אירועי פרויקט "חממת הפיס לאופנה" מגיעים לשיאם, ומפעל הפיס הכריז על שיתוף פעולה מרגש עם רשת story, במסגרתו הוקם לראשונה מתחם פופ-אפ ייחודי בחנות הדגל של הרשת שבכיכר דיזנגוף. במתחם מוצגים ונמכרים הקולקציות הזוכות של ששת המעצבים הנבחרים של החממה - וזה מטורף.

HAR (צילום: אסף עיני)
HAR (צילום: אסף עיני)

מעצבי האופנה של דור העתיד

גולן פרידמן ואדי גברילידיס - House of Jaffa

House Of Jaffa הוא מותג עכשווי בר-קיימא ונגיש המתמקד באקזוטיקה ובתרבות הארץ ישראלית-ים תיכונית. המותג נולד ביפו ומשקף את האסתטיקה הרב-תרבותית של המקום. הקולקציה בנויה ממלתחת נופש ומבגדי גברים מסורתיים המורכבים על ידי רקמות עדינות והדפסים רומניים היוצרים חזון uni-sex מודרני לפריטי הלבוש. 

המותג הושק בשבוע האופנה ת"א באפריל 2022 והקולקציה, כצפוי, מיד הפכה לאהובה בקרב כוכבים ומכתיבי אופנה מקומיים כגון הראל סקעת, אגם בוחבוט, איתי לוי, סטפן, משה פרץ ורבים נוספים. 

גילי פלג - Forest 

FOREST הוא מותג אופנה המעצב פריטים בהשראת הטבע עבור אלו החשים דחף בלתי מוסבר לצאת למחוזות ירוקים. עבור אלו הגרים בעיר, אך כמהים לטבע. FOREST רוצה להיות הריאה הירוקה – לתת את מנת הטבע הרצויה, דרך השראות המותג ועולם התוכן שהוא מעביר, אך גם בדגמים עצמם. 

FOREST, גילי פלג (צילום: דנה כספי לביא)
FOREST, גילי פלג (צילום: דנה כספי לביא)

הדפסים מקוריים המציגים אלמנטים של נופים וחיות. גזרות המתוכננות ביסודיות ומבקשות לענות על הצורך בנוחות לצד הרצון לביטוי עצמי דרך אופנה. בגדים המיועדים במיוחד להליכה, ריצה, רכיבה ותנועה לקצב המוזיקה. דרכי הייצור של המותג איטיות ואתיות, יחידות בודדות או מהדורות קטנות בתהליך ייצור רגיש ואיכותי.

הילה ברודי - HAR

המותג HAR מתמחה בייצור פריטי לבוש ייחודים שנוצרו בעבודת יד. כל פריט נוצר על ידי שימוש חוזר בטקסטיל מקורי הנבחר בקפידה. שילוב טקסטיל מקורי עם פרשנות עכשוויות מעניקה לפריט חיים חדשים. בשבילי ההשראה תמיד תתחיל בטקסטיל ובמגע של הבד על העור. אני משתדלת שמרבית הבדים שאני בוחרת הם מסיבים טבעיים כמו כותנה, פשתן, משי, צמר. אלה לא רק חומרים שמרגישים טוב על הגוף, הם גם מבטאים עבורי את החיבור למקורות ולטבע, שהוא חלק גדול מהאישיות שלי, ומהמקום הזה נוצר המותג ושמו HAR. 

HAR (צילום: אסף עיני)
HAR (צילום: אסף עיני)

יערה ארגמן - Familiar Feeling

תחושה של DE JA VU. המותג נולד בתחילת ימי נגיף הקורונה, מתוך רצון להביע כמיהה לימים "פשוטים" יותר של אהבה וביחד. בהשראת דיוקנאות מתרבויות וזמנים שונים, המותג מציע פרטי לבוש ייחודיים לאישה המודרנית עם דגש על פלטה צבעוניות נועזת, שילובי הדפסים מפתיעים ובדים איכותיים.

Familiar feeling (צילום: דור שרון)
Familiar feeling (צילום: דור שרון)

מתוך חשיבה על ייצור אחראי, המותג שם דגש על שימוש בבדי dead stock משובחים, בעיקר משי מודפס מקולקציות עבר של בתי אופנה מובילים. מיובאים מניו יורק, שם עבדה והתמקצעה המעצבת בעשור האחרון. הקו של familiar feeling  הוא אקלקטי ומפתיע בחיבוריו ומיוצר בקפידה בכמויות מוגבלות.

דנה אקוס ונוי פרימור - Above

המותג Above הוקם בשנת 2021 על-ידי נוי פרימור ודנה אקוס, בוגרות מגמת עיצוב אופנה בשנקר. כשפתחנו את המותג היה לנו ברור שאנחנו רוצות ליצור את המלתחה האידיאלית מבחינתנו. 'לבוש בשכבות' הוא מונח המתאר צורת התלבשות, לבוש בשכבות והפיכתו לנושא המרכזי של המותג, שם דגש על מלתחה בהסתכלות קצת אחרת. מורכבת אך לא מחייבת. מתוחכמת אבל גם פשוטה. על כל פריט יש תווית שמציינת את סוג השכבה, אם זו שכבה תחתונה, אמצעית או עליונה. המותג מאפשר ללקוחותיו מלתחה מודולרית ועל זמנית שלא מתחלפת כל עונה אלא גדלה והופכת ליותר מגוונת הכוללת עוד שכבות. כל הפריטים מעוצבים ומיוצרים בישראל מתוך רצון לתמוך בתעשייה המקומית. 

