לכאורה דובאי היא לא היעד הראשון שאתם חושבים עליו כאשר מדובר בטיול משפחתי בחופשת הקיץ, הרי הטמפרטורות שם עלולות להגיע ל-50 מעלות. עם זאת, תופתעו לשמוע כי בגלל זה דובאי היא יכולה להיות אופציה נהדרת. מכיוון שזוהי מדינה לוהטת - הכול שם ממוזג ובניגוד לאירופה שבה יש עדיין מלונות, מוזיאונים ואטרקציות שלא שמעו על מזגן, בדובאי הכול מתוכנן ומאורגן כך שלא תבלו כמעט דקה בחוץ.

בעשייריה הראשונה: הנתונים המרשימים של הישראלים בדובאי
אייפל זה לחלשים: אלו האטרקציות בלי התורים שחייבים לבקר בהן

גם המחירים (בעיקר של מלונות) יורדים בדובאי בעונת הקיץ, שלא נחשבת כעונת התיירות. האטרקציות אינן עמוסות בתיירים ואם תזדרזו אפילו תצליחו להשיג טיסות במחיר סביר. בנוסף יש בה מלונות נפלאים למשפחות, מגוון עצום של מסעדות וכמובן שפע של אטרקציות בתוך חלל סגור. 

עוד סיבה טובה להגיע לדובאי בקיץ: דובאי הכריזה לאחרונה על "קמפיין הקיץ" שלה, במסגרתו ילדים יוכלו להיכנס לאטרקציות חינם או במחירים נמוכים מהרגיל וליהנות ממגוון הנחות בבתי מלון, כולל שהות חינם לילדים בבתי מלון נבחרים, פסטיבלים ותערוכות בחינם, מבצעים למשפחות על כרטיסים לאטרקציות ופארקי שעשועים, מסעדות ועוד. קמפיין הקיץ יתחיל ב-1 במאי (ברוב המקומות) ויימשך עד סוף הקיץ ב-31 באוגוסט 2023.

לפרטים נוספים על "קמפיין הקיץ" של דובאי לחצו כאן

סקי דובאי

סקי דובאי, אתר סקי מלאכותי, ממוזג ומקורה הנמצא בתוך קניון האמירויות, התחיל את דרכו כאתר הסקי המקורה הראשון במזרח התיכון ומאז כבר זכה מספר פעמים בתואר "אתר הסקי המקורה הטוב בעולם". באתר, שנמצא בתוך קניון האמירויות, תוכלו ליהנות מ-5 מדרונות סקי, מוזיאון קרח ואקדמיה לסקי בה תוכלו לקחת שיעורים וללמוד לעשות סקי גם אם מעולם לא גלשתם. משפחות עם ילדים שלא מעוניינים לעשות סקי יוכלו להשתעשע במזחלות שלג, מגדלי סקי, קיר טיפוס מקרח, מערת קרח וגם מהפינגווינים שחיים באתר/

https://www.skidxb.com/

סקי דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
סקי דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

מאדאם טוסו דובאי

רשת המוזיאונים הידועה שהחלה בלונדון והתפשטה לכל העולם הגיעה גם לדובאי. למי שלא מכיר, מדובר במזויאון של גרסאות שעווה של אנשים מפורסמים. בכל העולם, וכך גם בדובאי, כולל המוזיאון בובות שעווה של ידוענים בכל העולם לצד סלבס מקומיים.

