הגרסה האמריקאית של הקורולה מביאה עמה שינויים חיצוניים ופנימיים לעומת גרסתה האירופית. יחידות התאורה שונות מעט, מראות הצד קטנות יותר לפי התקנים בארה"ב, והמערכת המולטימדיה תומכת בתדרי רדיו אמריקאיים, מה שעשוי להגביל את קליטת חלק מהתחנות המקומיות. עם זאת, תמיכה ב־Android Auto וב־Apple CarPlay מאפשרת קליטת תחנות באמצעות האינטרנט ולמעשה עוקפת את המגבלה.
יחידת הכוח מוכרת היטב: מנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר בשילוב מנוע חשמלי, המפיקים יחד 138 כ"ס ומחוברים לתיבה אוטומטית-רציפה והנעה קדמית. הביצועים איטיים מעט יותר מבעבר, עם האצה ל־100 קמ"ש ב־10 שניות, אך צריכת הדלק נותרה יעילה ועומדת על 21.3 ק"מ לליטר לפי נתוני היצרן.
רמת האבזור נמוכה יותר בהשוואה לדורות קודמים. לוח המחוונים הדיגיטלי קטן יותר, וצג המולטימדיה צומצם ל־8 אינץ'. פריטים כמו קיפול מראות חשמלי, טעינה אלחוטית ובקרת אקלים מפוצלת אינם כלולים עוד. מנגד, מפרט הבטיחות שודרג באופן משמעותי וכולל 10 כריות אוויר, מערכת הבטיחות TSS 3.0, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטחים מת, התראה על תנועה חוצה מאחור והתרעת פתיחת דלת לא בטוחה.
הקורולה החדשה ממוקמת באזור הנמוך של סגמנט המשפחתיות ההיברידיות. רק ניסאן סנטרה זולה ממנה, ואילו דגמים כמו סקודה אוקטביה, מאזדה 3 ויונדאי אלנטרה הייבריד יקרים ממנה במידה ניכרת. עם זאת, שוק הסדאן בישראל נמצא בירידה מתמשכת, בעיקר מצד לקוחות פרטיים, ונשען כיום במידה רבה על ליסינג. בטויוטה כבר נערכים להשקת הדור הבא של הקורולה, הצפוי להיחשף במהלך השנה הבאה.