נועה טרלובסקי - אופנת ברכה אוריגינל'ס

אופנת ברכה אוריג'ינלס היא רנסנס לחנות המקורית שנוסדה בשנת 1969 ע"י ברכה ויעקב טרלובסקי - ונפתחה מחדש על ידי נכדתם נועה טרלובסקי שמובילה את המותג יחד עם בן זוגה יוסי ניסים. העיצוב הססגוני והנוסטלגי מזמין את כל מי שחפץ לבטא את עצמו בייחודיות ואותנטיות להתלבש בלי פחד. המותג מזוהה עם אידיאולוגיה ומערכת ערכים הכוללים בתוכם חשיבות ייצור איטי ומקומי, גזרות מחמיאות לכל מבני הגוף והמגדרים, אותנטיות מקוריות, שמירה על כדור הארץ והחיים. אופנת ברכה נשענת על האסתטיקה המקורית של הבוטיק ושוזרת בתוכו רפרנסים תרבותיים מקומיים, קלילות והומור, צבעוניות ומשב רוח רענן ושמח למציאות היום יומית שלנו.

אופנת ברכה (צילום: גיא רשקובן)
אופנת ברכה (צילום: גיא רשקובן)

כחלק מהתמיכה המתמשכת של מפעל הפיס בקידום עולם התרבות בישראל, מועצת הפיס לתרבות ולאמנות משקיעה משאבים רבים גם בתמיכה במעצבי אופנה ישראלים, ומובילה זו השנה השביעית את פרויקט "חממת הפיס לאופנה". מיזם הדגל, שנחשב להצלחה גדולה, נועד לעודד יוצרות ויוצרים מקומיים, ומסייע ותומך במעצבים צעירים בעיצוב ובהפקת קולקציית הלבשה חדשה.

ששת המעצבים של פרויקט חממת הפיס לאופנה, שנבחרו במהלך 2022 על-ידי ועדה אמנותית מקצועית, זכו גם במענק כספי בסך של עד 100 אלף שקלים כל אחד לעיצוב ולהפקת קולקציית הלבשה חדשה. מאז, הם מקבלים ליווי מקצועי ואמנותי של המנטורים, אנשי המקצוע והמעצבים המובילים בישראל בתחומי הפיתוח העסקי, המיתוג והשיווק.

בנוסף, במסגרת התמיכה השוטפת של מפעל הפיס בקהילה, מוביל פרויקט חממת הפיס לאופנה את "פרויקט T"- כולו תרומה לעמותת "הופכות את היוצרות" הפועלת להעצמה אישית וכלכלית של נשים היוצאות ממעגל הזנות והסחר. במסגרת התרומה לקהילה, ששת המעצבים הנבחרים של חממת הפיס, עיצבו קפסולת טי שירטים ייחודית במהדורה מוגבלת, פרי יצירתם ובשפתם. קולקציית חולצות הטי תימכר אף היא בחנות הפופ אפ של סטורי ובאתר המקוון.

טי שירט, אופנת ברכה (צילום: גיא רשקובן)
טי שירט, אופנת ברכה (צילום: גיא רשקובן)

זו השנה השנייה שבה מפעל הפיס מבקש לאפשר למעצבים ולמסגרת הוותיקה והמוערכת של חממת הפיס לאופנה שנוצרה במהלך שבע השנים האחרונות, להמשיך ולהעביר את הטוב לגורמים נוספים הפועלים למען קהילות מוחלשות, בעולמות התוכן הרלוונטיים. במסגרת התרומה לקהילה, ששת המעצבים הנבחרים של חממת הפיס, עיצבו קפסולת טי שירטים ייחודית במהדורה מוגבלת, פרי יצירתם ובשפתם.

קולקציית חולצות הטי תימכר אף היא בחנות הפופ אפ של סטורי ובאתר המקוון. הטי שירטים יימכרו במחיר אחיד של 160 שקלים וכל ההכנסות ממכירתן ייתרמו לעמותת 'הופכות את היוצרות', הפועלת להעצמה אישית וכלכלית של נשים היוצאות ממעגל הזנות והסחר, בין היתר באמצעות לימוד תפירה ואופנה. 

חלק מהמעצבים שנבחרו לחממת הפיס בשנים עברו, הפכו לשמות בולטים בתעשיית האופנה וחלקם אף הוזמנו להציג בתערוכות מובילות בחו"ל, בהם בוגרי החממה: שחר אבנט, הד מיינר, טלי קושניר, קים דרור, ענת משולם ודור חן עם המותג Holyland Civilians.

פופ אפ פרויקט החממה 7 של מפעל הפיס בשיתוף רשת סטורי, יהיה פתוח לקהל הרחב בין התאריכים ה-3 במאי ועד ה-15 ביוני 2023 בחנות הדגל של סטורי בכיכר דיזנגוף 94 תל אביב, ובאתר החברה www.storyonline.co.il