בית משפט לנוער בנצרת הורה אתמול (רביעי) על אשפוז לצורת הסתכלות פסיכיאטרית של נער בן 14, בין היתר, על רקע התמכרותו למשחק "פורטנייט". עובדת סוציאלית מטעם המחלקה לשירותים חברתיים בעפולה הסבירה בדיון בפני השופטת אילנית אימבר כי הנער נעדר מבית הספר באופן קבוע. "אחרי ביקור בית שעשיתי לפני שבוע התרשמתי מנער שנמצא כל הזמן במחשב לילות כימים. האם דיווחה על התפרצויות זעם ואלימות קשה כלפיה כשאין מחשב", הסבירה. 

האפוטרופסית שמונתה לנער סיפרה: "שוחחתי עימו, הוא ילד חמוד ובוגר ומבין שהוא זקוק לעזרה. הוא אמר שהוא מבין שהוא זקוק לעזרה ומסכים ללכת לאשפוז". לדבריה, זו החלטה בוגרת מצידו לשתף פעולה בנושא. "הוא רוצה התחלה חדשה כי הוא מבין שיש בעיות", הוסיפה. הקטין הסביר: "אני מבין שכולם דואגים שאני לא הולך לבית הספר. אני משחק הרבה במשחק "פורטנייט". אני מסכים ללכת אבל מעדיף להיות בבית. אין לי חברים ולא הייתי רוצה חברים כי זה מעצבן".
השופטת אימבר קיבלה כאמור את בקשת המחלקה לשירותים חברתיים והוציאה צו אשפוז למשך שבוע לצורך הסתכלות. "הבקשה מגובה בבקשתה של פסיכיאטרית מומחית בילדים ונתמכת בחוות דעתו של הפסיכיאטר המחוזי", פירטה בהחלטתה, "במעמד הדיון הקטין הביע עמדתו בחופשיות. התרשמתי מקטין אינטליגנטי המודע למצבו, ועל אף הקושי הכרוך ביציאה מביתו והעדפתו להישאר בביתו, מבין כי עליו לעבור שינוי".

השופטת ציינה כי אמו של הקטין תמכה בבקשה וכי "קיים צורך מיידי לבחון את מצבו הנפשי לאור התפרצויות זעם ואיומים אובדניים תוך החזקת סכין". היא התייחסה להתמכרותו של הנער למשחק המחשב ופירטה כי "נראה שמשחק המחשב מנהל את חייו של הקטין באופן התמכרותי ואינו מותאם לגילו. לאחר ששוכנעתי כי לא קיימת חלופה בקהילה וכי מוצו כל ההליכים האפשריים במסגרת בריאות הנפש, אני נעתרת למבוקש על מנת למנוע סכנה נוספת לבריאותו של הקטין מחשש להידרדרות נוספת".