עם מחיר בסיסי של 190 אלף שקל לגרסת הפלאג אין, טיגו 8 עקף בקלות את רבי-המכר של השוק הזה, מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק, ניסאן אקס טרייל ופיג'ו 5008. אבל צ'רי לא מסתפקת בזה: היא מחפשת גם את הלקוחות שטיגו 8 נראה להם פשוט ו"סיני" מדי, וגם את אלה שעדיין רוכשים ב-300 אלף שקל וצפונה את יונדאי סנטה פה, קיה סורנטו וטויוטה היילנדר ההיברידיים.
עבורם נולד הטיגו 9. גדול יותר, מאובזר יותר, מנסה לשדר אווירה יוקרתית יותר. עם מערכת הנעת פלאג אין חזקה ובעלת סוללה גדולה יותר, כולל טווח משולב רשמי של 148 קילומטרים, ובתוספת הנעה כפולה - מטפס המחיר ל-245 אלף שקל. מחיר שהוא כבר בטריטוריה של אקספנג, אבל עדיין זול בכ-70 אלף שקל מסנטה פה, סורנטו והיילנדר בסיסיים, ודומה לקודיאק לא הכי מאובזר.
כפתורי כוונון המושבים הקדמיים ממוקמים בדלתות, סידור נוח מאוד שהועתק ממרצדס. אם רק היו מביאים משם כמה כפתורי תפעול לבקרת האקלים ושאר המערכות. הטיגו 9 כמו סיניות רבות מאמין בתפעול מהמסך. אומנם בתחתיתו יש פס של לחצני מגע לתפעול המיזוג, אבל ברגע שעוברים לאנדרואיד אוטו או לאפל קארפליי האלחוטיים, נעלם הפס והתמונה משתלטת על רוב המסך. קר לכם? רוצים להגביר את המיזוג דווקא? תצטרכו איזה ארבע-חמש לחיצות על המסך כדי לצאת מהאפליקציה ולהגיע לתפריט בקרת האקלים.
המושבים הקדמיים טובים, השורה השנייה מרווחת לברכיים ולראש, אבל קצת נמוכה. יש מסך שליטה על האוורור והחימום ושלוש יציאות מזגן, גם מרכזית וגם בקורות הצד, כדי לוודא שמספיק אוויר קר יגיע עד לנוסעים מאחור.
השורה השלישית, למרות קיפול המושבים החשמלי, מתאימה בעיקר לילדים ונוער. מבוגר יכול לשבת פה, אבל בטח יש על זה איזה סעיף בהאג. יש תאורה נפרדת ותאי אחסון קטנים, אבל מרווח הרגליים מוגבל.
אפשר לבחור בין שלושה מצבי מנוע - חסכוני, נוח וספורט - ואפילו מכפתור פיזי. במצב חסכוני הביצועים קצת לאים לטובת שימור הסוללה. אבל בספורט מרגישים את כל ה-400 כוחות סוס שיש כאן, בכל יציאה מהרמזור, עקיפה וכביש הררי. הרכב הגדול (2.2 טונות) עף קדימה, מפתח מהירות מהר ובשקט עם רמת ביצועים שלא מקובלת בקטגוריה הזו ומראה גם לחשמליות את האגזוז.
כך שלא פלא שהמתחרה העיקרי והמסקרן שלו מגיע מבית, הג'אקו 8 פלאג אין, שמציע גרסת בסיס עם אותה מערכת ההנעה, כבר ב-230 אלף שקל. ביחד יש להם סיכוי לא רע לחסל את מעט התחרות האירופית, קוריאנית ויפנית שעוד נותרה בפלח השוק הזה.