בירות אירופה מלאות באטרקציות תיירותיות מפורסמות מאוד, כמו מגדל אייפל, הביג בן, מגדל פיזה ועוד. כנראה חווינו על בשרנו יותר מפעם אחת את תורי הענק רק כדי להגיע לאותה אטרקציה לזמן קצר ו"לסמן וי". עם זאת, ישנן מספר אטרקציות ששוות לא פחות ויכולות להוות חלופה ראויה לאטרקציה הגדולה, אם נרצה לחסוך את תורי הענק. 

במחירים משתלמים: אוניית הקרוזים הגדולה בישראל אי פעם יוצאת לדרך
הוציאו לנו את העיניים: אלו המלונות החדשים הטובים בעולם לשנת 2023

פריז

דלגו על: מגדל אייפל
לכו אל: שער הניצחון

כולם מתלהבים מהמראה שלו אבל אף אחד לא סובל את התורים באייפל. אחד מהמגדלים המפורסמים באירופה מפוצץ באנשים בכל עונה, במיוחד בקיץ, וכמובן בתורי ענק וכן במעלית צפופה באנשים שתיקח אתכם נסיעה ארוכה עד לקומה העליונה. 

עם זאת, לפריז יש כל כך הרבה נקודות תצפית מעולות ואחד מהטובים ביותר הוא על הגדה הימנית של נהר הסיין, ממש מול מגדל אייפל, שער הניצחון. המבנה העצום הושלם בשנת 1836 ומהגג שלו נשקף נוף פנורמי של שדרת השאנז אליזה, הלובר, נהר הסיין, קטדרלת נוטרדאם וכמובן, מגדל אייפל. בניגוד לאחרון, הכניסה לשער הניצחון תהיה במקרה הכי גרוע מלווה בתור קצר מאוד של כמה דקות בודדות. 

שער הניצחון בפריז (צילום: אינגאימג')
שער הניצחון בפריז (צילום: אינגאימג')

רומא

דלגו על: המדרגות הספרדיות
לכו אל: רובע טרסטוורה 

ברוב עונות השנה, ובמיוחד בקיץ, המדרגות הספרדיות הן מקום עלייתם לרגל של המוני תיירים שממלאים את המקום. לעיתים, מרוב שצפוף קשה לראות את המדרגות במלואן ואנו עלולים לפספס את כל התכלית של המקום. 

עם זאת, הרובע הקטן בבירה האיטלקית קסום למדי ולחלוטין שווה ביקור. הוא בעל אווירה בוהמית וידוע בטרטוריות מסורתיות וחדשניות כאחת, פאבים עם מבשלות בוטיק וחנויות של בעלי מלאכה ונהדר כדי לשבת, להירגע וליהנות מהאווירה האמיתית של רומא. בשעות הערב צעירים רבים מסתובבים באזור סביב כיכר סן קליסטו וכיכר סנטה מריה שבטרסטוורה, שם שוכנת כנסייה מוזהבת וגדושה בפסיפסים.

רובע טרסטוורה, רומא (צילום: אינגאימג')
רובע טרסטוורה, רומא (צילום: אינגאימג')

בודפשט

דלגו על: טירת בודה
לכו אל: בניין הפרלמנט ההונגרי

ציון הדרך הבולט ביותר של העיר הוא גם המאכזב ביותר שלה. כשרובנו חושבים על טירה נצפה לפאר, כסאות מימי הביניים, או חליפות שריון. עם זאת, אחרי שהולכים במעלה הגבעה התלולה מגיעים למוזיאון היסטוריה נדוש, ולצערנו הדבר הכי טוב שניתן לעשות זה להסתובב בין החומות ולהשקיף על הדנובה.

במקום הטירה ניתן ללכת לאחד מבנייני הממשלה המפוארים בעולם, שהושלם כבר ב-1902. במקום יש סיור מודרך שמסביר על המבנה שכולל 365 מגדלים, 40 ק"ג עיטורי זהב, 691 חדרים ו-29 גרמי מדרגות. אולי זה "רק" בניין פרלמנט אבל תופתעו לשמוע שהוא גם נבחר לאחרונה כאטרקציית התיירות הטובה בעולם

בניין הפרלמנט ההונגרי, בודפשט (צילום: אינגאימג')
בניין הפרלמנט ההונגרי, בודפשט (צילום: אינגאימג')

קופנהגן

דלגו על: פסל בת הים הקטנה
לכו אל: מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית

המתחרה על התואר הפסל המפורסם ביותר באירופה זה כמובן בת הים הקטנה על הסלע שבנמל קופנהגן. היא יושבת, מביטה החוצה על פני רצועת החוף, וזהו. הפסל הזה נבנה ב-1913 נוצר מן הסתם בהשראת האגדה של הנס כריסטיאן אנדרסון על בתולת ים שמוותרת על סנפיריה כדי לחיות על האדמה. בהתבסס על הבעת הפנים של הפסל, זו החלטה שבת הים הקטנה מתחרטת עליה ב-100%, מה גם שהיא כנראה לא שמחה מהצפיפות שסביבה.

