הקיץ הגיע ואיתו החרקים שממש, אבל ממש לא חיכינו להם – היתושים. אם גם אתם "מתוקים" ומוצאים על גופכם עוד ועוד עקיצות של המעופף הקטנטן, כדאי שתקראו את זה. מלבד כל השיטות שאתם כבר ודאי מכירים, כמו אלתוש או מפיצי ריח כאלו ואחרים, ישנם גם כמה פתרונות טבעיים שתוכלו להשתמש בהם, ואתם רובם כבר יש לכם בבית. 

שום
מעבר לטעם העשיר שהשום מעניק לאוכל שלנו, הוא גם מפיץ ריח חזק שהיתושים לא כל כך מתחברים אליו. פתרון טוב נגד יתושים הוא מיץ שום שאתם יכולים להכין לגמרי בעצמכם, והוא קטלני עבור המעופפים העוקצניים. כל שתצטרכו לעשות הוא לכתוש כמה שיני שום ולהרתיח אותן במים. אחר כן שפכו את התמיסה לבקבוק ספריי ורססו ברחבי החדר. הריח יתפזר תוך דקות ספורות, אך יקח איתו גם את היתושים. 

פולי קפה
מים עומדים הם בדרך כלל מוקד עלייה של יתושים או חרקים אחרים. אם יש בביתכם מים עומדים (אקווריום, צמח או סתם כוס מים שנשכחה), הכניסו לתוכם כמה חתיכות קפה מכל סוג שהוא – זה כבר יעשה את העבודה. חלקי הקפה דוחים את היתושים והורגים את ביצי היתושים שמתפתחים כמדגרה בתוך מים. 

שמן לבנדר
השמן האתרי הפופולרי, שניתן לרכוש בכל חנות טבע או פארם, הוא ריח נפלא שגם יבשם את ביתכם וגם ירחיק יתושים. החרקים הקטנים לא יכולים לסבול את ריח הלבנדר, שאנו כל כך אוהבים, והוא משמש כדוחה יתושים טבעי מצוין. יתרה מכך, אם כבר נעקצתם על ידי יתוש, מריחה של שמן לבנדר על העקיצה תרגיע את המקום. 

מנטה/ נענע
בדומה לשמן הלבנדר, היתושים לא אוהבים את הריחות של צמחי מנטה או עלי נענע, מה שעבורנו הוא תענוג לאף. השתמשו בצמחים אלו או בשמנים האתרים שלהם כדי להרחיק את המעופפים מביתכם. 

בזיליקום
הבזיליקום הוא לא רק עשב תבלין, אלא גם מכיל חומרים רעילים עבור חרקים מסוימים. אם רק תניחו בכניסה לבית או על עדן החלון עציץ בזיליקום תוכלו להיפתר ביעילות מיתושים – וכך גם יהיה לכם עלי בזיליקום זמינים לכל מנה שתרצו להכין. 

חומץ תפוחים
מדובר באחד המרכיבים הטבעיים הכי קטלניים עבור יתושים, כאשר כל מה שעליכם לעשות הוא לערבב רבע כוס חוץ תפוחים עם מים, להוסיף כמה טיפות שמן אתרי כדי לשפר את הריח – ויש לכם קוטל יתושים יעיל במיוחד. המלצה: הקפידו לנער את הבקבוק לפני שאתם משפריצים.