החופש הגדול בעיצומו, הילדים בקייטנות ומבלים זמן רב בבריכה, בים ובבית, אך עם הכיף - מגיעה הכביסה. כמויות הבגדים הולכות ומצטברות, החל מחולצות שהוכתמו מזיעה ועד לבגדים שהוכתמו מהגלידה שנזלה. אז איך מתמודדים עם הכביסה? קבלו את המדריך של אסף מוטלו, מנהל מוצר ב-"BSH", היבואנית הרשמית של "קונסטרוקטה".

החלטה דרמטית: בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה לשביתה במערכת הבריאות
סכנה במקלחת: הרכיב במי הרחצה שפוגע בעור ובשיער שלכם

"לפניי שבכלל מתחילים לכבס את בגדי הקיץ, ובכלל- בכל כביסה שהיא, חשוב לבדוק את המלצות יצרן הבגד המופיעות על גביי התווית, בה יצוין מה הטמפרטורה המתאימה לכיבוס, המלצות לייבוש והאם בכלל הבגד מתאים לכיבוס במכונת כביסה" מסביר מוטלו. 

שימו לב לסוג הבד

"בגדי הקיץ מתאפיינים בבדים קלילים ודקים – חשוב לשים לב האם מדובר בבדים סינטטיים כמו פוליאסטר המצריכים טיפול קל בלבד, או בבדים עדינים כמו משי וסאטן. כך למשל, בגדים מפוליאסטר מומלץ להפוך לפני שמכניסים למכונת הכביסה ולהפעיל את תוכנית Easy-Care כדי לשמור על סיבי הבגד. כמו כן מומלץ לכבס עם אבקה בלבד וללא מרכך כביסה", אמר.

מוטלו ציין כי "בדים כמו משי וסאטן חשוב לכבס בכביסה עדינה ולשטוף במים קרים. ניתן להפעיל את מכונת הכביסה על תוכנית Delicates/Silk המתאימה לבדים מסוג זה וכן להשתמש בחומרי ניקוי עדינים על מנת לשמור על הברק והרוך של הבדים. במקרה שלא בטוחים מה סוג הבד ניתן להשתמש כברירת מחדל בתוכניות המובנות ברוב מכונות הכביסה כמו Hand wash  ו-Easy care המותאמות למגוון של רחב של בדים".

אנשים אוכלים גלידה (צילום: אינגאימג')
אנשים אוכלים גלידה (צילום: אינגאימג')

הפריטים הבולטים של הקיץ

"מגבות נמנות בין הפריטים השימושיים בקיץ, בין הבריכה לים ולמקלחות. המגבת מרובת סיבים, רחבת שטח עם בד עבה במיוחד ולכן חשוב לכבסה בכביסה ראשונית בטמפרטורה של עד 60 מעלות, ולהוסיף מרכך כביסה על מנת לשמור על רכותה לאורך זמן. 

מומלץ לעקוב אחר ההנחיות שעל גבי התווית ולהימנע מהעמסת המכונה במספר רב של פריטים. "בנוגע לבגדי הים, שגם הם שימושיים מאוד בעונה החמה, מומלץ להשתמש בתכנית כביסה ידנית (Hand Wash\Wool)  ולאחר מכן לייבש אותם באוויר. את המגבות תוכלו לייבש במייבש כביסה עם תכנית המגבות על בורר התכניות".

ומה בנוגע לכתמים? 

לדברי מוטלו "אחת הדרכים היעילות להסיר את כתמי הזיעה שנוצרו מהחום והלחות היא באמצעות שמפו לשיער. יש למהול את השמפו עם מעט מים עד שיהפוך למעין משחה לבנה. לאחר מכן מרחו את השמפו על כתמי הזיעה, ייבשו היטב את הבגד ולאחר ייבוש מלא כבסו כרגיל במכונת הכביסה".

הוא הוסיף כי כדאי לטפל בכל כתם מיד עם הכתמת הבגד – "במקרים בהם אתם או הילדים הוכתמתם מגלידה, מומלץ לשפשף בעדינות בעזרת מטלית נקייה טבולה במים קרים ולאחר מכן לרסס מסיר כתמים, להשרות כחצי שעה ולהכניס למכונת הכביסה".