ביצים הן המקור הכי טוב לחלבון, אך לא כולם אוהבים או רוצים לאכול אותם. כזה הוא המקרה של מאזינה לתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב-103FM, שסיפרה כי אף על פי שהיא לא הגדירה את עצמה כצמחונית או טבעונית, המאזינה שיתפה כי יש לה אמפתיה מיוחדת לתרנגולות ולביצים. בשיחה עם ד"ר רוזמן, היא ביקשה לדעת מה ניתן לאכול כתחליף למזונות אלה.

המומחית, אשר בעצמה היא צמחונית וקרובה מאוד לעולם הטבעוני, הסבירה כי "החלבונים במזון מקבלים ציון על ההתאמה שלהם לבניית השרירים של גוף האדם, וגם של השיער ומערכת החיסון. מכולם - הביצה קיבלה את הציון 100. הבשר והדגים הם במקום השני עם ציון 80. אז אם את לא רוצה לאכול ביצים, תאכלי במקום זה את המזון שבמקום השלישי מבחינת איכות החלבון - קטניות כמו סויה, טופו, עדשים, שעועית וחומוס. ותעשי זאת לפחות פעמיים ביום". 

בהמשך, תהתה המאזינה לגביה ולגבי בתה, שלשתיהן כתמים לבנים על הציפורניים. ד"ר רוזמן הביע את דעתה בנושא ואמרה: "זה יכול להיות מחוסר מגנזיום, חוסר אבץ, חוסר ברזל או מחוסר B12. זה בעיקר סימן שאתן לא אוכלות מספיק חלבונים, ויטמינים ומינרלים. תדאגו קודם לתזונה נכונה, ורק אז תחשבו האם לקחת גם תוספים".