ביום שישי ה-2 ביוני יפתח "שבוע טבע עירוני 2023" של החברה להגנת הטבע. במסגרתו, יתקיימו עשרות טיולים מודרכים ופעילויות משפחתיות בסביבה הטבעית שלנו, ללא עלות או בתשלום סמלי. הפעילויות יתקיימו לכל אורכה של ישראל ויכללו גם הפנינג חגיגי, כשכל הפעילויות מחולקות באתר החברה להגנת הטבע לפי אזורים - צפון, מרכז, דרום וירושלים והסביבה. בין הפעילויות: 

מרכז:

חגיגת טבע לכל המשפחה, במזכרת בתיה – "בואו לחגוג איתנו את סוף השבוע, בהפנינג משפחות לילדי חוגי הסיירות. נצא לטיול המתאים לכולם, במהלכו יהיו תחנות הדרכה והפעלות בשלל נושאים - היכרות עם החי והצומח, יצירה לכל המשפחה ואפילו בישול בטבע והכנת פיתות בטאבון".

קופצים בזמן בנחל הדס או נחל איילון - "המשחק מתרחש במהלך מסלול טיול, ומדמה קבוצת מטיילים, הקופצת בזמן 10 שנים קדימה. המדריך המוסמך שלנו, יוביל אתכם בדרך אותה עשה כביכול עם חבריו לפני עשור, ויחד, תצטרכו לפענח ולגלות את השאריות שהשאירו בטבע".

חוגי סיירות מרכז בעמק הנרקיסים - "בסוף השבוע נטייל לעמק הנרקיסים עם מגוון תחנות מהנות ומפתיעות, נוכל להכין פיתות על הטאבון וללמוד על התכניות המאיימות על העמק".

שומרי הגבעות נס ציונה - "במהלך הסיור, נצא לגבעות הכורכר הייחודיות, נכיר את סוגי הצמחייה, נצפה בציפורים, נתחקה אחרי העקבות בחול ונשמע על הפעילות לשמירת הגבעות".

תושבים משפיעים במודיעין - "הצטרפו אלינו לחוויה לילית קסומה ומרתקת, בעמק הצבאים של חבל מודיעין, ותוכלו להתנסות בחוויה הלילית של עמק הצבאים, לגלות את הטבע הקסום שמסתתר בעמק, ולצפות בחיות הבר המיוחדות (כדוגמת העקרבים הזוהרים בחושך), העתיקות, הצומח והטבע".

מודיעין (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מודיעין (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

צפון:

המכתש הנסתר בכרכור, עם בית ספר שדה חוף הכרמל - "בין קיבוץ משמרות, לכרכור, מסתתר טבע עירוני שרק בודדים מכירים עם מכתש מלאכותי, שכולו חגיגה של ציפורים, צמחים וקרקע ייחודית. ניפגש בשעת אחר הצהריים, לסיור ופעילות במכתש, נחקור את האדמה המקומית בניסויים קצרים, נגלה את סודות הצמחייה המקומית, נחפש סימנים לחיות בר בשטח ונלמד להקשיב לשפת הציפורים, בזכותה נזהה את הציפורים, שהמכתש הוא ביתן. נלמד מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעזור לשמור על המקום המיוחד הזה ועל חיות הבר שחיות בו".

סיור עששיות בפארק הקישון - "סיור העששיות, בשילוב ספארי לילה. טיול לילה חווייתי, רגע לפני הסופ"ש ובמרחק קצר מהבית. נסייר בפארק הקישון, נראה את הפארק בחשיכה, נכיר את חיות הבר המתעוררות בלילה ונזכה לחווייה ייחודית, לכל המשפחה".

הפנינג בפארק קק"ל בקריית שמונה, עם מרכז לימודי שדה, גליל מזרחי - "בואו לגלות את הקסם שביער, בסיור עששיות - נשמע סיפורים, נגלה את סיפורה של עיר הנחלים, נמצא כוכבים ודברים נוספים, שמופיעים רק לעת ערב, נשתה תה צמחים וקפה מדורה, ונאזין למופע מוזיקלי של זמרת החמניות, קורל ביסמוט".

חוויה בקצרין, עם בית ספר שדה גולן - "פעילות אחר הצהריים בעיינות סלוקיה, ממש סמוך לקצרין. במהלך הפעילות, נצא לחקור את הטבע הקרוב לביתנו, נלמד על הגולן ובשעת בין ערביים, נצא לסיור עששיות קסום".

סיור פריחה בנחל הבאר - "מרכז לימודי שדה גליל מערבי, של החברה להגנת הטבע, מזמין אתכם לסיור פריחה משפחתי, בנחל הבאר היפהפה, בליבו של יער חניתה. במהלך הטיול, נכיר את התווך בין הטבע לבין העיר, נלמד על האתגרים והשילוב המעניין ביניהם, ונמשיך לאחר הסיור לפעילות פלמ"ח באתר חומה ומגדל, עם בישולי שדה ופיתות על הסאג'".

עמק הצבאים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
עמק הצבאים (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

דרום:

חוויה לילית בבאר שבע, עם חוגי סיור דרום - ערב חברתי רגוע, של בירה, צפייה בכוכבים והרצאה קצרה ומעניינת על כוכבים, סופרנובות וחורים שחורים, בלב העיר.

בעקבות החושך - סיור עששיות ואסטרונומיה, עם בית ספר שדה אילת - "ממש בקצה העיר, מסתתר לו ואדי שחמון. כשהשמש מתחילה להיעלם ובשמיים אור חלש של דמדומים, נטייל עם עששיות, אבל האור האמיתי, יהיה הירח. נלמד כיצד חיות בר מצליחות לחיות בחשכה, נבקר באתר ארכיאולוגי קדום, נשתה תה ונכין פיתוח על הטאבון".

הפנינג באגם ירוחם, עם בית ספר שדה הר הנגב - "פעילות לכל המשפחה, בה תוכלו לצפות בשקיעה מאגם ירוחם וליהנות מפעילויות יצירה וטבע סביב האגם. נצפה בכוכבים ונשמע אגדות ומיתולוגיות, הקשורות אליהם, לאחר השקיעה נערוך סיור עששיות קסום, בטיילת האגם".

מכתש רמון (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)
מכתש רמון (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

ירושלים והסביבה:

קופצים בזמן בעין לבן - "הזדמנות להצטרף למשחק משפחתי מיוחד, המתקיים במקורות מים שונים בארץ: המשחק מתרחש במהלך מסלול טיול, ומדמה קבוצת מטיילים הקופצת בזמן 10 שנים קדימה, המדריך המוסמך שלנו, יוביל אתכם בדרך אותה עשה כביכול עם חבריו לפני עשור, ויחד תצטרכו לפענח ולגלות את השאריות שהשאירו בטבע. במהלך המשחק, נעבור דרך ארבע תחנות, בכל אחת משחק אחר, עד שבסוף נצליח ונגלה איך להציל את חיות הבר ולשמור על הטבע נקי".

סדנאות יצירה בעמק הצבאים – סדנאות יצירה, צביעת ספסלים, סיורי חקר, סיורים תיאטרליים, עם השחקן אליעזר ליפא ואתנחתא מוסיקלית, בעמק.

סיור ערב סובב בית ג'אמל - "הליכה נעימה דרך חורשה ומטעים, ונדבר על חקלאות עתיקה, על הטבע המקומי ועל ההתפתחות העירונית של בית שמש".

בעקבות חיות בר ביער מיר - "טיול בו נכיר את הטבע של צפון ירושלים - איך חיות חיות הבר, כמעט בספר המדבר? מה עושים הצבאים ביער? בואו לגלות".