נשיא ארה"ב נחת בישראל, ירד מהאייר פורס וואן ועמד על השטיח האדום בעת השמעת ההמנונים עם, בטח שמתם לב, משקפי הטייסים של ריי באן איתם הוא כל כך מזוהה. ביידן ידוע כחובב המותג ומרכיב את דגם הטייסים הקלאסי עוד מימיו כנער צעיר.

הגעתי. ביידן נוחת בישראל (צילום: רויטרס)
הגעתי. ביידן נוחת בישראל (צילום: רויטרס)

"ביקורו המלכותי וההיסטורי של נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן בישראל יזכר עוד שנים רבות הן בזכות המפגשים המרגשים והן בזכות הלוק האופנתי איתו בחר לרדת מאייר פורס 1 עם מותג משקפי השמש המוביל בעולם שמזוהה עימו שנים רבות דגם הטייסים הקלאסי של Ray-Ban" אומרת רנית קולקינט, סמנכ"לית שיווק לוקוסוטיקה ישראל. "קולקציית הטייסים של ריי-באן הינה אחת מקולקציות המשקפיים האהובות והעל זמניות מבין כל מותגי המשקפיים בעולם וגם על נשיאים ומנהגי עולם. הדגם השחור הינו דגם אייקוני שמקבל כל פעם אינטרפטציות חדשות שמעניקות לו את הנכונות לתקופה עם בסיס עיצובי מנצח ומשאירות אותו תמיד כאחד הדגמים הנחשקים והנמכרים ביותר".

מאז שנכנס לבית הלבן, דווח בארה"ב על עלייה בביקוש לדגם, וכעת  נרשמה עלייה במכירות גם בישראל. "בתקופה האחרונה נרשמת עלייה של כ-10 אחוזים לדגם המשקפיים בארץ. ללא ספק, מדובר באחד מהדגמים הקלאסיים והעל זמניים בעולם המשקפיים" מוסר ירון עמיר, סמנכ"ל שיווק רשת אופטיקנה.

משקפי הטייסים, שנמצאים איתנו משנות ה-30, לא מפסיקים להיות אופנתיים ולככב בטופ ליסט של מותגי הסטייל מדי שנה. לזה אנחנו קוראים קלאסיקה. דגם הטייסים הוא הדגם הראשון של מותג המשקפיים ריי באן שנוסד בשנת 1937. הוא יוצר לראשונה ב-1939 עבור טייסי ארה"ב במטרה להקל עליהם את סינוור השמש, ולהוריד את עוצמת האור מהגוונים הכחולים והלבנים הבוהקים שבשמיים. משקפי השמש היו קלים במיוחד בהשוואה למשקפיים שהרכיבו הטייסים עד אותה תקופה ונחלו הצלחה רבה.  בהמשך עוצבו מחדש עם מסגרת מתכת, נרשמו כפטנט בשם משקפי הטייס של ריי באן ושווקו לקהל הרחב. במהרה הפכו למותג אופנתי המבוקש עד היום.

הדגם הראשון והמוצלח ביותר של המותג ריי באן (צילום: יח''צ אופטיקנה)
הדגם הראשון והמוצלח ביותר של המותג ריי באן (צילום: יח''צ אופטיקנה)

ביידן הוא לא הפרזנטור הלא רשמי היחיד למותג. גם דמותו של טום קרוז בסרט "אהבה בשחקים" שיצא לאחרונה בסרט המשך "מאווריק", הרכיב את הדגם הספציפי הזה בסרט המקורי משנת 1986 ותרם רבות לעלייה במכירות של הדגם בעולם כולו.

מחירו בישראל, במידה ותהיתם, החל מ-499 ש"ח.

טום קרוז, ''טופ גאן'' (''אהבה בשחקים'') (צילום: צילום מסך)
טום קרוז, ''טופ גאן'' (''אהבה בשחקים'') (צילום: צילום מסך)