חובבי יין, כולכם הייתם שם. אתם ניגשים לפתוח בקבוק יין, אבל אין לכם חולץ פקקים כדי לפתוח אותו. באותו רגע אתם מבינים כי אין מנוס מלקפוץ לחנות אביזרי היין הקרובה לביתכם ולרכוש חולץ, אבל מסתבר שיש דרכים אחרות בהן אפשר לחלוץ את הפקק מבלי לזוז מטר מהבית.  מומחה היין אוריה פולגום והסומלייה הנס הולצמן מציעים מספר טריקים באמצעותם ניתן לפתוח את היין באמצעות דברים שכבר יש לכם בבית.

"כשאת הלכת רחוק, אני צעקתי בשקט": אייל גולן במסר לדניאל גרינברג?
כולנו עושים את זה: 7 פריטים שלא כדאי לכם לאחסן בחדר האמבטיה

דוחפים את הפקק לתוך הבקבוק

הולצמן מסביר שהשיטה שלו לפתיחת יין ללא חולץ פקקים היא "פשוט לדחוף את הפקק לתוך הבקבוק. קחו מברג או משהו אחר חזק וצר. לאחר מכן, השתמשו בפטיש ופשוט דחפו את הפקק פנימה. תיזהרו רק לא להקיש בטעות על בקבוק הזכוכית עצמו".

מוציאים את הפקק באמצעות החום

פולגום מציע להדליק מצית ולקרב אותו אל הבקבוק. החום אמור לגרום לחלקיקי האוויר להתרחב ולדחוף לאט לאט את הפקק החוצה מהבקבוק. מומלץ לבצע את המשימה בחוץ כאשר הבקבוק מעט רחוק מגופכם כדי למנוע פציעה.

יין, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
יין, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

מכים את הבקבוק על משטח קשה עם נעל

אם אתם נואשים במיוחד, פולגום אומר שכדאי שתנסו את השיטה הבאה. "עליכם להניח את הבסיס של בקבוק היין בפתחה של נעל. לאחר מכן, החזיקו את הבקבוק ודפקו את עקב הנעל על משטח קשה. אתם צריכים לעשות את זה שוב ושוב עד שהלחץ כלפי מעלה יעיף את הפקק".

אם אתם אמיצים מספיק כדי לנסות את השיטה הזו, כדאי שתוודאו שהבקבוק שלכם עבה ועמיד לפני הביצוע. פולגום גם מזהיר ואומר ששיטה זו מומלצת ליישום רק בחוץ, כי "הפוטנציאל לעשות בלאגן הוא די גבוה".

מכופפים או מנתקים שיניים של מזלג

ניסיתם פעם לפתוח פקק של בקבוק עם סכין? לעתים קרובות קשה מאוד לסובב ולהרים את הפקק עם הלהב החלקלק. אם יש לכם מזלג שאתם לא צריכים בהישג יד, נסו לכופף את השיניים החיצוניות שלו כלפי מעלה או לנתק אותן לחלוטין. לאחר מכן, פולגום מציע "לתקוע את השיניים האמצעיות בתוך הפקק, לסובב ולהרים". הולצמן הסכים שהשיטה עם המזלג עובדת הרבה יותר טוב מאשר זו עם הסכין וככה הפקק נשלף בקלות.