כוכבת הסרט ״רק לא אתה״, סידני סוויני הגיעה למסיבת האפטר-פרטי של מגזין ״ואניטי פייר״ אחרי טקס האוסקר אתמול בלילה, בלוק שתפס להרבה אנשים את העין ואף עורר סערה קטנה. סוויני שרק בשבוע שעבר נראתה בפריז עם שיער ארוך למדי, הספיקה לקצץ את השיער לקראת האוסקר והגיעה לערב שהיא בתסרוקת קצרה ושיער גלי ומעוצב.

משגעת: סידני סוויני (צילום: MICHAEL TRAN/AFP via Getty Images)
משגעת: סידני סוויני (צילום: MICHAEL TRAN/AFP via Getty Images)

בפן האופנתי, לבשה כוכבת אופוריה שמלת קולר משגעת בצבע קרמי, עם מחשוף עמוק וסקסי. השמלה שאמנם ממשיכה עד הרצפה, בדמיוננו אמורה להתנופף מעל פתח מאוורר ברכבת תחתית מאשר לגרור שובל על השטיח האדום. בקיצור, השחקנית בת ה-26 הזכירה באופן מדהים את מרילין מונרו.  

בכוונה או שלא? בכל מקרה היא מטריפה חושים (צילום: Amy Sussman/Getty Images)
בכוונה או שלא? בכל מקרה היא מטריפה חושים (צילום: Amy Sussman/Getty Images)

כמובן, סוויני אינה הראשונה שמנסה להעלות את דמותה של הכוכבת המפורסמת בעולם - אנה ניקול סמית', קים קרדשיאן, מדונה, ביונסה ואפילו ג'יימס פרנקו הם רק כמה שחיקו במכוון את תסרוקת הפלטינה ושפתוני הסקרלט של מונרו. אבל המחווה של כוכבת "Anyone But You" ביום ראשון בערב הרגישה מרגשת יותר - גם אם הייתה לא מכוונת.  

בשבוע שעבר, סוויני ערכה את הופעת הבכורה שלה כמנחת "סאטרדיי נייט לייב" עם סדרה של בדיחות שהתמקדו בליהוק הסטראוטיפי המיני שלה, שמועות על רומנים עם שחקנים שותפים וחזה גדול.

מאז, רצות ברשת אלפי בדיחות על החזה של סידני סוויני, "השאירו את השדיים של סידני סוויני מחוץ לזה", כתב מישהו. "סאטרדיי נייט לייב עשו עוול לסידני סוויני", נכתב בכותרת של טור דעה ב״ואניטי פייר״, שהשווה את הצפייה בפרק של סוויני ל"צפייה בברבי לפני המשבר האקזיסטנציאלי שלה." כל זה תורם להבנת המראה של סוויני במסיבה שלאחר האירוע. האם התגלמותה של סוויני בשחקנית אחרת שנוצלה נועדה לשלוח מסר לתעשייה? על זה לא נוכל לענות בוודאות.

השמלה - דגם סאטן של מארק באוור שלבשה אנג'לינה ג'ולי בטקס האוסקר ב-2004 - בהחלט עוצבה באופן שונה על סוויני, עם מראה עיניים מעושן זהוב ותספורת בוב רומנטית, בהשוואה לאיילינר ולקעקועים של ג'ולי.  

אנג'לינה ג'ולי (צילום: Carlo Allegri/Getty Images)
אנג'לינה ג'ולי (צילום: Carlo Allegri/Getty Images)

בימים אלה, בלתי אפשרי שהתייחסות למרילין מונרו לא תיקרא כמלנכולית. ככל שיותר מההיסטוריה הטראומטית שלה נחשפת, ההישגים המזהירים והקריירה המבריקה של מונרו הוחלפו במובנים מסוימים בדימוי של אישה שנרדפה והוטרדה בגלל גופה. אפילו כיום, סרטים ביוגרפיים המוקדשים למונרו הואשמו בהנצחת ניצולה של כוכבת הקולנוע מעבר לקבר עם "פורנו טראומה". בגדים נלקחו מארון הבגדים שלה לתצוגות במוזיאונים, ואז נלקחו מתצוגות המוזיאון לאירועי שטיח אדום. 

מרלין מונרו (צילום: באדיבות יס)
מרלין מונרו (צילום: באדיבות יס)

בעוד שמעטים יידעו מה סוויני מרגישה באמת לגבי השיח התרבותי המסתחרר סביב דימויה מאז הופעתה המפורסמת לשמצה ב-SNL, אפשר רק לקוות שהיא הייתה שותפה לבדיחה מההתחלה.