כשמזג האוויר רק מתחיל להתקרר, הז'קטים נשלפים מיד. והפעם - ז'קטים משובצים, שכיכבו על מרבית מסלולי תצוגות האופנה של בתי האופנה הגדולים לעונת הסתיו־חורף. נכון, בד בהדפס משבצות תמיד היה באופנה, אבל הפעם הוא בבחינת פריט שכל אחת מאיתנו צריכה שיהיה לה בארון.



ההדפס המשובץ, בעיקר אם הוא מופיע על גבי עליונית, יכול ליצור מראה בוגר וקצת מיושן, אבל בשילוב נכון ומדויק אפשר להשיג בעזרתו לוק של נעורים נצחיים. למשל ללבוש אותו מעל טי־שירט צבעונית עם ג'ינס. ככלל, הז'קט המשובץ מתאים לכל שילוב אופנתי: מחולצה מכופתרת ומכנסיים מחויטים ועד שמלות מקסי מתנפנפות. למראה קלאסי בחרי ז'קט בגוני אדמה בהירים, ואם את מהנועזות - העדיפי משבצות צבעוניות או משבצות גדולות. משבצות גדולות הן בעלות נוכחות רבה יותר מאשר משבצות קטנות, ללא קשר לצבען.



מכיוון שמדובר בז'קט מלא נוכחות (ולא משנה מה צבעו), העדיפי לשלב אותו עם בגדים חלקים ונטולי הדפסים וקרעים - ליצירת מראה הרמוני ומנצח. אל תפחדי משילובים מלאי צבע, הוא משתלב נהדר לא רק עם שחור.



ז'קטים משובצים. צילומים: הנס מוריץ, אסף לוי, עדי גלעד, אבי ולדמן, אודי דגן, ניר יפה, עמית שמש, יח"צ
ז'קטים משובצים. צילומים: הנס מוריץ, אסף לוי, עדי גלעד, אבי ולדמן, אודי דגן, ניר יפה, עמית שמש, יח"צ



הז'קט המושלם הוא זה שבו קו התיפורים בכתפיים מונח בדיוק מעל הכתפיים ולא על הזרועות. אם התפר נמצא מעל הזרועות, סימן שאת צריכה לבחור במידה קטנה יותר. כדי לוודא שהז'קט במידה הנכונה עבורך, כדאי לכפתר אותו.



גם האורך של הז'קט משמעותי: הקפידי ששולי החולצה והעליונית לא יהיו באותו הגובה. אם בחרת בחולצה קצרה או שאת מעדיפה להכניס את שולי החולצה לתוך המכנסיים - בחרי בז'קט ארוך, ולהפך. הכלל הזה תקף גם לגבי שמלות וחצאיות.