כשדוגמניות העל צעדו השבוע על המסלולים היוקרתיים במנהטן והציגו את קולקציות האביב-קיץ 2026, מאחורי הקלעים התרחש מהלך מקביל ומדאיג: אלפי אתרי זיופים חדשים צצו ברשת תחת שמות המותגים הגדולים שכיכבו בשבוע האופנה.
מה שהתחיל כשבוע של יצירתיות וחדשנות הפך גם לחגיגה של נוכלי סייבר, שמצאו בהזדמנות הזהובה הזו דרך להרוויח מיליונים על חשבון צרכנים תמימים שחיפשו לקנות את הפריטים החמים ביותר מהמסלול.
פראדה בראש הרשימה: אלו המותגים שנפגעו הכי קשה מזיופים
הזיופים שמסכנים את הצרכנים
על פי מידע שנמסר למערכת התופעה לא מסתיימת ברישום דומיינים. אתרי הזיופים האלה מוכרים מוצרים פיקטיביים או מזוייפים, גונבים פרטי אשראי ומשתמשים בשמות המותגים כדי לתרום אמון של קונים תמימים. בעידן שבו רכישות אונליין הפכו למרכיב עיקרי בחיינו, הנזק עלול להיות כפול - כספי ואישי.
"הונאות פישינג והתחזות ברשת הפכו לאיום מרכזי על צרכנים ועסקים כאחד", מוסיף קרן. "פושעי סייבר מנצלים את אמון המשתמשים כדי לגנוב מידע רגיש, לבצע עסקאות הונאה ולפגוע במוניטין של מותגים".
התזמון אינו מקרי. בדיוק כשהעיניים נשואות למסלולים ולקולקציות החדשות, הציבור הופך לפגיע יותר להונאות, מחפש לקנות את הפריטים שראה על הקטיף לפני שיגיעו לחנויות הרשמיות - ובדיוק כאן מנצלים הנוכלים את הזמן הזה.
איך לא ליפול בפח
במציאות הזו, החינוך והזהירות הם הכלים הטובים ביותר נגד הונאות. כדי להגן על עצמכם מזיופים ברשת, חשוב לזכור מספר כללים זהב:
בראש ובראשונה, אל תלחצו על קישורים חשודים בהודעות דוא"ל או SMS המבקשים סיסמאות או פרטי אשראי. אף מותג לא יבקש מכם במייל לעדכן פרטים או להזין מידע אישי.
תמיד הפעילו אימות דו-שלבי בכל חשבון פיננסי או עסקי, והיזהרו מאתרים שלא מספקים פרטים מלאים על המוכר - כתובת פיזית, מספר טלפון ואפשרויות התקשרות אמינות.
כשמדובר באופנה ויוקרה, כדאי להזכיר לעצמכם שאם המחיר נשמע טוב מדי כדי להיות אמיתי, הוא כנראה לא. תיק של לואי ויטון במחיר של 200 שקל כנראה לא יגיע אליכם בדיוק כמו שציפיתם.
העולם הדיגיטלי הפך את הקנייה לנוחה ומהירה, אבל גם פתח פתח לנוכלים ליצור אילוזיה של אמינות. בעידן שבו החדשות על שבוע האופנה מתפזרות תוך דקות לכל רחבי העולם, גם הנוכלים נהיו מהירים יותר ויצירתיים יותר. המאבק נגד הונאות האופנה ברשת הוא מעין מירוץ נגד הזמן, שבו המותגים והצרכנים צריכים להיות צעד אחד לפני הפושעים.
אז בפעם הבאה שתראו מבצע מיוחד על תיק פראדה או נעלי גוצ'י מהדור האחרון, התעכבו רגע לפני הקליק. ייתכן שמאחורי המבצע המקסים מסתתר נוכל שמחכה לרגע חולשה שלכם.