“ילדים עד גיל 7 עוברים את השינויים הכי משמעותיים בחיים שלהם, ומתמודדים עם לא מעט סיטואציות במהלך היום־יום. אני רוצה להעלות פה שאלה חשובה לא פחות: מה לומד ילד כשאומרים לו לא להשתמש במשהו, ואז הוא בוכה ובוכה עד שהוא מקבל אותו? הוא לומד שכל מה שהוא צריך זה לבכות ולצעוק עד שהוא מקבל את מה שהוא רוצה. האם זה מה שאת רוצה להעביר לילד שלך גם בהמשך? אולי קשה לו עם המעבר למיטה, אולי אחד הילדים מציק לו בגן, או אולי הוא פשוט אינו רגוע וזקוק לרוגע שמקנה לו המוצץ? בשורה התחתונה, אין סיבה להיכנס איתו למלחמות על מוצץ. תנו לו מוצץ, ומקסימום בעוד כחודש תתחילו בהדרגה להפחית את השימוש במוצץ”.
"החל מגיל שנתיים יש התפתחות קוגניטיבית גדולה מאוד, והילד לומד שהוא ישות אוטונומית ושיש לו רצון משל עצמו. אני מבינה שאת נעלבת, אבל חשוב שתדעי שהילד מתפתח כראוי, ושאת אפילו צריכה לשמוח בזה שהוא מגיב כך. נשאר להבין איך מתמודדים עם העניין בפן החינוכי. אם הילד קורא לאבא שלו, וכשאת מגיעה אליו הוא אומר לך שהוא רוצה שתלכי, את יכולה להגיד לו שאת מאוד עצובה בגלל זה, ופשוט ללכת. כך או כך, אין סיבה להפוך את השיח הזה בינך לבינו למאבק, או לנסות לשכנע אותו שאת פה עכשיו, ואת תטפלי בו. הרי אנחנו מבינים שהוא לא עושה את זה במתכוון, והוא לא עושה את זה נגדך – הוא עושה את זה כי הוא יכול וכי בשלב הזה הוא לומד את עצמו ואת תחום היכולת שלו".
"יש מצבים שבהם את צריכה להחליט, בהסכמה עם בן הזוג שלך, כמובן, שאתם לא נכנעים לרצונות של הילד. לצורך העניין, אם הוא רוצה שאביו יקלח אותו, אבל אבא בדיוק מכין ארוחת ערב, או נח אחרי העבודה, אפשר להסביר לו שאת תעשי את זה. נכון שתיאלצי להתמודד עם ילד מתוסכל, ואולי אפילו בוכה, אבל הוא ילמד בהמון אהבה שיש פעמים שבהן נענים לדרישות שלו, ויש פעמים שלא".