עונת האביב בפתח ויחד איתה מגיע חג הפסח - וזו הזדמנות נהדרת לרענן את הבית, לשפץ ולהתחדש. אך לא כל שיפוץ חייב להיות מאסיבי עם השקעה כספית גדולה, ישנם מספר דברים שניתן לעשות בעצמכם לעיצוב מחדש של חללי הבית, שיכולים לעשות את כל ההבדל. אלי בראל, מנהל תחום בעלי מקצוע, זאפ דפי זהב, חשב עבורנו על חמש דרכים בהן תוכלו לשדרג את הבית שלכם בקלות  ושלא דורשים מכם לקרוע את הכיס. להלן מספר דברים שתוכלו לעשות לחידוש וריענון הבית:

תתחילו בסלון
נכון, לכל אחד יש חדר משלו, אך כשמעוניינים בבילוי משותף (צפייה בטלוויזיה, משחק משפחתי או ארוחה קלילה), הסלון יהיה בדרך כלל מקום המפגש המועדף. יש מספר דברים שניתן לעשות בסלון שישר יגרמו לתחושה של שינוי גדול בבית כולו. תתחילו בהחלפת מקום של חלק מהרהיטים, הזיזו את הספה לפינה אחרת, תחליפו את מיקום הטלוויזיה או תסובבו את הרהיטים 180 מעלות, זה יעשה  את העבודה וייצר (לכאורה) סלון חדש בין רגע.

דרך נוספת היא להחליף פריט קיים בפריט חדש ויותר מודרני, לדוגמא הספה, מזנון הטלוויזיה, שולחן קפה וכד'. עוד אופציה שעובדת היא למקד את תשומת הלב לפריט או אזור ספציפי בסלון כך למשל, אפשר להפוך את השולחן הגדול לפריט המרכזי ולהניח סביבו את יתר הפריטים אשר 'ישוחחו' איתו, או להתמקד בקיר הטלוויזיה ולעצב אותו בעזרת בריקים ושאר פריטים עיצוביים.

הוסיפו צבע לחיים
צבע הקירות (ולא רק לימון) מוסיף המון. רוצים שהשינוי יהיה דרמטי? צבעו כמה קירות. תוכלו להחליט על צבע אחד לכל קיר או על כמה צבעים מאותה משפחה, כל צבע לקיר אחר או לקירות מנוגדים. תוכלו גם לחסוך בהוצאות ולצבוע קיר אחד בלבד, בצבע מושך עין (רצוי שיהיה זה קיר מרכזי בחלל), או שתוכלו לצבוע קיר אחד אך בצורות גיאומטריות, בטקסטורה שונה שיכולה להוסיף עניין לחלל. אם אינם מעוניינים לצבוע, פריט עיצובי נוסף שנחשב זול למדי ובעל יכולת לחולל שינויים של ממש בכל חדר, הוא הטפט עם  דוגמאות שונות ומגוונות מאוד. בחרו טפטים שמתאימים לאופי הבית או החלל אותו אתם רוצים לשנות, ותראו איך הוא זוכה לשדרוג נפלא בן רגע.

"שחקו" עם האור ואל תתקבעו על צבע או על גוף תאורה אחד
התאורה בבית משפיעה רבות על המראה שלו, כמו גם על התחושה שתתקבל במהלך השהיה בו. חשוב מאוד לא להתקבע על גוף תאורה מסוג אחד, על עוצמת אור אחידה ועל צבע אחד. כך לדוגמה, האור בסלון יכול להיות צהוב, ואילו האור במטבח או בשירותים - לבן יותר. בפינות מסוימות הציבו מנורות עומדות עם אהילים, וכך תקבלו בליל של אורות שיצרו חום ותחושה נעימה. אלי בראל, מנהל תחום בעלי מקצוע של זאפ דפי זהב, חשב עבורנו על כמה טיפים 

תחליפו את הפרזול בבית
מדובר בדרך מהירה ויחסית זולה לעדן את מראה הבית. תוכלו לשנות את ידיות הארונות במטבח או בשירותים או להוסיף אביזרים חדשים ותואמים כמו מתלים למגבות או לנייר. אתם אפילו יכולים לשנות את ידיות הדלתות של כל חדר, כל ידית יכולה להתכתב עם סיפור העיצוב של אותו חדר. זכרו שגם השינוי הכי קטן יכול לעשות הבדל גדול מאוד. 

לכו בגדול עם אמנות
תמונות על הקיר או פריטי אמנות שונים מוסיפים המון לאווירה של חדר. תמונות גדולות ובולטות יכולות להיות רעיון מצוין לסלון או לחדר שינה. תשקלו ליצור קיר תמונות עם סיפור משותף ותשלבו מסגרות מגניבות או צבעוניות. אם יש לכם פסלים או פריטים שחשוב לכם להראות תמצאו להם מקום מרכזי בבית ותציגו אותם - ואפשר גם להוסיף תאורה למקרה הצורך. 

מאוד מפתה לרכוש עוד ועוד פריטים לבית. אבל זכרו שמעל לכל עליכם ליצור אווירה שלווה ונעימה בבית ותחשוה של מרחב. אז אל תתעקשו על פריטים גדולים מידי אם אין באמת מקום, אל תתלו יותר מידי דברים על הקירות, או תעמיסו בקישוטים, אך לא רק בפריטים פיזיים גם עומס של צבעים או טקסטורות יכולה ליצור אווירה לא נעימה בבית.