דאצ'יה ג'וגר, שהושק לפני שלוש שנים בגרסה ידנית שלא זכתה להצלחה בשוק האוטומטי שלנו, מוצע כעת בגרסה אוטומטית, ועוד היברידית מלאה, ב־175 אלף שקל. לפני יותר משנה הגיע משלוח בודד במחיר זהה שנמכר כולו לשימוש כמוניות, כעת הוא נפתח לשיווק מלא, ללא שינוי במחיר. בכך רוכב רכב הפנאי הרומני על שני טרנדים בשוק: גם 7 מקומות וגם בנזין־חשמל.
באופל יש מסך מולטימדיה 10 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, שניהם עם תצוגות די בסיסיות. האווירה פשוטה, זה לא רכב גרמני מפואר כפי שהייתם מצפים כיום, אלא יותר מעוצב ברוח שנות ה־80: יעיל ועמיד, כולל אפילו מפתח עם סוויץ' להתנעה, מה שכבר מזמן לא ראינו במכונית חדשה. זה סימן שגם באופל חסכו כדי להגיע למחיר הזה. לפחות יש כפתור התנעה וגם טעינה אלחוטית לנייד. אז אין הרבה, אבל מה שיש עובד יפה. תנוחת הישיבה גבוהה, המושבים הקדמיים נוחים ותומכים. בשניהם, דווקא בגלל מגמת החיסכון, אין בעיה של מסכיטיס: כל התפעולים החשובים מתבצעים ממתגים פיזיים, באופן פשוט וברור, בלי להסיט עיניים מהמסך.
הפערים מתרחבים במושבי הנוסעים, שם מתחיל הדאצ'יה לאסוף נקודות. הדלתות האחוריות גדולות ומקילות את הגישה למושב מרווח, גם למבוגרים, עם רצפה כמעט שטוחה. השורה השלישית כבר ממש מפתיעה, ובניגוד לשפע הקרוסאוברים ב־200־250 אלף שקל, באמת מסוגלת לאכלס מבוגרים מבחינת המרווח. המושבים שם אומנם נמוכים, אבל הנוחות סבירה וכך גם מרווח הברכיים. כן, הג'וגר מרווח יותר בשורה השלישית לא רק מטיגו 8 אלא גם מסקודה קודיאק. את מושבי השורה השלישית אפשר לקפל לטובת תא מטען מוגדל. אלא שגם כאן מורגש החיסכון: אין יציאות מזגן, ויש רק שני שקעי כוח, USB־c אחד ו־V12, שמצטרפים לשני USB־c מלפנים.
באופל המושב האחורי מרווח מאוד לרגליים ולראש וגם די נוח ומעט יותר רחב מאשר בדאצ'יה. אבל שורת המושבים השלישית מציעה מרווח באמת מצומצם, פחות מאשר במיצובישי אאוטלנדר ובניסאן אקס טרייל, ומתאימה רק לילדים בגלל גובה המושב ומרווח הברכיים הזעיר. גם באופל אין יציאות מזגן לשורות השנייה והשלישית. יש שני שקעי USB־c בשורה השנייה ואחד נוסף בשלישית.
לאופל מנוע טורבו בנזין 1,200 סמ"ק, שבסיוע מנוע חשמלי מפיק יחד 145 כ"ס. לא מדובר באותו מנוע פיורטק של דגמי סטלנטיס עם רצועת התזמון המתפוררת. יש תיבה רובוטית אוטומטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. הג'וגר אומנם חזק יותר אבל כבד ב־100 ק"ג, וזה בהחלט מורגש על הכביש. הביצועים בסדר והנסיעה נעימה, אבל ברכב מלא אל תצפו לעקיפות זריזות או לעקיפות בעליות. האופל זריז יותר, גם בזכות התיבה המהירה יותר בהעברות הילוכים וגם שקט יותר.
במחיר של שניהם אפשר לרכוש טיגו 8 פלאג־אין משומש בן שנה, אאוטלנדר או קודיאק בן שנתיים, וסנטה פה או סורנטו בני ארבע שנים, ולקבל רכבים איכותיים שישמרו יותר על ערכם, אבל עם עלויות אחזקה גבוהות יותר. אבל לרבים שמקבלים רכב מהמעסיק אין אפשרות הבחירה הזאת והם מוגבלים לרכב חדש.
האופל מוצלח יותר בנסיעה, וגם סביבת הנהג שלו עדיפה. למרות המאמץ לחסוך, הוא מעניק תחושה של רכב גרמני לגיטימי מרווח לחמישה. מנגד, הוא פחות חסכוני ופחות מרווח מהג'וגר ויתקשה לספק פתרון למשפחה גדולה שיש לה נסיעות מרובות עם 4־5 ילדים, אף על פי שאפשר להתקין על הגג תא מטען חיצוני. אצלו השורה השלישית היא פתרון מצוין למשפחות שלעיתים נזקקות לעוד מושבי ילדים. הוא גם נוח יותר לחניה בהיותו קצר ב־16 ס"מ משמעותיים.