אנשים, ובעיקר נשים, שואפים להישאר צעירים בראש ובמיוחד במראה, ולשם כך קיימת תעשייה שלמה חובקת-עולם של מוצרי אנטי-אייג'ינג, בוטוקס, ניתוחים פלסטיים ועוד, שהיריעה קצרה מלהכיל. אבל מסתבר שיש קיצורי דרך פשוטים יותר, מהירים וזולים. חובבת האיפור פטרישיה ליכטנברגר שמתגוררת בקנזס שבארצות הברית, חשפה כיצד ניתן להוריד 20 שנה מהחיים באמצעות טריקים פשוטים של איפור שלוקחים מספר שניות.



ליכטנברגר בת ה-48, המכונה ברשת "שפמנון", שיתפה בסרטון את השינויים שעברה מאז 2016 בטיקטוק, וצברה יותר מ-46 אלף צפיות.

בסרטון נראית ליכטנברגר משנה את פניה במיומנות – ומשתמשים טענו כי היא נראית כאילו היא בת 28 תוך שניות ספורות. "כשהתחלתי לפרסם את סרטוני האיפור שלי, אנשים קראו לי מכוערת או היו אומרים: 'מה לא בסדר עם הפנים שלך?'", אמרה.

"קראו לי שפמנון. רציתי לשתף את סרטוני ה'לפני' וה'אחרי' שלי כי במשך כל כך הרבה זמן, המילים שאמרו לי והכינוי 'שפמנון' פגעו בי והכניסו אותי לדיכאון, ואז יכולתי לקום ולהפוך את ההערות השליליות האלה למשהו מריר-מתוק. באותו יום החלטתי לעשות את הסרטון הזה כדי להראות להם".

בסרטון היא מציגה את עצמה טבעית לחלוטין וללא איפור או פילטרים. לאחר מכן היא עוברת במהירות לפנים מלאות באיפור, כולל אייליינר שחור, גבות מעוצבות בעיפרון הצללה ושפתון בצבע ורוד לוהט - כששיערה אסוף. נראה כי השימוש שלה בגוונים בהירים גרם לה להיראות צעירה בהרבה מגילה.

משתמשי הטיקטוק היו המומים ואמרו שהיא נראית צעירה ב-20 שנה. אחד מהם אפילו השווה אותה לשחקנית היפיפיה אנג'לינה ג'ולי.
 
אחד הגולשים שאל: "קאטפישינג?", בעוד אחר אמר ותהה: "זה מדהים, זה לא פילטר?".

"אני בשנות ה-50 לחיי - אשמח לדעת באיזה איפור את משתמשת?", כתבה גולשת נוספת.

 ליכטנברגר, שהכריזה על עצמה כ"מלכת השפמנון", מקווה להראות לאחרים את ההבדל בין יופי טבעי לעומת יופי שמושג באמצעות איפור במטרה לקדם דימוי גוף חיובי. "אני פשוט אני ולהיות מוזרה זה בסדר בשבילי, כי החיים קצרים מדי אז שני שמחה פשוט להפיץ אהבה. המילים הפסיקו לפגוע בי והמעריצים שלי בטיקטוק גיבו אותי כי הם יודעים מה עברתי".