אני בת 59 והתגלה אצלי אוסטפורוזיס וברקע אני סובלת מהתקפים של קוליטיס כבר מגיל 30. במשך השנים אני סך הכל משתלטת על זה ויש לי גם תקופות שקטות. כל השנים לקחתי תרופות אך למזלי לא נטלתי סטרואידים. אני עושה פעילות גופנית יום-יום, אם זה הליכון וסטפר בחדר כושר ואם זה חוג עיצוב. הרבה שנים לא אכלתי דברי חלב והסתבר לי לא צרכתי די סידן. אני קונה פילה של סרדינים ללא העצמות ועל הקופסא כתוב 400 מ"ל סידן. כיצד זה ייתכן?

רוזמן: "אני לא יודעת לומר לך. מעולם לא ראיתי פילה סרדינים. בדרך כלל אוכלים סרדינים עם העצמות ואז הם אכן מכילים סידן. כשמדובר בפילה ללא העצמות, מוצר שאני לא מכירה, אינני יודעת מה לומר לך. מה התפריט שאת אוכלת?

בבוקר אני אוכלת מעט מאוד. במקסימום יוגורט עם חצי בננה, ולחם עם שתי פרוסות גבינה צהובה של 9% שומן. הזהירו אותי שלא להעלות את הכמות של הגבינה הצהובה מחשש להעלות את רמת הכולסטרול בגוף. אכן כך?

רוזמן: "אין לך מה לחשוש מהכולסטרול בגבינה הצהובה. בגבינה הצהובה של 9% יש בקושי 8 מיליגרם כולסטרול, בביצה שלמה יש 300. מה הארוחה העיקרית?



אני אוכלת כרוב מבושל עם שעועית ירוקה ורסק עגבניות עם 100 גרם טופו. במהלך שעות הביניים אני אוכלת אגוזים וסרדינים יחד עם טחינה ומגיעה עד ל-1500 קלוריות.

רוזמן: "נשמע שהתפריט שלך מצוין. תמשיכי איתו".

לסיום, שתייה מרובה יכולה לדלל את הסידן בגוף?
רוזמן: "בעיקר את הנתרן. זה יכול גם לדלל את הסידן אבל זה הרבה פחות קריטי מבחינך".