בסניף של דובאי תוכלו לפגוש ולעשות סלפי עם כוכבי הקולנוע: וויל סמית', וין דיזל (מהיר ועצבני), טום קרוז, אמן אומנויות הלחימה ג'קי צ'אן, כוכבי הספורט: כריסטיאנו רונאלדו וליונל מסי, כוכבי הפופ: ריהאנה וג'סטין ביבר, דמויות עולמיות מפורסמות כמו המלכה אליזבט ז"ל ודונלד טראמפ ועוד רבים אחרים. סה"כ 60 גרסאות שעווה של מפורסמים מכל העולם תחת קורת גג אחת. מאדאם טוסו דובאי משתתף בקמפיין הקיץ בו ילדים נכנסים בחינם.

https://www.madametussauds.com/dubai/

מאדאם טוסו דובאי (צילום: לשכת התיירות של דובאי)
מאדאם טוסו דובאי (צילום: לשכת התיירות של דובאי)

מוזיאון העתיד

בשנה האחרונה אי אפשר להיות בדובאי מבלי לבקר במוזיאון העתיד. מעבר לעובדה שמדובר בפלא ארכיטקטוני ותוספת ייחודית לקו הרקיע של דובאי, זהו מוזיאון מרתק לכל המשפחה שלוקח את המבקרים למסע אל המחר ומאפשר לראות ולחוות את העולם כפי שהוא צפוי להיראות בעוד עשרות שנים. החללים של המוזיאון, שמעוצבים בצורה נפלאה, מוקדשים לתערוכות אינטראקטיביות בנושאים עתידנים שונים, כגון חקר החלל, מסע לשנת 2071, שינויי אקלים, ביו הנדסה, קידמה טכנולוגית, כמו גם תערוכות המוקדשות לוולנס ואיכות חיים.

https://museumofthefuture.ae/en

מוזיאון העתיד, דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מוזיאון העתיד, דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

IMG World of Adventures

בדובאי, בה תוכלו למצוא את ריכוז הדברים "הכי הכי" מכל העולם, נמצא גם פארק השעשועים המקורה הגדול בעולם - ה-IMG Worlds of Adventure. הפארק כולל 28 מתחמים, כל אחד בגודל של מגרש כדורגל, כל אחד מלא באטרקציות לכל המשפחה. המקום מחולק לחמישה אזורי הרפתקאות: מארוול, העמק האבוד, IGM, Cartoon Network ו-Novo Cinemas. הריידים ורכבות ההרים המדליקים של הפארק מייצרים מפגשים עם דמויות מוכרות כמו בנות הפאוור פאף וגיבורי מארוול או עם דינוזאורים משוטטים על פני כדור הארץ.

https://www.imgworlds.com/language/en/

IMG World of Adventures, דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
IMG World of Adventures, דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

MOTIONGATE דובאי

אם אתם חובבי קולנוע, בעיקר הוליוודי, בוודאי תשמחו להגיע עם הילדים למקום בו החלומות מתגשמים, ה-Motiongate Dubai. פארק השעשועים המעניין הזה כולל ריידים ואטרקציות המבוססים על כמה מהסרטים הזכורים והמצליחים ותכניות הטלוויזיה האהובות ביותר של אולפני של DreamWorks ,Columbia Pictures  ו-Lionsgate. הילדים יוכלו לפגוש בפארק את הדמויות האהובות עליהם ולהצטלם עימם, כמו גם לחיות מחדש כמה רגעי קולנוע בלתי נשכחים מסרטים כגון שרק, מכסחי השדים, קונג פו פנדה, הדרדסים ועוד.

גם לבני נוער יהיה מה לעשות בפארק - הם ייהנו מהמתקן Now You See Me: High Roller, שמגיע למהירויות של 70 קמ"ש וכוללת ירידה אנכית של 7 קומות. לא מפתיע, אבל מסתבר שזוהי גם רכבת ההרים המסתובבת המהירה ביותר בעולם.

https://www.motiongatedubai.com/en

MOTIONGATE דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
MOTIONGATE דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

פארק המים "אקווה-ונצ'ר"

בריזורט היוקרתי "אטלנטיס" שבאי הדקלים שוכן פארק המים הגדול בעולם העונה לשם "אקווה-ונצ'ר". הפארק מתפרש על פני 17 דונם, עם למעלה מ-105 מגלשות, אטרקציות, בריכות ועוד. הפארק מתאים לכל הגילאים ותוכלו למצוא מתקנים חדישים ומגניבים כגון נהר מלאכותי עם מסלול רפטינג, אזור Surf-Up בו בני נוער יכולים ליהנות מבריכות גלים וכד'.

