התוצאות שגילה פימה הן פשוט הזויות. טונר של 250 מיליליטר שעולה בטרמינל X 200 שקלים, באוליביאנג אפשר לקנות בגודל כפול - 500 מיליליטר - תמורת 26 דולר בלבד, שזה בערך 86 שקל. וזה לפני הקופונים וההנחות שהאתר הקוריאני מציע. המחיר בישראל הוא פי שניים וחצי יותר יקר, וזה עבור כמות שהיא פי שניים יותר קטנה.
השוואה נוספת שעשה פימה היא על שמן ניקוי. בטרמינל X, בקבוק של 200 מיליליטר עולה 170 שקל. באותו אתר קוריאני, אפשר לקנות שני בקבוקים באותו גודל תמורת 26 דולר - שוב, בערך 86 שקל. המשמעות: אתן משלמות כמעט פי שניים יותר עבור כמות שהיא פי שניים יותר קטנה.
אבל הדוגמה הכי קיצונית שהביא פימה היא על סירום. סירום של 30 מיליליטר בטרמינל X עולה 210 שקל. אותו מוצר בדיוק באוליביאנג עולה 17.5 דולר, כלומר בערך 58 שקל. זה אומר שהרשת גובה פי שלושה וחצי מהמחיר הקוריאני על אותו מוצר בדיוק.
החשיפה הבלעדית: הפערים גם מהרשתות הישראליות
החשיפה של פימה על הפערים מהמחירים הקוריאניים היא רק קצה הקרחון. חשיפה בלעדית שעשינו גילתה שהבעיה עמוקה עוד יותר - אפילו בהשוואה לרשתות ישראליות כמו סופרפארם והיי הרב, המחירים בטרמינל X הם הזויים לחלוטין.
מהחברה נמסר: "אתר TERMINAL X מציע מגוון רחב של מוצרים במחירים ומבצעים משתנים. באתר ניתן למצוא עשרות מוצרי טיפוח קוריאני במחירים נגישים ואף זולים מהשוק. בניגוד להזמנות מאתרים בחו״ל, להם קיימת תוספת תשלום מכס ועלות משלוח גבוהה לישראל, Terminal X מציעים שירות משלוחים מהיר מהיום למחר, ואפשרות להחלפה והחזרה באמצעות שליח עד הבית״.
המחקר שלנו והסרטון של גל פימה מעלים נקודה חשובה לכל הצרכניות: בעידן הקניות המקוונות, כדאי להשוות מחירים בין מקורות שונים לפני רכישה. כל רשת מציעה יתרונות שונים - שירות, מהירות משלוח, אמינות ומחיר - והבחירה תלויה בסדרי העדיפויות האישיים של כל קונה.
הטיפוח הקוריאני הפך לטרנד פופולרי בישראל, והעובדה שיש מספר אופציות לרכישה - מחו"ל או מרשתות מקומיות שונות - רק מועילה לצרכנות שיכולות לבחור את המתאים ביותר עבורן.