשקת דגמים חדשים. הטורס כבר נמכר בארץ כשנה עם מנוע טורבו־בנזין, ובחודש הבא יגיע בגרסה שהולמת הרבה יותר את רוח הזמן, היברידית מלאה. בחו״ל קיימת גם גרסה חשמלית, שלא תגיע בינתיים. מדובר ביצרן קטן, כ־120 אלף יחידות ב־2024, שרושם השנה גידול משמעותי בחו״ל וגם בארץ, שבה הוכפלו שוב המסירות, אחרי גידול דומה ב־2023.
מדובר בכ־1,700 מסירות בישראל מתחילת 2025, וצפי לעבור לראשונה אי פעם את רף ה־2,000 מסירות השנתי, מה שמעולם לא קרה ב־30 השנים שבהן שווקה סאנגיונג בישראל. הטורס ההיברידי הוא חלק מסדרת דגמים חדשה, הכוללת את טנדר המוסו החשמלי, שעומד להיות הטנדר הזול ביותר בארץ, מעבר של הרקסטון הוותיק להנעה היברידית, ועוד. אף ש־KGM מייצרת בשנה מה שטויוטה בונה בשבוע, היא מצליחה להתרחב, ואף להקדים את היפנים בנישות כמו טנדרים חשמליים.
זה בולט בחוץ, וזה עוד יותר בולט כשנכנסים פנימה. המון מרחב, מלפנים וגם מאחור. הגרסה ההיברידית קיבלה מיד גם את סביבת הנהג המחודשת, בתצורה הקלאסית של צמד מסכי 12.3 אינץ' - לוח מחוונים ומסך מולטימדיה. יש לא מעט מתגי תפעול פיזיים בדלת ועל ההגה, אבל את בקרת האקלים בכל זאת מפעילים מהמסך. יש קיצור יעיל להגיע לזה של המיזוג, אבל כפתורים פיזיים היו עדיפים למשימה. התצוגה בלוח המחוונים מתאמצת לחדש, ולא תמיד ברורה מספיק.
יש אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אבל באמצעות כבל ועדיין לא אלחוטיים. העיצוב נאה, עם שילוב בין חום בהיר לשחור ברכבי ההשקה, ואיכות החומרים טובה. כוונן הכיסאות הקדמיים חשמלי, והם נוחים. המושב האחורי מרווח מאוד, גם במרווח הברכיים, ברוחב ובמרווח הראש. יש יציאת מזגן ושקעי USB וחלונות גדולים. האבזור כולל גג פנורמי ענק, עם וילון. תא המטען בנפח של 703 ליטר הוא אחד הגדולים מסוגו, עם כיסוי נגלל.
למערכת ההיברידית סוללת 1.83 קוט״ש של BYD, שלא רק מוכרת מכוניות משלה, אלא גם סוללות ורכיבים חשמליים אחרים ליצרנים נוספים. במסלול המבחן, שהיה בין־עירוני ברובו ובנסיעה רגועה רוב הזמן, לא התקשינו להשיג 18 קמ״ל, דומה לנתוני היצרן. ראב4 חסכוני יותר, אבל טוסון וספורטאז' לא. על הכבישים באזור פרנקפורט הנוחות טובה, והאחיזה הייתה גבוהה, אבל הטורס ההיברידי עוד לא פגש אספלט ישראלי. מה שמחייב בדיקה חוזרת בארץ.