בשביל לנצל את הפארק עד תומו תצטרכו לפחות 3 ימים, כשמומלץ להגיע אליו באמצע השבוע כשכמעט ואין תורים. אם בכל זאת הגעתם בסוף שבוע תוכלו לרכוש את צמיד ה VIP שמאפשר עליה מהירה למגלשות. לפארק יש גם חוף פרטי ומפואר, באורך קילומטר אחד. אורחי המלון "אטלנטיס דה פאלם" נהנים מכניסה חינם אל הפארק, אך גם אורחים מבחוץ יכולים להיכנס בתשלום.

https://www.atlantis.com/dubai/atlantis-aquaventure

פארק המים ''אקווה-ונצ'ר'', דובאי (צילום: לשכת התיירות של דובאי)
פארק המים ''אקווה-ונצ'ר'', דובאי (צילום: לשכת התיירות של דובאי)

המסגרת

בניין ייחודי בגובה של 150 מטרים בצורת מסגרת של תמונה, עם תצוגות היסטוריות ונוף פנורמי. המסגרת של דובאי הוא מבנה אייקוני הממסגר את הנופים של העיר תוך שימוש מטפורי המחבר את העבר העשיר של האמירות עם ההווה שלה. כמו כן, ניתן לצפות בסיפור הקמתה של העיר דובאי, והמעבר לתכניותיה השאפתניות והפיתוח העתידי. 

https://www.dubaiframe.ae/

המסגרת, דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
המסגרת, דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

בורג' חליפה

גורד השחקים בורג' חליפה הוא הגבוה בעולם ומתנשא ל-828 מטר ומתפרש על 163 קומות. יש בתוכו בית מלון של המעצב ג'ורג'יו ארמני, הוא מכיל את קניון דובאי (שהוא החמישי בגודלו בעולם), מסעדות, מזרקות עם מופעים אור קוליים, מוזיאון, גלריית האמנות הגבוהה בעולם, דירות ותצפית עם נוף מרהיב על העיר כולה של 360 מעלות. 

https://www.burjkhalifa.ae/en/index.aspx

בורג' חליפה, דובאי (צילום: רויטרס)
בורג' חליפה, דובאי (צילום: רויטרס)

האקווריום בקניון דובאי

בתוך קניון דובאי הענק נמצא בין קומת הקרקע ועד לקומה השלישית אקווריום דובאי. במקום חיים עשרות אלפי דגים ממאות מינים, כולל מאות כרישים, חתולי ים, סרטנים ותמנונים. גן החיות התת-ימי מגדל גם מגוון של זוחלים, יונקים ופינגווינים, ומציע מגוון פעילויות למבקרים בו, כולל מנהרת הליכה שקופה באורך של 48 מטרים, שייט בסירה, צפייה בהאכלת החיות, סימולטור של צוללת וצלילה עם כרישים.

https://www.thedubaiaquarium.com/

האקווריום בקניון דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
האקווריום בקניון דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

AYA Universe

פארק AYA הוא פארק וירטואלי ראשון מסוגו בעולם, הכולל 12 אזורים הפרוסים על פני שטח של 3,700 מ"ר, וכוללים שילוב של אומנות עם טכנולוגיה עדכנית. למעשה, מדובר בפארק אורות וסאונד שייקח אתכם ל"טיול במימד אחר" לטענת המקום, חוויית בילוי ייחודית ומרתקת לכל הגילאים, בתוך סביבה חושית מיוחדת במינה ומעוררת השראה. בפארק תוכלו לשוטט ולבהות בעולמות מיוחדים, לבקר במצפה כוכבים, לשוטט בגנים פורחים או חוצים נהרות ביקום הסודי והקסום.

https://www.aya-universe.com/

AYA Universe, דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
AYA Universe, דובאי (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

הכתבה הוכנה בסיוע נציגות לשכת התיירות של דובאי בישראל