עם זאת, במרחק נסיעה קצר מהבירה הדנית ישנו מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית והוא לחלוטין שווה את המאמץ. הוא יושב מול הים וידידותי במיוחד לילדים, עם יצירות שיפעילו את הדמיון והסקרנות שלכם. המוזיאון נועד גם למבוגרים עם יצירות של פיקאסו, וורהולף מור ואחרים. מחוץ למוזיאון יש גן רחב ידיים בו פזורים פסלים אשר ניתן לטפס עליהם ונשקף נוף הים. 

מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית, קופנהגן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית, קופנהגן (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

ברלין

דלגו על: צ'ק פוינט צ'רלי
לכו אל: גלריית איסט סייד

מעבר הגבול הנודע ביותר בחומת ברלין הוא גם אחד המקומות הפופולריים מאז אוחדה הבירה הגרמנית. עם זאת, הוא ממוקם על כביש סואן ואין לו יותר מדי מה להציע מלבד המוזיאון הסמוך ולא מסקרן יותר מדי. 

במקום זאת, שווה לקפוץ לשריד הרבה יותר מרגש מהתקופה הסובייטית של ברלין, גלריית איסט סייד שהיא למעשה מקטע של חומת ברלין באורך של לא פחות מ-1.3 ק"מ, ועליה ציורי קיר רבים של אומנים מכל רחבי העולם. הציורים מתארים נושאים פוליטיים וחברתיים רבים במיוחד.

גלריית איסט סייד, ברלין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
גלריית איסט סייד, ברלין (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

פיזה

דלגו על: המגדל הנטוי 
לכו אל: כנסיית סן מיכאל

כולנו מכירים את המגדל הנטוי המפורסם באיטליה, וכנראה שאם נגיע לאזור נרצה להצטלם על רקע המגדל כשאנחנו עושים את עצמנו מחזיקים אותו בתמונה. עם זאת, לרוב ימות השנה יש כמות תיירים גדולה שגם תעיק עליכם וגם תקשה להצטלם בזווית שרצינו. 

עם זאת, ממש באותה עיר יש מגדל נטוי אחר, שכנראה רובנו מעולם לא שמענו עליו והוא נמצא בכנסיית סן מיכאל, או בשמה המלא Chiesa di San Michele degli Scalzi. הוא אולי לא מרשים וגדול כמו אחיו המוכר, אך הוא בהחלט אפשרות מכובדת מאוד בה נוכל להצטלם כשהוא ברקע בזווית מצחיקה. 

כנסיית סן מיכאל, פיזה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
כנסיית סן מיכאל, פיזה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

אמסטרדם

דלגו על: רובע החלונות האדומים
לכו אל: מתחם תשעת הרחובות

המוני תיירים, אנשים שיכורים רחובות, וסוחרי סמים הם רק חלק מהדברים שיחקו לכם ברובע הצבעוני של אמסטרדם. הרשויות אפילו החלו לאחרונה לפעול נגד תיירים שמגיעים למקום רק כדי להשתכר או כדי לנצל את נערות הליווי במקום.

עם זאת, הבירה ההולנדית מכילה מקום יפיפייה לא פחות בשם מתחם תשעת הרחובות שמכיל חנויות מקוריות, מותגים, פאבים, בתי קפה, גלריות מרהיבות ומסעדות מכל הסוגים. האזור יפה ומטופח ועובר בין תעלות וגשרים, מה שמוסיף לא מעט לאווירה. ההליכה ררחובות שלו בין התערוכות והחנויות, היא חוויה מסוג אחר והיא גם הזדמנות להכיר טוב יותר את חלק הציורי של אמסטרדם.

מתחם תשעת הרחובות, אמסטרדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מתחם תשעת הרחובות, אמסטרדם (צילום: צילום מסך אינסטגרם)