ורק כדי לענות על סקרנותכם בנוגע לעומק המורשת, הנה כמה דוגמאות: פולו משווקת באותו שם כבר שישה דורות מאז 1975, גולף בשמונה דורות מאז 1974, ופאסאט מפארת כבר תשעה דורות מאז 1973. לסינים אין את זה, והגרמנים כמעט גרטו את המסורת הזאת במעבר לחשמל.
בפולקסווגן מדברים על חידוד שישה ערכי מותג שמהם נגזרים שלושה מאפייני עיצוב שירכיבו את קו העיצוב החדש של המותג. לנו זה נשמע כמו דרך יפה להסביר למה שמרו על קו העיצוב המסורתי, והאמת היא שהם צודקים. פולקסווגן יכלה לפסל משהו הייטקי נוצץ וחדשני, אבל אז היא הייתה נופלת לתחרות עיצוב אינסופית שבה לא בטוח שתנצח. מנגד היא יכולה לאמץ ולחבק את המורשת העיצובית שלה, שתספק לה יתרון מובהק על פני מותג חשמלי סיני שנולד אתמול ומחויב להוכיח את עצמו ולהתבלט כל פעם מחדש.
אז הקו המנחה דומה לקונספט וגם דומה לקו הקיים ומזכיר מאוד את פולו הנוכחית, כשגם בחזית וגם בפרופיל ניתן לראות רמזים לפולו וגם לגולף. יש כמה אלמנטים חדשים, כמו הידיות החבויות של הדלתות האחוריות, וגם כמה פרשנויות מודרניות לרכיבים ותיקים כמו הקורה האחורית הרחבה במיוחד. בסך הכל נאה ומוכר.
במסגרת הטעימה הקצרה הזו נהגנו רק בגרסת 211 כ"ס, שמספקת ביצועים טובים אבל לא מסמרי שיער כפי שהתרגלנו לקבל ממכוניות חשמליות. בפולקסווגן גם בחרו במכוון באספקת כוח באופן לא לינארי, כלומר עוצמה שהולכת וגוברת עם התמשכות התאוצה. זה אמור לספק תחושה טבעית יותר, קרובה יותר לתאוצה המתקבלת ממנועי בעירה פנימית. בנוסף, יש צליל מהתמסורת בהתאם ללחיצה על דוושת התאוצה, שזה בהתחלה מעט מוזר, אבל כבר נתקלנו בחשמליות שכאלה, ובמקרה הזה הצליל חלש ולא מפריע.
מסלול הנסיעה היה קצר מדי מכדי לחרוץ גורלות בנוגע לטווח או אפילו לגבי נוחות הנסיעה והיכולת הדינמית, אבל אי אפשר בלא כלום ונספר כי כיול הבולמים נוטה לצד הנוקשה, ומאזן היטב בין הרצון לנוחות נסיעה טובה ויכולת דינמית גבוהה. עם חישוקי 19 אינץ' האופציונליים, שיבושים קטנים מורגשים יותר מהגדולים אבל לא באופן מטריד, ומרבית מפגעי האספלט נספגים כראוי. בפן הדינמי מרכז הכובד הנמוך נוטע את המכונית במסלול ומשרה המון ביטחון בנהג. במהירויות גבוהות קיים רעש רוח, אבל זה כתוצאה מחיבור לא סופי של מראות הצד שאמור להסתדר בגרסה הסדרתית.
חשיפה רשמית של המכונית תיערך באפריל, לקראת שיווק בחציון השני של השנה, ואלינו היא כנראה תגיע רק בתחילת 2027. זה רחוק לצורך קביעת מחיר, אבל פולקסווגן שמה לעצמה מטרה: החל מ־25 אלף יורו, שזה דומה למחיר של רנו 5 החשמלית החדשה ודגמי סופר־מיני אחרים בקטגוריה. אצלנו רנו 5 מתומחרת גבוה והחל מ־170 אלף שקל. ההערכה היא שהמחיר של ID.פולו יהיה נמוך ואטרקטיבי משמעותית, אם כי לא משהו שידאיג את הסיניות החשמליות הקטנות. גם בעידן הסוללה הפולו תשמור על עצמה כאחת היקרות בקבוצה, קלה לחניה ועדיין סוג של סמל סטטוס עממי.