"באביב 2020, ממש ערב הקורונה, פתחתי את החנות שלי, בשדרות רוטשילד ת"א וחנות אונליין" מספרת מירית רודריג בעלת מותג האופנה הנושא את שמה MR, בת 48, נשואה + 4 שחיה ומנהלת את הסטודיו שלה בקריית מוצקין. " אני עובדת ומייצרת את הבגדים בחברת שבעה אנשי צוות קבועים, כולם אנשי הסביבה, כולם אנשי מקצוע מצוינים- תופרות ותדמיתניות וגזרנים, כולם הולכים איתי יחד הרבה שנים" היא מספרת. 

"בחרתי להיות מעצבת אופנה בארץ -מתוך רצון לשמר, רצון ליצור מתוך מקום שלי ובהשראתו, זה בא ממקום חלוצי – ולצערי עם אפס עזרה ותמיכה ואפס מודעות. כיום עיצוב אופנה ישראלי הוא  עולם הולך ונעלם ואני מתעקשת ליצור כאן עם המשאב האנושי שהולך ונהיה נדיר. אין הבדל ביני לבין חקלאי עם כרם ענבים, שהוא מתעקש לגדל גם במדבר ובחוסר תנאים, זה בא ממקום של תשוקה ליצור מהארץ הזו ובהשראתה, מהעבר שלה ומהשורשים" היא מתוודה בכאב. נכון לכיום, בניגוד למדינות רבות בעולם, תעשיית האופנה הישראלית לא זוכה לתמיכה ממשלתית. 

מירית רודריג - ז'קט - 695 שקל, חצאית - 689 שקל (צילום: עודד פלוטיניצקי)
מירית רודריג - ז'קט - 695 שקל, חצאית - 689 שקל (צילום: עודד פלוטיניצקי)

את הדרך שלה בעולם האופנה החלה רודריג בשנת 1998 בלימודי אופנה בשנקר. הרזומה שלה עשיר במשרות הנחשקות ביותר בתעשייה; היא עבדה בשלוחה הלונדונית של דלתא ובמחלקה הבינ"ל של מרקס אנד ספנסר. ב-2010 פתחה חנות-אטלייה בשם Closet בתל אביב, עיצבה עשור עבור רזילי וב-2019 החליטה לצאת לעצמאות עם המותג MR – מירית רודריג , אותו חשפה לראשונה בשבוע האופנה בפריז. "בחרתי להיות עצמאית, כדי לבטא בשפה מיוחדת משלי את ההשראה מהמקום בו אני חיה ויוצרת ולהשאיר חותם בנוף הזה, על ידי טביעת אצבע ייחודית ואישית, כי רגשתי שיש לי מה לומר בנושא" היא משתפת, "הסגנון שלי הלך ותגבש בעשור האחרון ברזילי שם עיצבתי בזווית מאוד רחבה מטי שרט ועד שמלות ערב, והוא מתאים לסגנון החיים של האישה העובדת אשר זקוקה לבגדים נוחים מבדים נעימים גזרות שיודעות להתחשב בקימורי הגוף ולהיות סלחניות, לא טרנדי וצעקני אך יחד עם זאת אופנתי עם תשומת לב לפרטים הקטנים ולרמות גימור בלתי מתפשרות.

היום יש לי ניסיון עשיר מאוד שנותן לי בטחון ליצור עבור האישה הזו מלתחה מושלמת ומגוונת.

מירית רודריג - 599 שקל (צילום: עודד פלוטיניצקי)
מירית רודריג - 599 שקל (צילום: עודד פלוטיניצקי)

"הקולקציה הנוכחית עוצבה בתקופת הקורונה תחת הכותרת 'מסע, דרך, חלום'. חיפשתי דרך,  חלמתי חלום והחלטתי לצאת אל המסע שלי, לעשות את הבחירות שלי, לאפשר לכם לראות דרך העיניים שלי את החלום שלי, לתת לכם להיות שותפים למסע שלי, לחוות את הצבעים והמקומות שליוו את עיצוב קולקציית סתיו חורף 2020/21. שאפתי להתנתק מכול תכתיב, להיות חופשיה מכל כלל ולצאת למקום של דמיון, אל עולם רחוק מעבר לכאן ולעכשיו, לברור והצפוי. אני אוספת השראות מרגע שאני קמה בבוקר ועד הרגע שבו אני עוצמת עיינים. 

ההחלטה לצלם עם מיכל חלבין  וללכת עם הכישרון הייחודי שלה להעניק לתמונות שלה אופן אומנותי ואקספרסיבי בצבעים חיים , חיה וידר הסטייליסטית, צורפה לרקום את החלום, ויצאנו ליומיים צפונה אל הטבע, אל המים, ולצילום הפקה שאין להם חיבור לעונה או שנה אלא אל הרגש והרצון לחוות את העולם הפנימי של המעצב.

טווח מחירים: 190-1690 ₪

טווח מידות קולקציה: 36-46 ניתן להזמין כל מידה נוספת בתפירה מיוחדת וללא תוספת תשלום. 

להשיג בחנות המותג ברוטשילד 1 ת"א ובאתר www.miritrodrig.com