למה דווקא עכשיו? שוק היוקרה מפתיע בעלייה בתקופת משבר

בעוד שוק הנדל"ן הישראלי מתמודד עם האטה, פלח היוקרה ממשיך להפתיע: 136 דירות מעל 10 מיליון שקלים נמכרו ברבעון הראשון של 2025. אדריכל היוקרה דני ישראלביץ מסביר מדוע הרוכשים לא מושפעים מהמשבר

מיטל שרעבי צילום: פרטי
עיצוב דן והילה ישראלביץ
עיצוב דן והילה ישראלביץ | צילום: עודד סמדר
5
גלריה

בעוד ששוק הנדל"ן הישראלי מתמודד עם האטה וירידה בהיקפי העסקאות, פלח היוקרה דווקא ממשיך להפתיע ביציבותו. על פי נתוני משרד האוצר לרבעון הראשון של 2025, נמכרו בישראל 136 דירות שמחירן עולה על עשרה מיליון שקלים - עלייה ביחס לשנה הקודמת. תל אביב מובילה את הרשימה, אחריה ירושלים, הרצליה וסביון.

"לא נדל"ן - אורח חיים"

האדריכל דני ישראלביץ, מבעלי משרד "דן והילה ישראלביץ אדריכלים", מסביר כי הסוד של שוק היוקרה טמון בהבנה שהמוצר הנמכר כיום איננו רק נדל"ן - אלא אורח חיים.

"לוקיישן הוא עדיין הפרמטר שמבדיל בין נכס יקר לבין פרוייקט יוקרה אמיתי," הוא אומר, "אבל היום זה הרבה מעבר לכתובת. מדובר ב-DNA - ברוח המקום. במוקדים כמו תל אביב, הרצליה, ירושלים או סביון מתגבשת שכבה חברתית בעלת קצב חיים, טעם וערכים דומים. האנשים הללו לא מחפשים רק נכס - הם מחפשים זהות, חיבור, וקהילה שנראים וחושבים כמוהם".

דני ישראלביץ
דני ישראלביץ | צילום: ניר סליקמן

פחות ראוותנות, יותר שלווה

לדברי ישראלביץ, הסיבה לכך שפלח היוקרה שומר על כוחו גם בתקופות של חוסר ודאות נעוצה במבנה הפסיכולוגי של הרוכשים. "מדובר באוכלוסייה בעלת איתנות כלכלית גבוהה, שלא מושפעת מתנודות הריבית או מקמפיינים של הנחות. אנשים רוכשים נכס יוקרה לא רק כהשקעה, אלא כמקור ליציבות נפשית. בית יוקרה הוא עוגן - סמבול לביטחון בעולם משתנה".

עיצוב דן והילה ישראלביץ
עיצוב דן והילה ישראלביץ | צילום: עודד סמדר

במקביל, ישראלביץ מזהה התבגרות עיצובית משמעותית גם בקרב היזמים והאדריכלים הפועלים בשוק: "אם בעבר פרוייקטי יוקרה הוגדרו על פי גודל, ברק וחומרים נוצצים - היום הם נמדדים באיכות החיים שמייצרים החללים. הלקוחות מחפשים חללים נכונים, אור טבעי, זרימה, פרטיות ונוחות. זה שינוי תרבותי: פחות ראוותנות, יותר שלווה".

עיצוב ותכנון דן והילה ישראלביץ
עיצוב ותכנון דן והילה ישראלביץ | צילום: עודד סמדר

לדבריו, האדריכלות של היוקרה החדשה שמה דגש על חיבור בין קהילה לפרטיות. "הלקוחות רוצים לדעת שהם מוקפים באנשים בעלי שפה וערכים דומים - ועדיין ליהנות מהשקט שלהם. לכן הפרויקטים החדשים כוללים גינות גדולות, פטיו, מרתפים, חדרי יין, חדרי קולנוע, פינות חמד ביתיות".

תושבי חוץ: הצהרה רגשית של שייכות

גם תופעת תושבי החוץ ממשיכה להזרים חמצן לשוק היוקרה הישראלי. "רוכשים מצרפת, אנגליה וארצות הברית רואים בישראל לא רק יעד להשקעה, אלא עוגן של זהות וביטחון," מדגיש ישראלביץ. "בעולם שבו חוסר הוודאות גובר - בית בישראל הוא לא רק נכס כלכלי, אלא הצהרה רגשית של שייכות".

עיצוב דן והילה ישראלביץ
עיצוב דן והילה ישראלביץ | צילום: עודד סמדר

בסופו של דבר, הוא מסכם, יוקרה אמיתית איננה נמדדת במספרים, אלא בתחושה. "אנשים מחפשים חוויה של שלווה, לא הפגנת עושר. היוקרה החדשה היא נינוחה, אנושית וקשובה. היא מדויקת, אבל גם חמה. זה לא הבית שמרשים את כולם - זה הבית שגורם לך להרגיש שלם".

תגיות:
עיצוב
/
אדריכלות
/
דירות יוקרה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף