כשקיבלתי לראשונה את מנת הפסטה ו"כדורי בשר" של "קפה לנדוור" לידיי, הריח והמראה של האטריות והקציצות ברוטב העגבניות גרמו לי לחשוב שמישהו ברשת בתי הקפה התבלבל ואני מחזיק מנה בשרית למשעי. ההגשה הלא מתחכמת של ה"MEAT(LESS) PASTA BALLS", ללא קישוטים מפונפנים למיניהם יחד עם הניחוח המוכר כמעט לכל אחד, החזירו אותי מיד למחוזות הביתיים מהמטבח של אמא\דודה\סבתא שהייתה בבית כמעט מכל עדה.

נראה שעם תהליך הפיכתה של ישראל למעצמה של קולינריה טבעונית וההתקדמות הטכנולוגית בתחום, המוצרים מן הצומח שלוקחים על עצמם את האתגר לשחזר את הטעם של החי הופכים למתוחכמים, קרובים למקור וטעימים יותר ויותר.

מנות טבעוניות חדשות נוספות,
מנות טבעוניות חדשות נוספות,


המנה החדשה של רשת בתי הקפה מציגה הפתעה מכיוון מקורי, אחרי שבשנים האחרונות המוצרים הטבעוניים הצליחו לשחזר בהצלחה את טעמו של הבשר, הגזרה שברובה עדיין נשארה מאחור היתה המרקם. כמעט אף מוצר שעלה על המדף או הוגש במסעדות בשנים האחרונות לא הצליח להידמות לאחיו הבשרי ותמיד החזיק בטקסטורה קמחית משהו על הלשון. ההצלחה נמצאת בדיוק כאן - השילוב של החלבון הצמחי עם בצל ועלי פטרוזיליה, בקציצות הטבעוניות החדשות שלא אמורות להיות אחידות וחלקות גם כך, הופכת אותן לדומות מתמיד לקציצות שרבים מאיתנו זוכרים מהילדות.

כרגיל, מי שמצפה לקבל "את הדבר האמיתי" מהמנה הטבעונית הזו, כמו מכל מנה מן הצומח, כנראה צפוי לחוות מפח נפש, כי זה עדיין "לא בדיוק בשר", אך מי שפשוט מחפש מנת פסטה טעימה, בלי להיטפל לקטנות, בהחלט יוכל ליהנות ממנה.